Mitä on mielestäsi POLIISI?

Mitä mielestäsi on POLIISI?

• Olen PoliisinPalvoja
  • Rottia ne on
  • Välttämätön paha
  • Eläköön Tauno Pasanen!

0 voters

Tässä teille äänestys…

Mä en edes tajua tota viimeistä vaihtoehtoa…

Pasanen ampui minuutin sisällä avotähtäimisellä 7×33 millin lintukiväärillä neljä häntä pidättämään tullutta, aseistautunutta poliisia. Pasanen ampui viimeiset, kuolettavat laukaukset uhrien vierestä teloitustyyliin, toisin kuin elokuvassa. Tapahtuman jälkeen Pasanen käveli naapuriin ja pyysi soittamaan poliisit paikalle. Pasasen todettiin olleen 1,2 promillen humalassa. Surmansa saivat konstaapelit Mauno Olavi Poikkimäki, Veikko Armas Riihimäki, Onni Saastamoinen ja Pentti Olavi Turpeinen

^ Aaa, aivan! Se mistä Niskanen teki sen Kahdeksan surmanluotia. Hieno elokuva.

Noita äänestysvaihtoehtoja tosian on liian vähän, ei sieltä löydy ainakaan mulle sopivaa. Itse en ole poliisien kanssa juurikaan joutunut olee tekemisissä, joten mulla ei mitään henkilökohtaista katkeruutta heitä kohtaan ole. Ymmärrän et yleisesti syntyy sellanen viha kyseistä ammattikuntaa kohtaan, jos ne koko ajan roikkuu niskassa kiinni ja on häiritsemässä omia puuhasteluja. Mut jonkunhan se lakiakin on valvottava, aika turvaton olo täällä muuten olis elää(!), ja kyllä ne ihan arvokastakin työtä tekevät.

Vartijat on ehkä enemmänkin sellasia, joita nähdessä nousee sellaset lievät inhon kylmät väreet. Ainakin jotku niistä näyttää just siltä, et on lähteny siihen pestiin ja vaan odottaa et pääsee heiluttaa sitä pamppua ja sumuttaa pippuria jonkun pikku-näpistelijän silmille. Osa taas on niin onnettoman näkösiä ruipeloita, et ihmetyttää miten ne on ikinä palkattu siihen hommaan. Mut nää nyt on just tällasia pelkän habituksen perusteella luotuja olettamuksia, et todellisuus kyseisistä tyypeistä saattaa aina olla jotain ihan muuta.

Poliisien, niinku minkä tahansa muunkin ammattikunnan joukosta löytyy varmasti ne kusipäät ku reilutkin tyypit, joten musta osoittaa aika huonoa arvostelukykyä, jos pelkän ammatin perusteella jo luokittelee ihmisen “rotaksi” tai “sankariksi”. Mut se, et ylipäätään haluu lähteä kouluttautumaan poliisiksi, osoittaa kenties jonkinlaista vallanhalua?

Vallanhalu,nimenomaan. Saahan siitä KICKSIT kun voi käskyttää ketä tahansa. Kun laittaa siniset valot vilkkumaan niin edelläajava auto pysähtyy. (tai sitten kiihdyttää enemmän) he-he… Ja se tunne kun voi huutaa “MAAHAN” ja osoittaa aseella… Ja se tunne kun voi käskyttää hoippuvaa humalaista menemään sisälle maijaan. ja se tunne kun voi ottaa ihmisiltä ajo-oikeuksia pois…

Ystävä. Frendi. Kamu. Best friend… yoyo

^^ Mutta saahan siitäkin kicksit, että pystyy tekemään rikoksen/ pääsemään pakoon eli toinen on jahtaaja ja toinen saalis… Toinen haluaa ottaa kiinni rikollisia, toinen taas tahtoo tehdä laittomia asioita; periaatteessa voi olla melkein mitä vain, mutta ihmistä kohdistuneista raiskauksista (ehdollista) murhaan ei paljoa sympatiaa multa heru!

