Mitä tää kaikkea vetää??

Hei,
Olen uusi täällä, ja haluaisin asiantuntevia kertomaan mitähän kaikkea mieheni tällä hetkellä vetää mistä en edes tiedä…
Eli olen ollut mieheni kanssa n.2 v kimpassa, tiesin kun suhteeseen lähdin että kannabista vetää, mutta nää kaikki “uudet” jutut tuli aika puun takaa mulle eli ainakin tietoni mukaan vetää kannabista, kokaiinia (harvemmin, mutta kuitenkin), amfetamiinia (siitä ei ole mulle kun joskus ohi mennen maininnut mutta luulen että tätäkin menee aika usein), rivatrilia, erilaisia vahvoja kipulääkkeitä, näistä on tietoa,mutta mitä lie muuta. Mikäköhän tällä setillä mahtaa olla yhteisvaikutus? Itse ajattelin että kai se sydän kohta leipoo kiinni kun rauhottavaa, piristävää, lihas relaxantteja ja ties mitä.

Niin siis mieheni toisinaan puhua pälpättää niin ettei suunvuoroa saa ja toisinaan sopertaa ihan ku ois hiton väsynyt tai jurrissa nukkuu ihan sikana ja öisin valvoo toisinaan, voiko tässä olla vielä lisääkin aineita käytössä?? Piikkejä en usko käyttävän. Ja mitä merkkejä nään/kuulen jos esim. amfetamiinistä kyse? Voiko nuuskata?Piikittää?Polttaa? vai kaikkee? Mieheni sai yx kerta ihan kauheen raivarin jostain pikku asiasta (kävi muhun kiinni) ja silloin kyl huomasin ettei ollu sam tyyppi enää, oli varmaan silloin vetäny kaiken sekasin + alkoholia? Sitten sen käytös on joskus sellasta että on olevinaan “kaiken yläpuolella” (kokaiini?) ja sitten taas ei uskalla ees kauppaan tai ulos lähtee?? On sanonut mulle että hoitoon haluis (muutamia kertoja), ja kun alan jotain ees miettii siitä niin sanoo että saa kyllä kierteensä poikki itse… en joteinkin usko tähän koska on käyttänyt mm. kannabista kohta 20v, ja sitä en tiedä milloin toi muu paska on tullu kuvioihin. Muutenkin oon tehny “hima diagnoosin” sille että taitaa olla jotain maanis-depressiivisyyttäkin alla. En tiedä kuinka vaikeaa tällänen ihminen on saada hoitoon rakastan häntä tosiaan, mutta hänen tunteistaan kun en enää tiedä mikä menee aineen käytön piikkiin ja mikä ei? Olen joutunut piilottamaan myös lapseni ad/hd lääkkeet koska niitäkin on hävinnyt… :frowning: Jäädäkkö jeesaamaan vai lähteäkkö?

Lähde heti, tilanteet muuttuvat vain pahemmaksi, pian sinulta jo varastetaan ja hakattuhan onkin jo. Parisuhderakkaudesta ei ole mitään apua, tuhoat vain itsesi.

Pyydän, lähde ja etsi kunnon mies, ettei sinulle kävisi kuten tyttärelleni.

Sitähän tässä mietitään… :frowning:

Kyllä mä sinuna ottaisin jalat alle. Kuulostaa käyttävän kyllä kaikkea mahdollista. Opiaatit=nuokkuu, pienet pupillit, amfetamiini=valvoo, suuret pupillit, säätää, puhuu->nukkuu ja vittuilee sen jälkee kun laskut & viekkarit ja koksuissa on hiukan kuin amfeissa, mutta tosiaan on “parempi kuin muut”… Cannabista ei voi piikittää, lähes kaikkea muuta; nuo kipulääkkeet mukaanlukien voi… Eikä sillä käyttötavalla ole muutenkaan merkitystä, kun mies käyttää eikä laita suhdettanne etusijalle… Eikä tuo asenne kovin hyvältä vaikuta jos ganjaa ei suostu lopettamaan… Mistä olet päätellyt että ei piikittäisi?? Jos 20v ganjaa vetänyt niin ainakin joitakin tuttuja on oltava kun huumeitakin (siis kovia) saa, usein niissä porukoissa piikitetään… Nuo lääkkeet ovat varmaan a-klinikalta tai yksityiseltä ja auttavat viekkareihin= vedetään jotta muut aineet toimisivat paremmin jolloin ihminen ei todellakaan ole oma itsensä vaan juuri tyypillisesti vaikuttaa kaksisuuntaiselta… Tosin se johtuu aineista ja siitä että niitä joko on tai ei ole elimistössä… Mistä saa rahat tuohon käyttöön?? :astonished:

ADHD-lääkkeet ovat amfetamiinijohdannaisia (metyylifenidaatti esim) tai amfetamiinia (dextroamphetamine sulphate), joten noilla lääkkeillä todella on kysyntää hyvällä hinnalla sekä katukaupassa että käyttäjälle… Sun pitää miettiä itsesi lisäksi lastasi, nyt kun olet noin lähellä tilannetta; et näe mitä ulkopuolinen näkee… Ota ainakin oma vuokrakämppä… Jos on pelkoa väkivallasta, ota vuokrakämppä ja kerro asiasta vasta kun olet saanut ympärillesi ihmisiä, ketkä pystyvät auttamaan muutossa ja estämään mikäli miehesi on käymässä suhun käsiksi… Noista lääkkeistä voi tehdä rikosilmoituksenkin tarvittaessa.

Ihan perus sekakäyttösettiä eli en odottelisi raitistumista… Pää tuossa ennemmin leipoo kiinni kuin kroppa… :frowning: Pelasta itsesi, äläkä jää hakattavaksi… :frowning: Eihän mies ole edes rehellinen sulle… Voimia sulle!

Kiitos malibu ja a:n äiti!
Kyllä tämä on sellaista myllerrystä ollutkin kokoajan…
Auttaa noi teidän keromiset avaamaan silmiä, sitähän se on kun läheltä katsoo niin ei kaikkea näekkään :frowning: Kuulostaa aika hurjalle noi teidän jutut, mutta asiantuntevia olette varmasti enempi kuin mä. Katsotaan nyt (vaikka se niin huonolta kuulostaakin…) saanko mitään menemään tuohon päähän enää, tuskinpa. Harmittaa vaan niin vietävästi kun ajattelin 2v sitten että ihanaa kun tälläsen miehen löytäny mikä ei ainakaan dokaa, mutta mutta kuinkas sitten kävikään… kyl tää pahempaa alkaa olla… :unamused:

Ai niin, varmasti tuntee sellasii ketkä tykittää,mutta kuitenkaan en usko että itse tekee niin. (liekkö sitten harhaa…) Hänellä on joskus ollut sellainen nainen joka oli tykittänyt niin tää mun mies oli jättänyt sen heti.( tai sitten on mulle vaan lämpimikseen jutellut näin…) Kauheeta kun ei voi oikeen enää luottaa mihinkään mitä hän sanoo. Ja toi päällekäyminen, olen kuullut ja itsekkin joskus todennut että kun kerran lyö aina lyö, mutta tässä tyypissä on jotain eriä, en usko sen enää toistuvan, eli en niinkään sen takia tänne kirjoita vaan tän huume/lääke/mikä lie ongelman takia… :confused: kun en tiedä onko MITÄÄN mahdollisuutta että voisin tätä miestäni auttaa eroon tosta paskasta.? Tiedän että jos sen sais hoitoon väkisin niin se sais siitä ees sen alku sysäyksen siihen hiton pitkään ylämäkeen… mutta kuinka se ois mahdollista oisko mitään tietoo tai ideoita? Ja tiedän että pitää itsekkin haluta hoitoon, ja hän varmasti haluaa, mutta olen 100% varma että sitä pelottaa niin pirusti kun pitäs tutustuu omaan huumettomaan ja lääkkeettömään minään. Tää vaihe meinaan on varmasti pudonnut elämästä pois kun on niin ajoissa aloittanut noi touhut, eihän ole ehtinyt ees kasvamaan aikuiseksi ja tutustuu itteensä ennen kun on jo aloittanut ton… :frowning: Mulla ois niin kova halu kuitenkin (vielä ainakin jonkin aikaa…) auttaa tai ees olla tukena miehelleni ennen kun heitän pyyhkeen kehään… koska rakkauskin kuolee itsestään… :frowning:

Hei huumeet/on!

Voi, miten vaikealta tilanteesi kuulostaa. Kantapään kautta oppineena sanoisin, että ei tuo hoitoonpääsy ole mikään onni ja autuus. Minäkin luulin pari-kolme vuotta sitten että kunhan vain saan oman sekakäyttäjäni edes muutamaksi päiväksi ammattilaisten hoteisiin, niin kyllähän se siitä tokenee. Mutta ei asiat ole niin simppeleitä! Ei ammattilaiset ole ihmeidentekijöitä, jos käyttäjällä itsellään ei ole halua nousta suostaan, niin ei sitä kukaan hänen puolestaan voi tehdä! Nyt takana 3 parin-kolmen viikon katkoa ja 2 kuukauden intensiivistä hoitojaksoa mutta nämä kaikki ovat ollleet täysin tuloksettomia. Toivon toki, että sinun miehesi ottaa onkeensa ja on todella valmis muuttamaan elämänsä suunnan, mutta neuvon sinua, että älä jää odottamana liikaa ihmeitä ja hajota itseäsi + lastasi!

