Mitä tehdä

Hei,

Olen 16-vuotias nuori. Minulla on aina ollut ongelmia koulussa, enkä ole ikinä pystynyt keskittymään. Ylä-asteella tilanne
paheni, kun meinasin jäädä seiskaluokalla luokalleni liiallisen alkoholin käytön takia. Myös viiltely ja itsensä vahingoittaminen astui kuvaan. Talvella jouduin myös psykiatriselle osastolle, tapeltuani verisesti isäni kanssa. Hyökkäsin hänen kimppuunsa ja hakkasin auton tuulilasit sisään lapiolla ja lähdin vetämään. Jouduin lopulta mielisairaalaan jossa esitin normaalia, että pääsisin mahdollismman nopeasti pois. Kahdeksannella sain viidestä aineesta ehdot, koska minua ei kiinnostanut koulu vittuakaan ja päivät lähinnä kuluivat ryypätessä ja rikoksia tehtaillessa ulkona. (olen saanut mm. törkeän pahoinpitelysyytteen, useita vahingontekoja, varkauksia, anastuksia, näpistyksiä… jne) Jouduin taas muutamaksi päiväksi tarkkailuun, mutta yhteistyö ei sujunut hoitajien kanssa. Yhdeksännellä luokalla rupesin polttamaan pilveä, joka tasasi mielialaani hyvin. (mielestäni ainoa oikea lääke.) Vedin myös yhden kunnon kuurin essoja kuukauden ajan viikonlopun jokaisena päivänä ja vedin myös piriä, unohtamatta jokapäiväistä viinanjuontia. Lopulta olin täysin vainoharhainen ihmisraunio ja en tiedä miten jaksoin päivästä päivään. Tämän jälkeen armoton ryyppääminen ja rikosten tekeminen jatkui ja kännissä aloin olla enemmän ja enemmän itsetuhoinen ja viiltelin itseäni taas. Vedin vitutukseen mm. suboxonea, rivoja ja teemuja viinan kanssa sekaisin. Tiesin että henki saattaa lähteä, mutta EVVK. Aloin myös rouhia pameja ja unilääkkeitä päivittäin ja päivät kuluivat lähinnä koomassa. Lopetin seroquel-lääkitykseni seinään, koska en pitänyt vaikutuksesta. (kuola valuu suusta, zombie olo). Polttelen vieläkin silloin tällöin pilveä, vedän lääkkeitä ja alkoholia kuluu joka päivä. Itsemurha-ajatukset pyörivät päässä. Vappuna päässä flippasi täydellisesti ja hakkasin itseeni puukolla reikiä… mutta se auttoi vain hetkellisesti. Minulla on todettu mielenterveydellisiä ongelmia. (kaksisuuntainen mielialahäiriö, sekamuotoinen jakso, ADD, sekä lieviä paranoidisia oireita. + paniikkihäiriö.) Olen ollut psykoosissa muutamia kertoja, lähinnä rankan valvomisen ja alkoholin käytön seurauksena. Viime kerralla, vedettyäni nappeja ja viinaa pääni täyteen, juttelin mm. saatanan kanssa jatkotoimenpiteistä ja pelkäsin että elimistöni lopettaa toimintansa hetkellä millä hyvänsä. Kun lähdin psykoottisena kävelemään kaverini luota kyytiini, pelkäsin että jokainen auto yrittää ajaa ylitseni. Tämä kesti aikansa, luulin mm. että äitini yrittää murhata minut, sekä näin hallusinaatioita pahoista hengistä ja demoneista. Sairaalassa minut todettiin täysin terveeksi, mutta lääkärini otti minut vastaan, katsoi tilanteen ja määräsi minut tahdonvastaiseen tarkkailuun mielisairaalaan. Pakenin paikalta ja juoksin sekapäisenä psykoosissa pitkin metsiä karkuun poliisia ja ambulansseja. Olin jo itsemurhan partaalla, kunnes päätin mennä sairaalaan. Sairaalassa lekurit aloittivat keskenjättämäni neuroleptikuurin (Zyprexa, 15mg) uudelleen ja tilanne korjaantui. En kommunikoinut hoitohenkilökuntani kanssa ollenkaan ja lähinnä nukuin omassa huoneessani ja kävin vain syömässä. Lopulta loppuarvioinnissa päätettiin päästää minut vapaaksi, kun minua ei voitu pitää vasten tahtoani hoidossa. Ulos päästyäni aloitin taas ryyppäämisen ja pilven hiisauksen, joka auttaa hetkellisesti.

