Mitä mieltä ahdistus lääkkeistäni?

Hei.

Siis utelisin saunalaisilta joilla on parempi kokemus lääkkeistä kuin minulla, että mitä mieltä olette uudesta ahdistuksen ja siittä seuraavan unettomuuden hoitoon tarkoitetuista lääkkeistä. Ja millainen vaikutus muutoksella tulee olemaan vakavaan yleistyneen ahdistushäiriön hoidossa.

Vanhat lääkkeet:
Antabus 100mg/pv
Opamox 30mg/pv
Tenox 40mg/pv
Lyríca 200mg
Topimax 25mg/pv

Uudet lääkkeet nyt:
Antabus 100mg/pv
Opamox 120mg/pv
Tenox 40mg/pv
Rivatril 1.5mg/pv
Lyrica 200mg
Mirtatzapin 15mg (uudehko masennuslääke joka
pienellä annoksella väsyttää(auttaa siis unettomuuteen) ja “saattaa”
auttaa yleistyneeseen ahdistuneisuus häiriöön pitkässä juoksussa)

Voidaanko tätä pitää tuhtina lääkityksenä ahdistuneisuuteen vai onko tämä suhteellisen normi setti?

Moi! Mun silmääni näytti aika hurjalle lääkemäärälle,mutta toisaalta omaa ahdistustani ei olekaan koskaan kunnolla hoidettu…Mutta asiaan siis: jos itse tunnet olosi hyväksi ja toimintakykyiseksi tuolla uudella lääkemäärällä,ok.Mirtatsapiinia kehottaisin ottamaan varoen ensi alkuun,itse ottaisin 15mg tabletista neljäsosan-max.puolikkaan,muuten voi olla aika tukkoinen olo seuraavana päivänä…

Vanhat lääkkeet:
"Antabus 100mg/pv
Opamox 30mg/pv
Tenox 40mg/pv
Lyríca 200mg
Topimax 25mg/pv

Uudet lääkkeet nyt:
Antabus 100mg/pv
Opamox 120mg/pv
Tenox 40mg/pv
Rivatril 1.5mg/pv
Lyrica 200mg
auttaa yleistyneeseen ahdistuneisuus häiriöön pitkässä juoksussa)

Voidaanko tätä pitää tuhtina lääkityksenä ahdistuneisuuteen vai onko tämä suhteellisen normi setti?"

Kyllä on tuhti setti, epäilemättä! itse jos olisin saanut päättää olisin tuon opamoxin heittänyt kokonaan helvettiin ja tuon rivan nostanut 4mg/vrk. myöskin tennarit olisin jättänyt pois. 1-2 lääkettä ainakin vähemmän, aina parempi. jos tuo rivatril 4mg annoksena ei toimi (2mg aamusin 2mg iltaisin), Niin en lähtisi suosittelemaan yleensä, mutta katsoen toleranssiasi bentsoihin niin vaihto rivat 2mg xanoreihin kun vaikuttaa vähän paremmin nimenomaan ahdistukseen, mutta on myös se koukuttavin ja vittumaisin päästä irti, mutta etpä näytä hetkeen olevan bentsoista irti lähtevän. Onkos lyrica buustaamaan muita lääkkeitä / unettomuuteen / nimenomaan ahdistukseen? Se on melkonen myrkky ja vittumainen myös…

Itse vaihtaisin tuon uuden lääkityksen, siis koita sitä, en sitä sano! vaan jos ei toimi, ja jokainen on erilainen ja lääkkeet vaikuttaa eritavalla. Niin näin:

“Uudet lääkkeet nyt:
Antabus 100mg/pv
Opamox 120mg/pv
Tenox 40mg/pv
Rivatril 1.5mg/pv
Lyrica 200mg
auttaa yleistyneeseen ahdistuneisuus häiriöön pitkässä juoksussa)”

Antabus 100mg/pv
Rivatril 4mg/pv (2mg aamusin ja 2mg iltaisin) ja jos tämä ei toimi niin Xanor 2mg. perustelut ylhäällä.
Lyrica 200mg/pv (Onko aivan pakollinen??)
Mirtatzapin → Efexor ~ 150mg/pvä ellei toimi, ei ainakaan väsytä. tosin vittumainen lopettaa (sähköiskut päässä + puolen - parin sekunnin pätkäsyjä muistissa tasasin väliajoin yms muuta kivaa).