On ollut joskus kyttien kanssa tekemisissä, osa helvetin paskapäitä, pari ollu tosi jees tyyppejä… Kuulusteluissakin kun huomasi etten puhu, sanoi että “taisi olla se sama mustapukuinen, silinterihattuinen, pitkätakkinen mies jolta kaikki ostaa kamaa puistossa, mutta kukaan ei ole häntä nähnyt tai tunne” johon tuumasin että “oli muuten juuri se tyyppi”… Pyysin jopa aamuhatseja tuolloin. On lyöty ilman syytä, exä hakattu ilman suurempaa syytä ja yllättäen lääkärin paperit katosi jne…

Mutta kun oon parantanu tapani ja kaikki rikkeetkin ovat vanhentuneet niin mut on jätetty rauhaan jo vuosia sitten. Periaatteessa olisin voinut joutua koppiin 3vrk:deksi, kuten moni muu useampi vuosi sitten kun oli puhelinkuuntelut ja aika suoraan puhuin, mutta onneksi keskittyivät tyyppeihin ketkä lainasivat rahaa tai ostivat eteenpäin myytäväksi… Se oli kieltämättä rasittavaa aikaa kun nimeltä huutelivat postiluukusta jos oli jotain kysyttävää (naapureiden rikokset, omat hölmöilyt)… Etenkin kun tv-lupatarkastajakin on kyttä ja huutelee postiluukusta, aivan kuten narkkaritkin… Mutta ihan reilua sakkia suuri osa on, ellei itse auo naamaansa… Tai korota ääntään… Tai kuulu heidän “tuttuihin”… Tämän takia en hengaa heidän asiakkaidensa kanssa, valitettavan hyvä naamamuisti tuntuu olevan… :unamused:

Poliisi huolehtii lain kirjaimen toteutumisesta mahdollisimman hyvin, pelastaa pulasta ja etsii kadonneita. Noin niinkun muun muassa.

sikoja mitkä tekee arvokasta työtä ja siinä sivussa hakkaa ilman syytä jos itel on huono päivä, poliisi partion mukana pitäis olla ulkopuolinen tarkkailija mikä vois puolueettomasti todistaa tapahtumien kulun kyl ne sen verran pieksee jengiä…

monille maalitaulu, niille ehkä eniten ketkä ei sit ymmärrä et ei ne niit lakei säädä Ne Säädämme All In One do somethinG,

Jos niille ei ala vittuilemaan, vaan on asiallinen, niin kyllä nekin ihan asiallisesti työnsä hoitaa.
Ajatelkaapas, ne tekee muutakin kun vie teidän pirinne, esmes. ottaa kiinni jonkun meistä siskon raiskaajan tms.

kämpän oven avaamisesta kieltäytyminen ilman kotietsintälupaa ei käsittääkseni ole vittuilua ja toisekseen se on osa niiden työtä ei kukaan pakota poliisiksi. turha niitä on puollustaa rikoksia ne tekee siinä missä muutkin niillä on vaan mahdollisuus peittää jälkensä…

^Niin vähentää ja PITI vähentää HALLINTOA! Yllätys että sieltä ei esimiehet minnekään katoa!!! Palkka on tosiaan pieni ja niin on vartijankin palkka. Itseasiassa mä oon ihan keskustelujen kautta osittain eri mieltä tuosta DM:sen kommentista vartijoista. Osa on joo paskaa porukkaa. Silti he tekevät töitä nälkäpalkalla ja esim. täällä jos tahdot 40 tuntisen viikon, joudut postaamaan neljässä eri kaupassa!