Minulla on vakavia ongelmia sosiaalisessa kanssakäymisessä ja vihaan kaikki ihmisiä, olen yleensä sisäänpäinkääntynyt, ellei sitten ole maaninen olo, eli estot on hävinny ja saatan laukoa suustani mitä mieleen tulee. Alkoholismi on kanssa päässyt aika pahaksi, viinapullon, rivojen ja lavan kaljaa jälkeen kävelen viellä suhteellisen suorassa, vaikka muuten olen aika sekaisin.
Kaveripiirini koostuu lähinnä muista juopoista, rikollisista ja sekakäyttäjistä. Tässä lähiaikoina oon myös innostunut erottelemaan DXM:mää, jota saa Resilarista. Muutaman viikon kuurin jälkeen olin niin psykoosissa, että luulin tätä todellisuutta koodatuksi matrixiksi ja koskettelin pintoja, testaten onko ne pikseliä ja muuta mukavaa. Lopetin tuon touhun kun tajusin että pääni alkoi olla kuin reikäjuusto.

Onko elämä umpikujassa, mitä pitäisi tehdä? (olen poika) jos teksti haparoi, niin syy saattaa olla että oon vetäny nyttenkin pään täyteen tenoxeja ja pameja.

Hei,

tilanteesi vaikuttaa huolestuttavalta ja toivomme, että saat apua ammattilaiselta tilanteesi selvittelyyn. Sinun kannattaisi ottaa yhteyttä oman asuinalueesi terveysasemaan tai A-klinikkaan. Voit myös kysyä apua Päihdelinkin neuvontapalvelusta: paihdelinkki.fi/neuvonta. Vastauksen saaminen neuvontapalvelun päihdetyöntekijältä tosin kestää noin viikon.

Ystävällisin terveisin
Päihdelinkin toimitus

Heippa “yksi poika”!

Olet nuori vielä, ja mahdollisuus elämässä vaikka mihin. Hienoa, että myönnät ongelmasi, se on jo askeleteenpäin. Myönnät tekstissä sen, että jotain tarttee alkaa tekemään ongelman ratkaisemiseksi.

Ehdotan, että otat yhteyttä oman paikkakunnan lääkäriin yms ja pyydät päästä osastole. Toivon todella, että menet osastolle omasta halusta ja teet yhteistyötä lääkärien sekä hoitajien kanssa. Yhteistyö on portti tervehtymiseen.

Tilanteesi on kyllä sellainen, että omin avuin sieltä ei taideta nousta. Tietenkään kukaan muukaan sua ei voi auttaa jos et itse ole valmis muutokseen. Jos olet itse valmis muuttamaan elämääsi ja olet valmis tekemään sen eteen töitä, niin uskon, että elämäsi ottaa uuden suunnan.

TOIVOTAN SINULLE ROHKEUTTA JA VOIMAA HAKEA APUA!

Hei poika,
Luin surulla tuon viestisi. Miten elämäsi onkaan päässyt lipsahtamaan noin onnettomille raiteille. Minusta tuntuu, että olet pohjimmiltasi erittäin fiksu nuorimies. En tietenkään tunne sinua, mutta tapasi kirjoittaa paljastaa sinussa monia kykyjä, joita voisit hyödyntää itsesi ja muiden iloksi.
En tietenkään voi muuta kuin rukoilla sinun ja muiden onnettomien nuorten puolesta. Ehkäpä tänne lähettämäsi viesti on jo alku paremmalle elämälle.

Minustakin tuntuu että olet tosi järkevä jätkä pohjimmiltasi. Kärsin itse myös vastaavan kaltaisista ongelmista ja olen mieittinyt ja kysellyt neuvoa täältä.
Vaikka olen sua vanhempi monta vuotta niin näen itseni tässä tekstissä. Tuossa on annettu ohjeita ylempänä, miten hankkiutua osastolle. Tiedän miten turhauttavalta kaikki voikaan tuntua, miten vääristyneeltä maailma voikaan näyttää! Tiedän! Kärsin itse samoista ongelmista! Hankkiutumalla osastolle sä saat apua, konkreettista apua ongelmaasi joka on päässyt tosi pahaksi. EI kannata luovuttaa eikä antaa periksi! Mäkin olen menossa huomenna katkaisuhoitoon vaikka mun pitäisi olla jo tässä iässä perheellinen ja töissä ja ties mitä niin mä oon silti samoissa ongelmissa ja epätoivoinen.
Mun on pakko hakea apua, apu on tarjolla, niin käytetään sitä ja ei luovuteta! Eihän!

kyl sulla hyvin vetää jumala ei auta ja essoja lisää mutta kumminki ryhdistäydy ja hommaa vaikka joku kiva työpaikka :slight_smile:

[poistettu asiatonta - Päihdelinkin toimitus]

JEESUS VOI AUTTAA SUA. JEESUS ON OLEMASSA JA ET PÄÄSE OMIN AVUIN IRTI TOSTA VÄLTTÄMÄTTÄ MUT JOS KÄÄNNYT JUMALAN PUOLEE NI HÄN VOI TODELLAKI AUTTAA… EI KANNATA TURVAUTUU LÄÄKKEISII EIKÄ PSYKIATREIHIN TAI HOITOIHIN, JOS RUKOILET JEESUSTA NIIN SÄÄSTYY RAHAT JA PÄÄSET TOSTA IRTI JOS TOSISSAA RUKOILET. ÄLÄ MILTÄÄ SAATANALTA MITÄÄ KYSELE, SE TON KAIKEN SULLE AIHEUTTAA. MUT JEESUS ON SUUREMPI JA HÄNEN RAKKAUS SUA KOHTAAN. JUMALA ON LUONU SUN RUUMIIN ÄLÄ TURMELE SITÄ JA JUMALA ON ANTANU SULLE ELÄMÄN, MUTTA EI TUHOTTAVAKSI. SÄ SAAT SEN TAKASIN PAREMPANA JOS OTAT JEESUKSEN VASTAA. JUMALA KUTSUU JOKAISTA KOSKA HÄN TIETÄÄ SUN PÄIVIEN MÄÄRÄN. VALITETTAVASTI VOIN SANOA ETTÄ MONET MENEE MYÖS SINNE TOISEEN PAIKKAAN JOKA EI OLE TAIVAS JA MONET SIEL KÄYNYKKI JA TULLU TODISTAA. RAKAS IHMINEN, JEESUS RAKASTAA SUA JA ON YKSIN VOIMALLINEN MUUTTAA SUN ELÄMÄN.

Hanki elämä.
Lpeta ryyppääminen ja polttelu aloita vaik nicotiinilla …
Ja jos polttelet pilvee j juot alkoholia en haluaisi olla yly mutta URPOMAISTA
JA onko tämä totta … ?

Kyl ihmiskeho voi kestää jonkun aikaa kaikenlaista.

Se milloin henki lähtee on sitten eri asia.

USKO TAIVAAN ISÄÄN JA RUKOILE APUA!!! TIEDÄT ETTÄ KAIKELLA ON VASTAKOHTA, NIIN PIMEÄLLÄ KUIN VALOLLA! <3 USKO ITSEESI!!