Tuolla saattaisit päästä eroon 2-3lääkkeestä eroon. Henk. koht. tiedän kuinka kivaa on kun ei dosetteihin mahdu ei sitten ei millään lääkkeitä kerralla, vaan tarvisi olla pari dosettia mistä ottaa sen 2-4 kertaa päivässä. Ja plussaa tuossa olisi myös, ettei kuluisi raha niin paljon, vointisi voisi olla parempi, lääkkeiden otto helpompaa / ei niin useasti ja niin montaa nappia. esim efoxor 1x päivässä, itse söin aamuisin, jotkut ottavat iltaisin.
Niin ja siis. lääkkeistä en tiedä juurikaan mitään, kaikki on ollut käytössä paitsi antabus. Joten älä kuuntele minua vaan lääkäriäsi (vaikka suuri osa on aivan peukalo keskellä kämmentä). Kommentoikaa myös muut ehdoittamaani uutta settiä JOS ei toimi tuo nykyään määrätty. TAI koittaa päästä pienemmällä lääkemäärällä, ei käy kropan päälle niin pahasti ja lompakkokin pysyy paksumpana… vaikka raha ei tuo terveyttä, mutta itse ainakin olen joutunut tappelemaan mistä rahaa lääkkeisiin kun kumminkin tienestit työttömänäkin sen verran, ettei sossu kirjoita suostumusta lääkkeiden maksuun.

-Rivatrilia en voi nostaa tuosta 1.5mg:sta
-Xanorit ei jostain kumman syystä toimi minulla lainkaan, ei fyysisesti tai psyykkisesti. Oon testannu 10mg kerralla, ei mitään havaittavaa vaikutusta.
-Lyrica on aivan turha minulle ja tosiaankin kamala myrkky ja olen todella pahassa koukussa siihen, Pyrin lopettamaan sen pikimmiten, siittä ei ole myöskään apua ahdistuneisuuteen (vaikkakin se saattaa buustata bentsoja), vierottautumisessa tulen käyttämään “laskuvarjona” kukkaa.
-Efexoria oon syöny annoksella 225mg suhteellisen pitkään ja se oli mulle kamala kokemus, en suuhuni enään sitä laita
-Raha lääkkeisiin ei ole ongelma koska sossu maksaa kaikki lääkkeeni, myös siis yksityisen.

No, mutta hienoa! koita päästä eroon lyricasta! miksei voi nostaa 1.5mg:stä?? itellä oli kans tuo efe 225mg annoksella. Tosta jäis sulle sitten enään kolmisen lääkettä! :slight_smile: Ja kukan polttelu on varmaan ihan ok lyrican pudottamiseen pois pelistä.

Yksityinen lekuri oli erittäin tiukkana tuon Rivan kanssa. 1.5mg ehdoton maximi.

Ja se nyt vaan on täydellinen fakta, että kukka poistaa äärimmäisen tehokkaasti Lyrican vittumaisia vieroitusoireita.
Lyrica 200mg lopettamiseen tarvisin noin 10gemmii hyvää kukkaa. (hoitunee pikapuoliin)

Sain akuuttipsykiatrianpolilta 150kpl purkin 0.5 rivoja ja oon nyt keskiviikosta saakka syönyt niitä 57mg. Outoo, jotta en tunne juuri tuonkaan vaikutuksia. Vai tuleeko ne viiveellä? Onko tietoo. Nyt jatkossa kun sain oikeet lääkkeet syön ohjeistuksen mukaan tietenkin.

Varsin outoa, kun tuota opamoxia kuitenkin menee suht rankalla annoksella. Vai onko nyt kyseessä tilanne, jossa reseptit eri lääkäreiltä, jotka eivät tiedä toistensa määräämiä lääkkeitä?

Ainut kontaktini aijemmin oli päihdelekurini, nyt hän tietää yksityisestä lääkäristä ja hänen lääkemääräyksistä. Bentsot tulee yksityiseltä ja Mirtsa-Antabus-Lyrica A-klinikalta. Eli ei mitään salailua missään suhteessa…

Syy opamoxin isohkoon määrään on se, että se toimii miulla helvetin hyvin.

On se helvetti kumma, xanoreita kirjoitetaan vaan ei 2mg rivatrileja. itselleni kirjoitettiin aluksi tuo 0.5mg x 4 sen jälkeen seuraava resepti 2x2mg. ja kyllä, on pidempi vaikutteisia, ei “nouse” kuulemma hattuun niin kuin xanor tai diapam. noissa on vaan helvetin pitkä puoliintumisaika. rivatril on kyllä erittäin koukuttava, samaa luokkaa xanorin kanssa, mutta käytetään myös lapsilla mitä olen aina ihmetellyt. tuota bentsojen hattuun nousemista tai muutakaan en ole itse koskaan kokenut. en edes suurilla annoksilla, siis ei lääkärinmääräämiä annoksia.

