Mitä treenasin tänään - ketju

Winstonin ja Arkkitehdin innoittamana, here it is! Omat treenit ja niihin liittyvä höpinä tänne. Katotaan saadaanko yhtä paljon tai enemmän viestejä kuin tuohon hittiketjuun “Mikä vaikuttaa nyt” !!! :mrgreen:

Itsehän treenasin tänään pitkähkön tauon jälkeen:

Leukoja myötäotteella 8, vastaotteella 5, ns. kämmensyrjät sivuttain -otteella 5 ja hitaasti myötäotteella 3. Dippejä 3x10 eri leveyksillä. Jalkojen nostoja joku kymmenkunta ja “soutuja” (mikskä näitä nyt kutsutaan, kantapäät maassa, kädet tangossa ja kroppa suorana vedetään rintakehää tankoa kohti) 2x8. Näiden lisäksi monkey bareilla kikkailua etu -ja takaperin, vähän päälläseisontaa ja suunnilleen 20 kilsaa fillarointia eessuntaas. Frisbeegolfiakin kävin heittelemässä.

Mites muilla? :slight_smile:

grip, sullahan on hyvä flow menossa! Wow! Keep it up :slight_smile:.

Itse en nyt pääse vastailemaan tähän ketjuun juuri mitään, sillä elämän on täyttänyt korvaushoidon alkaminen n. viikko sitten. Tarkoitus olisi päästä ensi kuun alusta salille toteuttamaan tod.näk. 4-jakoista ohjelmaa. Olen entinen taitoluistelija ja ajattelin käydä sitten syksyllä ainakin kerran viikkoon jäällä ihan vain tuon aerobisen treenin kannalta.

Tänään tehokkaaksi liikuntakeinoksi havaitsin villiruusun kitkemisen. Sai kyllä todella hikoilla ja käyttää voimiakin niiden juurien kanssa ja rupes se lapiokin painamaan 1,5h tunnin kohdalla. :wink:

Loistava ketju. Toivottavasti saa tuulta purjeisiinsa, mielelläänhän sitä lukisi mitä muut puuhailevat.

Tänään on vapaapäivä, mutta laitetaan raporttia eilisen rimpuiluista. 2h lajitreenit, aiheena mattopaini. Tunti tekniikka ja tehtäväsparria, päivän epistolana half ja butterfly guard. Toinen tunti vapaata sparria. Tuli rullailtua itselle vähän tuntemattomampien ja kokemattomien kundien kanssa, mutta mikäs siinä, noista tilanteista usein oppiikin jotain. Illalla sain vihdoinkin aikaiseksi asentaa voimistelurenkaat kattoon. Ihan perusjuttuja tuli tehtyä, leukoja, dippejä, palomiespunnerruksia. Ei olisi kyvyt riittäneet mihinkään vaativampaan, järkyttävän vaikeaa touhua. Tässä on nyt jo pidemmän aikaa luistettu kaikenlaisesta fysiikatreenistä, pakko ottaa työn alle pitkäaikainen unelma yhden käden leuanveto.

Hoo, noi renkaat on mullakin unelmana! Ensin pitäisi tosin varmaan asentaa se leuanvetotanko… edellisestä on vähän huonoja kokemuksia (karmeihin ruuvattava irtosi, putosin ja polvilumpio meni päreiksi). Seinään pultattavaa ajattelin. Saas nähdä, kesällä treenailen mieluiten ulkosalla. Renkailla noi ns. perusliikkeet on tosiaan ihan eri levelillä, ihan tavalliset dipitkin muuttuu “hitusen” haastavammiksi kuin puomilla… :mrgreen: Saati sitten punnerrukset, tai leuat.

Tänään vuorossa kiipeilyä kunhan mesta aukeaa ja sen jälkeen bänditreenit :sunglasses:

Uskallan kyllä varauksetta suositella renkaita jo ihan tällä vähäisellä kokemuksella. Monet noita näyttävät esim. kamppailupiireissäkin suosivan, ja useampi tuttu on saanut vakuuttavaa tulosta aikaan. Aikaa ja paneutumista vaativaa touhua, mutta itselleni on näillä aikatauluilla iso juttu että treenin voi hoitaa himassa. Alkuun pääseminen vaan on aika tuskallista, muutaman
toiston sain niin dipissä kuin leuoissakin, eli järkevää olisi alkaa treenaamaan jotain vaikeampaa variaatiota. Kokeilin sitten bulgarialaista dippiä, joka lienee helpoin variaatio normaalin dipin jälkeen, onnistuneeseen suoritukseen oli vaan aivan järkyttävän pitkä matka. Varmaan täytyy ottaa lisäpainot käyttöön, tai ruveta hinkkaamaan negatiivisia noissa vaikeammissa versioissa. Varmasti olisi loistavaa oheistreeniä noita kiipeily-hommiakin ajatellen.

Juu, kiipeilysaleilla mä oon noilla leikkinytkin. 5 bulgarialaista (joista ehkä 4 puhtaasti) taitaa olla maksimi tällä hetkellä. 3-5 toiston sarjoja oon tehnyt, mutta yleensä kiipeilyn päätteeksi jolloin yläkroppa on jo niin muussina että menee lähinnä rimpuiluksi. Ihme juttu, että ne bulgarialaiset tuntuu paljon helpommilta kuin ns. tavalliset dipit, joita dippitelineessä menee 15, viime kesänä meni enemmänkin. Renkailla saan tsägällä yhden :mrgreen: Noihan voi tosiaan ottaa mukaan uloskin, joten ei ois kyllä huono investointi lainkaan :bulb:

Tän päivän saldona about tunti kiipeilyä ilman varsinaisia breikkejä ja pari tuntia rumpalointia. Reitit oli uusittu kokonaan yhtä lukuunottamatta, sormipainotteisia probleemia tällä kertaa. Ei ihan mun taidot vielä riittäneet, joten menin suosiolla vähän iisimpiä reittejä että pysyis kapulat kädessä :mrgreen: Muutaman leuan vedin lämmittelyksi sekä kiikkujen jälkeen. Nyt on sellainen olo että vois lepuuttaa työmatkafillarointeja lukuunottamatta ainakin tiistaihin asti :unamused:

2h lajitreenit, pystyä lähinnä. Tullut viime aikoina panostettua taas enemmän treeniin ja sen kyllä huomaa, peruskunto ihan eri tasolla kuin muutama kuukausi takaperin, kun tuli jatkuvasti valvottua, stressattua ja syötyä liian vähän ja huonosti. Illalla kävin heittämässä avovaimon seurana 20km juoksulenkin. Hän treenaa ensimmäistä maratoniaan varten, itse en kyllä viitsisi moista. On niin järjettömän puuduttavaa tuo treeni.