Suurin osa mun tutuista vartijoista on tehnyt työtä odotellessaan koulun pääsykokeita tai parempaa jobia (inttiä tms). Monet eivät edes ole koko alalle halunneet, vaan nimenomaan sen hinnan (150€/kurssi ja töitä on ihan hyvin koska vaihtuvuus on suuri) takia alalle hakeutuneet; usea halusi yliopistoon eikä poliisiksi… Muistaakseni 3kk:den kurssi on ensin… Mikäli haluaa, voi jatkaa lisäkursseilla. Kaikille aloille mahtuu paskapäitä ja hyviä tyyppejä. Kyllä monet vartijat muakin seuraavat, mutta siinähän seuraavat… En mä mitään vie… :unamused: Lisäksi kun alkavat tunnistaa mut niin eivät jaksa seurata enää, koska tietävät että mä en maksamatta kassan ohi mitään vie; ennemmin jätän osan tavaroista tiskille jos ei massit riitä jostain syystä (erittäin harvinaista).

Mun mielestä aika sama kun poliiseilla pääasiassa että saat melko hyvää kohtelua, jos itse käyttäydyt hyvin… Ellei satu olemaan joku mulkku töissä. Mä tiiän parikin tuollaista n.50v vartijaa; tällaisia yleismies-vartija tyyppejä. Toisaalta eiköhän heidät ole jo korvattu ostopalvelulla… :unamused: Ja mut on ottanut tarkistettavaksi n.50v vartija nyt ku aloin miettimään. Olin Robbarissa reilun tunnin kun laskeskelin mihin massit riittävät ja vein tavaroita paikoilleen valitessani niitä (en kai mä nyt jätä niitä myyjien korjattavaksi kun eivät ne niitä muutenkaan korjaa?!); niin tästä hyvästä joku mulkvisti myyjä oli pyytänyt vartijaa tarkastamaan etten pöllinyt mitään. En mä maksanut kyseiseen kauppaan ku joku 50€ :open_mouth: :angry: :unamused: ONNEKSI vartija oli asiallinen ja itseasiassa ei ollut edes vartijan puvussa (takki päällä ni olis voinu luulla työmieheksi). Oli vielä mp3:set korvilla ja ennen ulosastumista koputti olalle jolloin otin kuulokkeet pois. Kysyi että lähenkö näyttämään että en ottanut mitään ylimääräistä takahuoneeseen ja sanoin et voin tulla, eipä oo mitää salattavaa. En ollu edes varma oliko mulla vermet mukana (tuohon aikaan vaikka en sekaisin ollutkaan, kulutin aikaa); oli erittäin asiallinen eikä edes taskuja katsonut vaikka olis ollu aika sama. Kukaan tuskin edes huomasi mitään ja oli valmis kuuluttamaan asiasta mitä en katsonut tarpeelliseksi (poistuin eri ovesta); lisäksi oli samaa mieltä kuin minä että on melko outoa että mikäli asiakas on kaupan kannalta ystävällinen viedessään tavaroita paikoilleen mikäli ei osta niitä, saa epäilyksen näpistelystä… Tietenkin paska kauppa jossa huonot nauhat ja vittumaiset myyjät… Tuollaisen jälkeen mä itse laitan kaupan “karenssiin” melko pitkäksi aikaa…

Näissä lähikaupoissa riittää että tuntee myyjän; sen jälkeen ei seuraa, tosin pätee saletisti toisinpäinkin; jos oot pölliny ennen niin seurataan varmasti. Toisaalta frendi oli jääny näpistelystä kiinni ja siitä tuli kunnon vittuilu-uhkailu-kyttä juttu… Yllättäen vartija teki virheitä ja kosti niitä, mutta työnantaja tajusi ettei sellaista kuumakallea kannata pitää asiakkaiden lähellä. Soittoja kytille puolin ja toisin, mutta eipä kytät ala mitään vartijaa olemattomista asioista puolustamaan, soitto työnantajalle oli parempi joka uhkailun/ oman säännön jälkeen… Koska mä satuin olemaan tämän ihmisen seurassa pari kertaa, niin seuraavan kerran kun olin yksin, kiersi parikin kauppaa mun perässä… Järjetöntä että mä en olisi edes tiennyt tuosta frendin rötöstelystä ellei tämä debiili-vartija olisi tullut uhkailemaan sitä mun seisoessa siinä vieressä… :smiling_imp: :angry: :laughing: :laughing: :unamused: Huomasi sekin ilm. kun mulla oli jo 3 kassia eri kaupasta että on erittäin pitkäveteistä seurata meikäläistä… :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Kyynel silmässä sanon tämän: kyllä poliisejakin tarvitaan. Juuri raiskaajien, lasten hyväksikäyttäjien ja muiden tapettavaksi kuuluvien kiinniottajiksi. Ja olen kyllä tavannut ihan asiallisiakin poliiseja. Joillakin heistä on jopa järki päässä. En vaan kyllä mitenkään jaksa ymmärtää miten jotkut HALUAVAT poliisiksi. Paska palkka, vittumaiset “asiakkaat” ym. Enemmän vihaan näitä poliisikoulu-dropoutteja, vartijoita. Yhdellekin kaverille olivat myymälävartijat laittaneet pussin päähän ja suikuttaneet kyynelkaasut pussiin. Toiselta kaverilta olivat vartijat hakanneet pernan paskaksi. Että tällaista linjaa.

Pilalle tuossa ammatissa ihminen kyllä menee. Osa ainakin. On aika joustamaton duuni. Ei paljoo poliisilta tingitä.

tästä kotietsintäluvasta on täällä ennenkin jauhettu(koitin löytää ketjua heikoin tuloksin), ja voivat kyllä tulla sisään ilman minkäänlaista dokumenttia, toisin kuin telkkarissa. jos on syytä epäillä että tutkinta vaikeutuu–>tutkinnanjohtaja myöntää luvan tunkea kämppääsi sisään. ihan mielenkiinnosta, olivatko ihan huvikseen tulossa, vai oliko jotain syytäkin tulla vierailulle? vahva veikkaus löytyy jälkimmäiselle.

edittiä vielä:

Olin aikoja sitten duunissa (vainoharhaisesti ei halua paljastaa) valtion työnantajalla, joista monesta entisestä kollegasta tuli myöhemmin poliiseja, suurin osa erittäin mukavaa seuraa edelleen, mutta 2 kpl/35:stä osoittautui pahemman luokan väkivaltaisiksi mulkuiksi. tiedä sitten mikä tuollaista aiheuttaa.
äänestykseen vastasin poliisin palvoja. olen myös saanut railakkaasti pataan poliisilta, ja aivan oma vika oli.

Minulla on vain ja ainoastaan hyvä kuva poliiseista!

Ikinä ei ole ollut mitään ongelmia heidän kanssaan. Päinvastoin tuntisin oloni todella turvattomaksi, jos poliisien määrä vähenisi radikaalisti. Minun ainoa rötökseni on huumeiden käyttörikos ja siinnäkin pidän yleensä huolen, että minulla ei ole enempää mömmöja päällä, että saan rangaistuksen vain käyttörikokeseta.

Aikamoisia hörhöjä poliisitkin joutuu päivittäin kohtaamaan. Kun käyttäytyy itse fiksusti poliiseille, niin saat vastaavaa kohtelua heiltä…

Jokeri

Niin totta että pakko quotee. Täällä käydään niin turhaa sotaa poliisit vs. rikolliset. Taas yks saatanan metku, miten tonki ottaa sit. Robon vinkki: aina kun nuollaan persettä ja varpaanvälejä, oli kyseessä sit laki tai jumala, ollaan vikaraiteilla.

Se on sinisiin pukeutuva poppoo joka yrittää pitää meitä synkeitä ilon pitäjiä jonkimoisessa kurissa :slight_smile:

Minut yksi kyttä pahoinpiteli. Seuraavana päivänä kuulusteluissa ei mitään ollut kuulema tapahtunut. katkeruus jäi. ennen luotin poliisiin. en enää. En ole narkki tai nisti. Tavallinen tallaaja.