Joo’o, minä olen huomannut jo kauan aikaa sitten sen, että kun ei syö hyvin aamulla, eikä oikein muulloinkaan, ei meinaa jaksaa mitään, eikä vatsa taatusti ole kunnossa :mrgreen: .
Siitä huolimatta, perusaamiaiseni: kahvia, tupakkaa, monivitamiinitabu+mahdollisesti muita ravintolisätabuja ja PKV-lääkkeitä sen mukaan, miltä olo/päivä vaikuttaa. En mä aamulla mitään muuta saa alas. Hyi olkoon
!
Lääkkeet pyrin muuten aina ottamaan tyhjään vatsaan, niin ne imeytyvät paremmin tai ainakin nopeammin, ellei ole kyse tulehduskipulääkkeistä(olen niille tosi herkkä) tai jostakin erityisestä lääkkeestä, jota EI SAA ottaa tyhjään vatsaan. Harvoin mulla kuitenkaan mitään sellaisia lääkityksiä on päällä.
Mitä aamiaisen syömiseen noin yleensä tulee, niin aina toitotetaan, että se on päivän tärkein ateria, joka PITÄÄ syödä, koska muutoin ei jaksa
. Ei se nyt välttämättä kaikkien kohdalla noinkaan mene ja puhun nyt siis ihan “normaaleista” ihmisistä, en mistään syömishäiriöisistä tai piripäistä. Ihmiset ovat yksilöllisiä ruokailurytmejensäkin suhteen ja jotkut eivät vain pysty/halua syödä aamuisin mitään, vaan pääsevät mainiosti liikkeelle kahvikupillisen, mehulasillisen tai vaikka ihan pelkän veden voimin ja saattavat saada vain huonon olon, mikäli lappaavat heti herättyään turpansa täyteen ruokaa. Sitten joskus lounasaikaan heille tulee vasta tarve syödä jotakin ja pärjäävät vallan hyvin noin.
Mä tykkään kyllä leivästä, mutta nimenomaan itseleivotusta ja tuoreesta sellaisesta, en mistään kaupan hyllyllä ties kuinka pitkään kuivahtaneista ruispaloista. Isäntä leipookin hyvää leipää, mutta kyllä se hänen tekemänsäkin aiheuttaa mulle lähes järjestäen jonkin sortin vatsavaivoja, lähinnä kipua ja turvotusta, joten melko harvakseltaan sitäkin tulee mässytettyä
. Siksipä en varmaankaan ole leipään ehtinyt kyllästyä, kun on niin harvinaista herkkua
. Sillä ei ole mitään väliä, onko leipä vitivalkeista jauhoista leivottua “pullaa”, tummaa täysjyväleipää, ns. karppityyppisempää leipää, sekametelisämpylöitä, joihin on sotkettu melkein kaikkea, mitä nyt leivonnassa voi ylipäätään käyttää jne., jne. Aina mun vatsani kipeäksi tulee, enemmän tai vähemmän
.