Mitä on odotettavissa, kertokaa kokeneet

Kuinka kamala ja pitkäkestoinen olo tulee tällaisesta 4 vkoa jatkuneesta lähes päivittäisestä iltatissuttelusta kun lopettaa sen seinään? Olen kuitenki joka päivä kärsinyt krapulan ja juonut vasta sitten. Onko sillä merkitystä?

Niin, ja kuinka pitkiä putkia teillä kanssaihmisillä on ollut pahimmillaan? Miten ootte niistä toipuneet?

Oloon vaikuttaa lähinnä humalan voimakkuus ja se, että kuinka alas ennättää välissä laskea promillet. Jos kyseessä on ollut matalapromillista tissuttelua ja välissä promillet laskenut krapulan aikana nollaan, niin ehkä tuosta neljästä viikosta ei välttämättä tule mitään yleistä hermostuneisuutta ja huonounisuutta kummempaa. Jos olet kuitenkin ollut koko ajan kännissä ja vielä melko kovassa ja sinulle tulee vieroitusoieet, niin pahimmillaan ne aiheuttavat pahoja kramppeja ja voit tulla psykoosiin. Myös sydänkohtaus ja aivoverenvuoto voi tulla.
Onko vieroitusoireita? Kovaa hikoilua, korkea verenpaine ja pulssi, unettomuutta jne…? Jos on, niin kannattaisi ehkä jostakin saada rauhoittavia kehon saamiseksi normaaliin tilaan. Esim. katkaisuhoito voi olla paikallaan noin pitkän juopottelun jälkeen, jos vieroitusoireet ovat pahoja.

Juu, en ole ollut koko aikaa kännissä. Annoskoot on olleet 0-12 eli kaikkea tuolta väliltä. Promillet on ehtineet laskea kyl joka päivä nollaan asti ennen uutta aloitusta ja välissä on ollut muutama juomatonkin päivä.

Luultavasti sitten ei ole pahempaa hätää, mutta jos noita vieroitusoireita alkaa pahasti olla, niin kannattaa hakea apua. Esim. tällä sivustolla on hyvin tietoa noista oireista terveyskirjasto.fi/terveyski … i=dlk00197

Moikka Soflin

Välttämättä ei tule hirveitä ongelmia, Minä katkaisin joku aika sitten tissuttelu kierteen. Oireet oli lähinnä psyykkisiä, mutta oli myös fyysisiä, eli (hikoilu, vapina, väsymys, unettomuus vaikka väsyttykin, levottamat jalat aamuisin herätessä ja aika pieniä juttuja).

Tämä on aika yksilöllistä. Toisilla ne saattaa olla vaikeenpia. Jos epäilet että miten käy niin voit mennä 5 pv katkolle, en muista hintaa mutta vähä alta 30 e päivä. majoitus ja ruoka :wink: . Siellä kumminkin on henkilöitä jotka voivat auttaa jos oireet tulee liian vaikeaksi (lääkitys). Toki en itse ollut siellä kuin yhden päivän (en viihtynyt siellä kun juomisella lähes kehuskeltiin ja useimmat oli siellä ties kuinka monetta kertaa).

Mutta 4 viikon putkesta ei kyllä pitäisi tulla ihmeenpiä oireita kuin normaali krapula. Minulla se oli 4 kuukautta jonka lopetin seinään ja kesti viikon noi oirehtimiset. Toki onhan puupiipaa-autoja jotka sairaalaan vie jos tuntuu että menee fysiikka sekaisin. Sillä seinään lopettamisella on aina omat vaaransa, sen joutuu hiukan itse arviomaan oman juomisen suhteen kuten “Rauhankaipuu” tuossa edellä totesi.
Tsemejä ja Jaksamisia Soflin

Tv.Tuppi