Kuinka moni on huomannut eroa juovaan aikaan ja nyt raittiina ajatusmaailman eroavaisuuksiin kokonaisvaltaisesti?
Kuinka silloin kun joi, kaikki jännitykset, harmistukset, kiukut, ilot, pelot, yms. oli syy juoda. Kun nyt ne kohtaa enempi “raakana” ja jotenkin just sellasena kun ne tulee, kesti sitä tunnetta tai ei. Ja kuinka kirkkaampana ajatus juoksee nyt kun se että mistä, milloin ja miten sitä päihdettä saa ei pyöri lähes kokoajan mielessä?
Mullahan tuli tiistaina 6kk raittiutta tietääkseni. Ja jo nyt huomaa miten paljon erilaisempi ajatusmaailma on. Kaikki tunteet ei ole enää syy juoda. Nyt niitä alkaa kestää “raakanakin”, varsinkin niitä negatiivisia tunteita ja niiden synnyttämiä ajatuksia jotka ennen sai suorastaan juoksemaan kaljakauppaan kun niitä piti paeta.
Minulla tulee puolivuotta raittiutta reilun viikon kuuttua.
Ajatuksen juoksu on paljon joustavampaa, ajatus kirkkaampi. Enää ei ajatukset takertele pikkuasioiden ympärillä, vaan asiakokonaisuudet levittyvät eteen selkeämmin ja ne pikkuasiat pystyy näkemään pieninä, kokonaisuuteen kuuluvina yksityiskohtina. Ennen ne aiheutti kiukkua ja turhautumista, mikä todellakin oli hyvä syy ottaa olut tai useampi.
Olen hyljännyt omat mielipiteeni ja vaihtanut ne AA:n Ohjelman mielipiteisiin asioista…(alkoholismiasiossa siis)
Olen hylännyt omat mielipiteeni asioissa jotka eivät liity millään tavalla alkoholismiin ja olen vaihtanut ne AA-Valtiomiesten mielipiteisiin asioista… :mrgreen: 5-6-ja7 askeleessa luovutamme koko elämämme VALTIOMIESTEN ohjaukseen…paikalisessa ryhmässämme on STARA joka tietää kaikista asioista kaiken… On helpottavaa päästä irti omasta tahdosta ja omista aivoista… :mrgreen: