Mitä olette oppineet...?

Meinaan et mitä olette oppineet päihdekamppailun aikana, jotain hyvää? Tai muuten elämäs? Tai jopa käytön aikana, en tarkota käyttöön liittyviä asioita? Oletteko oppineet vaikka itsestänne asioita? Tai muuta? Mä olen oppinu, et jos haluu elää hyvin, ei kandee sekoilla. Mä olen oppinu, tää on vähän tyhmä, et ärriä ei kannata ottaa liikaa, kun ei niist mitään hyvää oloa saa, ja jos syö tosi isot määrät, on vaan sekasin ja sitäpaitsi vaaras, koska mul on silloin tapana kaatuilla. Joskus pahastiki. Muuta… Mus on enämpi voimaa ku olen kuvitellu. On ihmisiä, joihin voin luottaa ja kuulkaa ihan päihteidenkäyttäjiäkin. En tietenkään kaikes, jos ihmisen tekee mieli lähtee vetään sitä mitä vetää, se menee lupausten edel. Olen oppinu, et maailma ei ole mustavalkoinen. Olen oppinu, tai opettelen antamaan anteeksi, itselle j a toisille. Olen oppinu hiukan pois (ikävä kyllä sairauden oire,mut mähän niil shrinkeil näytän :wink: ) ns.suhteuttamistaipumuksesta. Ihmisil on omat motiivinsa ja syynsä, eikä ne kaikki liity muhun. Opettelen, etten anna pelolle aina valtaa, joskus onnistuu. Olen oppinu enemmän hyväksyyn epätäydellisyyttä. Joo ja sit olen oppinu, et ei todellakaan kandee laittaa puurolautasta kannettavan pääl, ku yöl löhöö vuotees ja kirjottaa :smiley:.

Ajatuksia…? Mul toi epätäydellisyyden ymmärrys on hyvin tärkeä. Sil on jotain tekemistä jopa sellasen käsitteen k.a r m o kans. Nezumii? :wink:

Olen oppinu, että EN tarvi päiväni kulkuun bentsoja. Kesti kauan, mut menihän se peril. Olen oppinu, et mus on sekä heikkout, et vahvuut. Olen oppinu, et tarvin kyl toisia ihmisiä, mut ei kaikkien tarvi musta pitää. Aika paljon…vaik onpa ikääki. Ja k o k e m u s t a! Sit ku vielä oppis sen balettipiruetin, siis tekniikan, kun sithän menee vaik kui monta :wink:

Olen oppinu, että EN tarvi päiväni kulkuun bentsoja. Kesti kauan, mut menihän se peril. Olen oppinu, et mus on sekä heikkout, et vahvuut. Olen oppinu, et tarvin kyl toisia ihmisiä, mut ei kaikkien tarvi musta pitää. Aika paljon…vaik onpa ikääki. Ja k o k e m u s t a! Sit ku vielä oppis sen balettipiruetin, siis tekniikan, kun sithän menee vaik kui monta :wink: