Enpä uskois et näin paljon jälleen ihmistä koetellaan. Tai psyykkeestä se on paljon kii, mut ku psyyke on vaa huono! Mulla vaihtelee mielialat aivan liikaa, aamulla oon välillä jopa maaninen sit iltapäiväl valmis luovuttaa kaiken eikä ois väliks vaik kuolis pois… Välillä jopa öitä nukkumatta stressin takia, tosin sit kuitenkin suunnittelen koulu-hommia ku tarpeeks sängys maannu. Monest masentaa aivan hemmetisti; siskol muksu jota itse oon toivonu mut tilanteen takia mahdotont vielä…
Ei oo ketää kelle puhua. Omahoitsu ei oo maassa, muista ei tiedä kuka paikalla ja ketää kiinnosta; enkä osaa puhua heille enää. Mutsin kans vieraantunu, sama sisarusten kans (molemmil työt ja perheet), avokin kans yrittää mut se ei ymmärrä. Itekää pysy peräs omis mieli-alanvaihteluis ja välil tuntuu et muuttuu taas jopa lieväst agressiiviseks (jota olin nuorena)… Joskus ois valmis luovuttamaan samantien ja vaik viiltää tai piikittää, mut sit joku estää kuitenkin…
Ainoa pysyvä ja mukava asia elämäs on koulu. Tosin mikäli fyysinen kunto alkaa prakaamaan ni sit sekää ei oo mukavaa mut nyt aika hyvin pysyn mukana ja tahton tehdä & käydä siellä. Pelottavaa et välil ei oikeasti muista mitä on selvänä tehny … Oon lopettan kokonaa masislääkkeet reilu kk sit vähintää; en oo syöny 4-5kk:tee niit säännöllisest muutenkaan. Toisaalt koskaa ollu kovin tasainen ja ei suostunu Järvenpääs edes testaamaan 2-suuntasta…
Kyl mä päätin et selviän tästäkin vastoinkäymisestä. Tosin ku oven takana porukkaa käy edelleen (ei sisää pääse tosin), ni pelkään et joku kerta retkahdan ku masiksis oon. Tiedän tosin et vaikka niin tulis käymää (ja todellakin yritän pitää ettei niin käy), ni tulis vain karseat morkkikset… Voiko jatkuva stressi aiheuttaa näin karseita mielialan vaihteluita (lisäks vaihdoin takas entiset e-pilsut jotka lopetin just tuon ailahtelun takia mut siit vast muutama pv) vai tarvisko ajata lääkärille aikaa?!? Onhan mul taas perhees outo tilanne ja muutenki oon suht uudes tilantees aivan omineni mut ku ongelma on etten pysy ite mukana omissa fiiliksissä enkä niitä osaa tulkita tai kontrolloida…
Kyl se on vaikeaa välillä elää raittiina ku ennen on ollu mahis retkahtaa jos käy liian rankaks ja ku nyt on potenssii 20 verrattuna se ahdistus joka oli ennen retkahtaessa… No mul se vaikuttaa siihen et en syö ja se sit taas vaikuttaa yleisee mielialaa ja energiaan entisestään… Yritän välil valvoa liikaa ku kerrankin saa, mut sit ku stressaa liikaa ni valvon koko yön (selvänä siis) ja sit voi olla 3 koulu-päivää jotka hereil oon ja sit nukun pari pv älyttömäst… Yllättäen sit ei oo suurempia muistikuvia koko viikosta…
Mä taidan katsoa jonkun dietti-ohjelman ja lähen jumppiin ni saa elämää uutta sisältöä… Tilannetta helpottaa kyl se, et mä en voi nähdä itseäni enää narkkaamassa! Voin retkahtaa ja tiedän mitä se on; karseaa morkkista ja ahdistusta enkä sitä tahtois; mut näin ailahtelevana jos välillä ei oo väliä onko hengissä vai ei, sitä en välttämättä ajattele jos tilanne sattuu kohdalle… Toivottavast näin ei käy! Valitettavast mä näen tahtomattani noit tyyppei ja nyt on oven takana väkeä ravan ihmeen paljon et en tiiä petaanko mä ite retkahdusta tietämättäni vai aiheuttaako nää näkemiset tätä ahdistusta asiasta, mut toivon todella et mielialat tasoittuis eikä olis välil niin masentunu…
Oon kuitenkin ollu aika pitkään niin hyväs kondikses ja yli vuoden tällä linjalla ni ihmetyttää et miten vielä voi olla näin vaikeaa, vaikkakin harvemmin kuin ennen… Mulla ei kuitenkaa ole mitään hyviä mielikuvia asiasta tai himoja lähteä vetämään; tuntuu vain välillä et ei jaksa enää yrittää ku joka puolelta saa potkuja päähän… Sori jos sekavaa tekstiä, mul on tosi sekavat ajatukset ja varmaa siks tahtoisin kontrolloida niit tiukoil arki-rutiineil ja ruokavaliolla…