Mitä tämä on? JWH:ta vai mitä?

Sain tuossa kaverilta pienen pussukan sellaista vihertävän ruskeaa rouhetta. Ulkonäöltään se muistuttaa paljolti kannabista, ei kukintoa vaan lehteä. Kaveri kuitenkin sanoi että se ei olisi JWH:ta vaan hän vain luokitteli sen synteettiseksi kannabikseksi. Sanoi myös että vaikutusaika on melko lyhyt ja vaikutukset muistuttavat kannabista. Katsoin wikipediasta JWH:ta ja siellä oli kuva vaaleasta jauheesta. Eli se oli aivan eri näköistä.

Onko kenellekään muulle tullut tällaista vastaan? Mistä aineesta yleensäkin on kyse? Olen vain sellainen että haluan tietää mitä vedän.

Laittakaa kaikki mitä voisitte tietää kyseisestä aineesta, arvauksetkin kelpaa.

Kiitos!

Kyseessä voi olla spice eli jatkettu JWH. Jatkeaine voi olla esimerkiksi vadelmanlehti. JWH:ta jatketaan suurempien voittojen ja helpomman annostelun takia. Harkitse itse, vedätkö. Itse polttelin jehovaa viime kesänä ja syksyllä muutamia kertoja enkä kummemmaks muuttuntu. Pitemmässä käytössä on tutut saaneet päänsärkyjä. Tutkimuskemikaalin vetäminen on aina riskialtista toimintaa. [Itse en enää koske niihin viimeisimmän tutkarikokemuksen (6-apb) jälkeen, tosin en koske mihinkään sitä vastaaviin (piri, essot), koska en halua niitä helvetillisiä leukakipuja enää.]

Joo, kaverikin arbeli että kyseessä voisi olla spice. Tämä on melko tuoksutonta, ainoastaan kiinä on sellainen mieto mausteinen tuoksu. Käveri keneltä sen sain tuntui tykkäävän siitä (eikä ole mikään kusettajadiileri). Mulla on yksi jointti sitä, pitäisiköhän sitä vähän jatkaa röökillä?

Kysypä siltä kaveriltas kannattaako koko jointti yksin polttaa. Tai avaa se ja tee siitä kaksi jointtia ja kokeile polttaa yksi. En kuitenkaan itse ole övereitä spicellä saanut. Sitä jauhetta on hankala annostella ja siitä saa helpolla överit ja maailma pyörähtää hetkeksi ympäri.

Jehowa myydään pulverina, blandataan tietenkin poltettavaan muotoon. Annostus on kymmenesosa normi-ganjasta jos on puhdasta. Tuosta on sitten ollut kokonaisen sairaalan osasto jopa parin kokeilukerran jälkeen psykoosissa; kaikki alle 19v. Cannabis itsessäänhän sisältää kaikkea muutakin kuin THC:tä, tuo kun on pelkkää THC:tä, siinä ei ole mitään cannabinoideja jotka suojaisivat flippamiselta/psykoosilta jos on taipuvainen siihen…

[Poistettu hankintatiedustelu - Päihdelinkin moderaattori]

^ joo tota tai mexe :astonished: :sunglasses: mexe on kyl aika narkkitouhuu

Muutaman kerran poltellu AM-2201:stä ja en suosittele alkamaan korvaamaan kannabista näillä paskoilla. Tolla vaikutukset alkaa tosi nopeesti ja kestää ehkä korkeintaan 30min ja heti tekee mieli polttaa lisää. Vois verrata huonoon sativa kukkaan piristävän vaikutuksen vuoksi.

Ite tykkäsin polton vaikutuksista mut on se sellasta kemiallista tavaraa ja heti huomaa, et ei se ainakaan hyvää elimistölle voi tehdä. On muuten todella koukuttavaa ja toleranssit nousee tosi nopeesti ja sit on hirveet reflat edessä jos pitempään päivittäin poltellu et lopulta menee se jopa gramma puhdasta päivässä, josta sadasosa on sopiva aloitusannos tolettomalle.

Korkeintaan sattunaiseen käyttöön jos nyt syystä tai toisesta ei sitä oikeata laitonta kannabista ole saatavilla mut mulle riitti nää.

Eikä ole, vaan juurikin jotain synteettistä kannabinoidia (esim. JWH-18 tai AM-2201).

^Mä tahtoisin nähdä Petri että sä teet ei-synteettistä cannabinoidia ilman kemistinpestiä! Sulta meni nyt pointti hiukan ohi… Tämä on Wikistä “Kuten päihteenä käytettävät synteettiset kannabinoidit yleensäkin, JWH-018 muistuttaa rakenteeltaan kannabiskasvin huumaavinta ainesosaa, tetrahydrokannabinolia (THC)”.

Muutan lauserakenteen että "tuo on pelkkää THC-kannabinoidin kemiallista rakennetta matkivaa ainetta jolloin aidon ja oikean pilven sisältämät muut kannabinoidit (THC:n johdannaisia luk. ottamatta); jäävät kokonaan pois. Ne kannabinoidit, joiden tarkkaa vaikutusta ei tiedetä mutta joiden olemassaolo on erittäin tärkeää. Ilman näitä aineita, kukka olisi aina samaa shittiä joka sisältäisi pelkkää THC-kannabinoidia… Laitapa se sun lausejärjestyksesi nyt uusiksi, koska epäilen että sä et ymmärtänyt mitä tarkoitin ja tuskin olet edes tajunnut kuinka tärkeitä nuo muut aineet ovat. Aamukahvin sijaan napataan kofeiinipilsuja maissitärkkelyksen kera; juu ei kiits! Enkä ole saanut mun omia amfeja pariin päivään joten ei ihan ajatus juokse, mutta jos tästä nyt jotain saataisiin poikimaan tuohon 1 lauseeseen (jonka tiesin, on vain hiukan vaikea kirjoittaa näistä asioista, jos ei ole varma kuinka paljon toinen tietää muustakin kuin THC:stä/sinnepäin rakennekaavasta)

Ts. tarkoitin sitä, että kukkaa poltettaessa elimistöön pääsee erilaisia cannabinoideja. Hippien aikana THC-taso oli 4-5% jolloin kasvi sisälsi paljon muita cannabinoideja, jotka ehkäisevät flippausta ja psykoosia. Nyt on ehdotettu että nämä uudet lajikkeet 20-25%THC luokiteltaisiin eri huumeeksi, koska mitä enemmän THC:tä, sitä vähemmän näitä suojaavia cannabinoideja. (lähteet ovat yhdestä tv:stä tulleesta eu:n ganja-ohjelman sisällöstä, mutta kun nimeä en muista niin IMHO; ei jaksa vääntää)

Mikäli käyttää vain labra-ganjaa, se sisältää pelkkää THC:tä jäljittelevää ainetta, eikä lainkaan aineita jotka estävät psykoosin. THC on vain tunnetuin cannabinoidi. Itse toivoisin enemmän kiinnostusta cannabinoideihin CBD & CBN, koska etenkin jälkimmäisen on todettu auttavan kipuihin… http://fi.wikipedia.org/wiki/Kannabinoidi

Lausemuoto on ehkä hiukan väärin, mutta eipä tuo sinunkaan lausemuotosi oikein valittu ole!

Synteettistä, THC:tä muistuttavaa cannabinoidia, koska THC on se eniten päihdyttävä noiden monien kannabinoidien joukosta. Moni flippaa kukastakin, tässä on pelkästään yhtä cannabinoidia joka eristetty labrassa/saatu suht samantapainen kaava ihan kemikaaleilla. Kuitenkin budi sisältää useampaa eri cannabinoidia jolla jokaisella on oma tarkoituksensa. Wikistä jälleen Cannabis sativa subsp. indica on alun perinkin ollut alalajeista kannabinoidipitoisin; se sisältää Cannabis sativa subsp. sativaa enemmän kannabidiolia (CBD) ja kannabinolia (CBN), mutta vähemmän tetrahydrokannabinolia (THC). Loput voi tutkia itse. Nämä muut cannabinoidit kuten (CBD) & (CBN) vaikuttavat nimenomaan kasvin ominaisuuksiin ja siksi jokaisella onkin oma mielilajikkeensa. Ei tule luonnosta koskaan löytymään yhtään kasvia, joka sisältäisi pelkkää THC:tä tai jotain sen kaltaista ainetta. Yhden hiili- tai vetyatomin voi kyllä helposti siirtää ilman että vaikutus muuttuu suuremmin (ei päde kaikkeen, esim vesi on H2O ei H2OH). Esimerkiksi juuri amfetamiinin erilaiset isomeerimuodot… Kuinka on keksitty, että paras katuamfen muoto on 50% levoamfea ja 50% dextroamfea; aivan sama kaava, eri isomeerit. (+jatkeet). Mitenkään ei voi erottaa nykytestein, oletko käyttänyt kumpaa tai mitä isomeeriä (ei amfe); tulos on positiivinen enivei koska molekyylikaava on sama. Meta ja MDMA menevät vielä amfe-joukkoon, mutta monet kuuluvat vain “amfenkaltaisiin”. Tulee mieleen bentsonkaltaiset lääkkeet.

The terms empathogen and entactogen are used to describe a class of psychoactive drugs that produce distinctive emotional and social effects similar to those of MDMA (“Ecstasy”). Putative members of this class include 2C-B, 2C-I, MDMA, MDA, MDEA, MBDB, 2C-T-7, and 2C-T-2, among others. The chemical structure of many entactogens contains a substituted amphetamine core, and most belong to the phenethylamine class of psychoactive drugs, although several (AET and AMT) are tryptamines. When referring to MDMA and its counterparts, the term ‘MDxx’ is often used with the exception of MDPV. Entactogens are sometimes incorrectly referred to as major hallucinogens or stimulants, which is often thought to be incorrect although their effects are often somewhat similar. Tämä amfea koskeva aihe vain siksi, että kertoo hyvin kuinka laaja aihe kemia on; ainakin koskien näitä LH:ta/RC:ja.

Kemia oli yks mun lempiaineista ja kyllä ymmärrys siihen riittää; sehän on lähestulkoon muistettavaa kaavaa ja luonnonmääräämiä koostumuksia joita ihminen käsittelee! Mutta en ole suuremmin perehtynyt erilaisiin synteettisiin aineisiin (joihinkin olen pakolla, ganjankaltaisista vain jesse inspannu katsoa jostain syystä) joiden tarkoitus on jäljitellä cannabista. Itse kun pidän jo ihan maunkin takia vain ja ainoastaan hyvinkasvatetuista budeista jossa on käytetty vaivaa sekä lannoitteiden poistamiseen, että kuivattamiseen. Kahvikin maistuu pitkälti juuri sen sisältämän ainutlaatuisen tuoksun ja maun ansiosta. (Paahdetusta kahvista on tunnistettu noin 1000 haihtuvaa aromiainetta: furaaneja, pyrroleja, pyridiinejä, tiofeenejä, tiatsoleja, oksatsoleja ym. heterosyklisiä happi-, typpi- ja rikkiyhdisteitä. Lisäksi kahville antavat aromia lukuisat alifaattiset aldehydit, ketonit, alkoholit, esterit, hapot ja fenolit.) Kahvi on kuitenkin yleisin päihde, niin mistään hinnasta en ottaisi sitä aamupiikkinä; hyi helvetti!

Niin ja Petri mun pointti oli että olisi paljon parempi jos noihin synteettisiin THC-jäljitelmiin lisättäisiin synteettisiä cannabinoidien kopioita estämään nuo ala-ikäisten psykoosit. Täällä kun myydään näitä RC:eja tyyliin “en mä tiedä mitä tuo on, joku ---- ----. Kannattaa vetää hihaan mut ota vaa ihan vähän, frendi ei päässy ½h:tii ylös”, sama kun kesällä osti kukkaa niin sanottiin että “en mä tiedä mitä tämä on, mutta kyllä meni niin pihalle että ei voinut autolla kotiin ajaa; toimii”. Itse otin selvää että mistäköhän mahtoi olla kyse… Kaikki ränniin vaan… Onneks oli jehovat blandattu valmiiksi ni ei voinut kukaan rännätä siitä erästä, kun se thc:kin on rasvaliukoista; täällä en ihmettelisi lainkaan… Sori offia, nyt jäi hiukan epäselväksi, että kysyikö Petri pelkästä THC kannabinoidista vai ymmärsikö hän edellisen viestini väärin kun puhuin muistakin kannabinoideista… Aihe on kyllä eeeriitttäiiin laaaja sekä hyyviin JÄNNÄ!:roll:

Liikaa olen Pasilaa katsonut; vaikuttaa erittäin jännältä… :stuck_out_tongue: DING DONG… :laughing:

Kiitos hyvin kirjoitetusta vastauksesta, juuri tällaista toivoisin näkeväni palstalla enemmänkin. Pointtini oli tosiaan, että vaikka nämä uudet syntettiset kannabinoidit vaikuttavat THC:n tavoin, eivät ne ole kuitenkaan sama asia (vrt. esim. morfiini ja oksikodoni).

narkkitouhuu öö miten ni tostahan tulee ihan ihanat psyke/disso tohinat ja en ainakaa henk koht oo huomannu et tohon koukkuuntus…