Mitä minä teen?

Lapsi kertoo isänsä juoneen autossa, kun oli kyydissä. Mitä minä teen, siis todella? Lapsen kuvaus juomasta oli erittäin yksityiskohtainen ja juoma tunnistettavissa.

Mies vaarantaa lasten turvallisuuden joten sinuna ryhtyisin toimiin. Ota yhteys vaikka neuvolaan jos lapset on pieniä. Sieltä autetaan eteenpäin. Kunnan lastensuojeluviranomainen on myös yksi taho.

Soita poliisille!
Soita palokunnalle!
Soita hälytyskeskukseen!
Soita papille!
Soita armeijalle!
Soita Punaiselleristille!
Soita Jormalle!
Soita Tiinalle!
Soita sukulaisille!
Soita naapureille!
Soita hevonvitunhelvettiin!

Älä missään tapauksessa kysy lapsen isältä että mistä on kysymys!

Taas yksi miestenvihaaja neuvomassa miten aiheuttaa miehelle harmia…

Se vähän on niin, ettei alkoholistin kanssa kysellä. Selityksiä kyllä tulee. Ei tässä olisi uskonut, että vaarantaa lapsen turvallisuuden. Sen verran lamaantunut oli eilen, että löi ihan tyhjää. En vain tiedä, minkä tahon kautta tätä vyyhteä lähtisi purkamaan.

Hei ulkona pihalla!
Olen aikoinaan ollut samanlaisessa tilanteessa lapseni isän kans. Omalla kohdalla mitkään keskustelut eivät auttaneet, ex oli sitä mieltä että hän ei ollut humalassa auton ratissa vaikka alkoholia oli nauttinut.
Sen tiedän että jo silloin olisi pitänyt ottaa lapsi ja lähteä, kaikkea alkoholista johtuvaa pahaa kerkesi tapahtua seuraavien vuosien kuluessa.
Neuvoni on että yritä keskustella lapsesi isän kans ja jos se ei tuota tulosta niin ala miettimään eroa. Tilanne vain pahenee jos miehesi ei saa alkoholin käyttöä hallintaan.
Terveisin sydän karrella