Kiitti Jenni,
Yritetään ainakin :slight_smile:

Heippa taas,
Mies nukkunut noin16 tuntia putkeen ja vielä unta riittää, liekko uni lääkkeet tällä erää käytössä vai poltellut liikaa…
Kuulin eilen oikeen ihanan uutisen että mieheni perhe on myös samaa mieltä kanssani että hoitoon on hänet saatava. :slight_smile: . Onkohan Suomessa yksityisiä klinikoita tälläiseen? Mitähän mahtaa maksaa? Missä sijaitsee? Ja mikähän on pisin aika jonka ne siellä vierottaa ja hoitaa?

Voisi olla pirilaskut, jolloin herätessä voi olla ensin nälkäinen ja sen jälkeen ahdistuu + vittuuntuu joka asiasta jonka seurauksena usein haetaan jälleen piriä… :unamused: Ihmistä ei saa ilman omaa tahtoa hoitoon aikuisiässä… Eli omasta tahdosta pitää lähteä ja usein löytyy syitä olla lähtemättä… :frowning: Kuuluu taudin kuvaan. Paras paikka on Järvenpää, joka maksaa 570€/vrk (katkon puoli jossa on oltava 2vkoa, lähestulkoon kaikki laitokset maksavat päälle 200€/vrk) :open_mouth: . Myös muita paikkoja löytyy yksityisenä, mutta hinnat ovat hurjat ja jonot a-klinen kautta usein pitkiä…Yleensä mennään a-klinen kautta, mutta näin loppuvuodesta “pääsee” lähinnä katkolle. Täällä katko-päivä maksaa reilu 20€/vrk, mutta kyse on lähinnä alkokatkosta ja harva maksaa itse. Maksusitoumuksella ja klinikan kautta.

Valitettavasti voit vain vaatia miestä menemään klinikalle, mutta mikäli häntä ei hoito kiinnosta, löytyy kyllä miljoona tekosyytä olla menemättä… Lisäksi hoitoon on vaikea päästä, etenkin ilman motivaatiota. Katkollekin on kaudesta riippuen muutamasta pv:stä pariin vkoon jonoa…

Kuten joku aiemmin totesi täällä toisessa ketjussa; eikö olisi helpompaa ottaa oma asunto ja palata yhteen mikäli mies suostuu edes yrittämään käytön lopettamista? Monesti käyttäjät sanovat laskuissa tai viekkareissa lopettavansa; itsekin aiemmin lopetin useamman kerran vkossa… :unamused: Mikäli motivaatio puuttuu, ei hän viihdy edes katkolla paria päivää kauempaa… :frowning: Itse aikoinani olin katkolla pari vkoa ja eräs tuttu toi (pienen lapsen kanssa) miehensä tuona aikana 4 kertaa hoitoon (niin että itse näin); eipä se siellä kertaakaan päivää kauempaa ollut kun on vapaaehtoista ellei ole esim. linnatuomiota odotellessa määrätty siellä pysymään vankilan uhalla!

Tsemppiä sulle ja mieti itseäsi sekä lastasi ensin…

Moi jälleen,
Nyt tuli sellainen “tilaisuus” lähteä tästä ja laittaa oma elämä järjestykseen että huh! Siltikin mietin jospa kuitenkin saisin puhuttua viel järkee miehelleni ja antaisin tilaisuuden korjata tapojaan… :confused: Voin siis nyt lähteä suhteesta poikani kanssa ja muuttaa erilleen, mutta jos asiat korjaantuu haluaisin kuitenkin mieheni takaisin jossain elämän vaiheessa, kun hän olisi raitistunut… Paljonko tälläiseen voisi antaa aikaa?? Siis muuttua tai muuttaa tapojaan?? :neutral_face:

Hei huumeet/on,

Mtä teit? Otitko mahdollisuudesta kiinni ja lähdit lapsesi kanssa? Vai jäitkö odottamaan mitä tapahtuu?
Kysyit kauanko voi antaa aikaa? Jos luet näitä Vilpolan parisuhdekejtuja, niin huomaat, että aikaa voi mennä. Itse annoin aikaa kaksikymmentä vuotta. Sitten erosin. Ei sekään miestäni peastanut, mutta minut ja lapset varmasti.

Toistan saman kuin muutkin sinulle vastanneet: parantuminen voi lähteä vain sairaasta itsestään. Sinä voit tukea, mutta varo, ettet tukiessasai mahdollista käyttöä, vaan oikeasti asetat rajat.

Suosittelen, että tutustut täällä viestiketjuihin, jos vielä pohdit päätöstäsi.

Terveisin
Ohjaaja Jekaterina