Mitä nyt?

Hei kaikille,

Olen uusi lopettaja joka on huomannut oman alkoholinkäytön lipsuneen siitä hauskasta ja mukavasta häpän ottamisesta mitö se ehkö joskus on ollut.Olen ryypännyt humalahakuisesti 13 vuotiaasta lähtien ja todennut sen olevan rentouttavaa ja ennen kaikkea vapauttavaa.Nyt olen 28 vuotias ja alkoholiongelma on tosia asia, opiskeluaikoina oli ihan jees ottaa viikollakin kunnon kännit koska opiskelijat nytvaan tekee niin,mutta olen huomannut tavan seuraavan näihin päiviin asti. En nauti enää juomisesta,vaan se on pakon sanelemaa,jokin ihme taika vetää lähi ärrälle hakemaan kaljaa ja pää sekaisin,sen jälkeen baariin ja muisti lähtee. Työelämässä ongelma tuli vastaan siten,ettö menetin työni koska piti olla yhdeksältä aamulla Helsingissä,mutta ei vaan heräsin puoli kaksitoista ja pomo soittanut parin otteeseen,eli kenkää tuli…,Nyt kysyisinkin,millä eteenpäin koska haluan olla juomatta mutta se on vaikeaaa kun on työtön,yksin ja mieli maassa…

Huomenta Hessu !

Katoppa AA ryhmäluettolosta sopiva ryhmä , mene sinne !
Täällä kokoontuu myös Nuorisoryhmän nimelläkös se nyt oli ryhmä.
Lukemani perusteella Sanon et Sinun kohdalla juomisen loppuminen olis vastaus ongelmiisi.
Koska noi muut ongelmat Niinku työpaikkajutut hoituu raittiuden myötä ihan vaan sivutuotteena.,

Rohkeesti vaan ryhmään :slight_smile: t… Kanthoona

Tervetuloa joukkoon. :smiley: Viinasta pääsee eroon, kun haluaa raitistua. Asia on loppujen lopuksi näin yksinkertaista. Raitistumisen halun löytyminen on monelle ollut kiven takana. Omat mielikuvat raittiudesta ovat usein kielteisiä, ja kukapa sellaista jaksaa kovin pitkään haluta. Raitisutuminen on seikkailu ja todella iso elämänmuutos. Työttömyys, yksinäisyys ja masennus, eivät ole kovin tärkeitä asioita. Selvän pään kanssa tuollaiset elämän pikku ongelmat kyllä ratkeavat. Jollekin raitistuminen onnistuu aivan omin voimin, joku tarvitsee siihen toisten ihmisten tukea. Kunhan halu on tarpeeksi vahva, keinot kyllä löytyvät.