Vaikuttaa vaan oudolta, että määrätään kahta bentsoa päällekkäin ahdistuksen hoitoon. Mutta jos tuo kerran toimii, niin mikäs siinä sitten.

Joillain harvoilla esim. Mulla Rivat ei sano mitään. Jotkut taas hehkuttaa niitä maasta taivaisiin. Itse saan epilepsian lääkitykseksi 8mg (4mg + 4mg) Rivaa päivä. Myyntiin on menee kaikki.

Ootko ihan suomalainen ku sossu maksaa yksityisen lääkkeet??? Täälläpäin saa vain maahanmuuttajat uudet vaatteet, läppärit, ajokortit jne jne. Mikäli äidinkieli on suomi, ni lääkkeet saa vain yhdeltä lääkäriltä ja sossu ei maksa palveluja joita ei ole vaan arvauskeskus joutuu maksamaan itse yksityiselle samalla hinnalla jolloin tuo korvataan; aikaa kuluu vain muutama kk. Ois kiva nimittäin itsekin saada joskus jo HOITOA ongelmiin, mut jo miekkariin pääsy on tosi vaikeaa; vaivaset 4kk:tta kulunut odotellessa… :unamused: Mut väärällä ihonvärillä ja nimellä tänne on synnytty! Ei oo lotto-voitto syntyä suomeen vaan tulla tänne pakolaisena!

Meillä se on niin et annetaa tasan masennus-lääke-respa kätee ja sit ULOS! Sit jos ei toimi ni voi neuvotella et saisko vaik vähä pamia tai santtuja ku on ollu niin kohtuu-pitkää odottelua mut lekurille ei sen takia pääse! Mikäli pääsee ni lekuri osaa suomea erittäin HEIKOSTI!

Oon ihan tavallinen sytyperäinen suomalainen, en mustalainen tai joku muu. 'siksi ajattelin, että ne maksaa kun ne on aina ennenkin maksanut mun A-klinikan lääkkeet. Ja kuitti/kuitit jotka oon vieny sossuun ja rahat on tullu takas (ei siis miiustettu toimeentulotuesta) on nähdäkseni aivan samanlaisia kuin aikasemminkin. 'mutta on totta, etä en ole asiasta varma. '–onneks yksityisen määräämät betsot on helvetin hapoja.

Onkohan tälläkään foorumilla AINUTTAKAAN ihmistä, jolla ei olisi riippuvuutta vähintään bentsoihin?

Valtaosalla ainakin vähintään bentsoihin, sehän on yleensä melkein kaikissa lääkekomboissa mukana. tämä ei kuitenkaan liittynyt k.o aiheeseen lainkaan. kysymyshän on ollut tuosta uudesta ahdistuslääkekombosta ja mitä mieltä siitä, itse koitin ehdottaa muutamia vaihtoehtoja ja vähentää samalla lääkemääriä. JOS siis kyseinen kombo ei toimi tai jotenkin ei miellytä. itseäni askarrutti myös tuo kahden bentson päällekkäin syönti, mutta mikäs siinä jos toimii.

Hei kiitost Addie asiallisista neuvoista/ojeistuksista.

Mutta pilkun runkkauksena sanoisin, että en syö kahta bentsoa päällekkäin, vaan kolmea.
-Opamox
-Rivatril
-Tenox (toimii minulla ainoastaan ahdistus bentsona, ei väsytä lainkaan. Otankin jo heti aamusta toisen niistä kahdesta jotka on määrätty.)

Pisti tuo kommentti sekoittamaan ajatukset perskeles :smiley:

Sinulla on vakava yleistynyt ahdistuneisuushäiriö sanot. Lisäksi käytät lääkkeitä siten että etsin jotain
“oloja” niistä siinä on kaksi eri asiaa. Yleisen käytännön mukaan tuo on selkeää lääkkeiden väärinkäyttöä.
Sanoit että olet syönyt 57 rivatrilia keskiviikkosta alkaen ja ne ei “vaikuta”. Ne ei siis poista sitä vakavaa
yleistynyttä ahdistusta mikä sulla on ? Et sä tuolla menolle pääse koskaan ahdistuksestasi eroon.
Ootko masentunut ? Miten muuten voit. Itse ainakin olen huolissani sinusta kun käytät väärin lääkkeitä.
Ei se tee mitään muuta kuin pahaa itsellesi. Omapahan on elämäsi ja tiesi olet valinnut. Se ei vaan johdaan
mihinkään hyvään. Bentsot sitäpaitsi PAHENTAA ahdistusta pidemmän päälle ja on tarkoitettu vain tilapäiskäyttöön.

mä lopetin bentsot kokonaan. Itte en huomannut kuinka menin koko ajan vaan huonompaan kuntoon.
Loppuvaiheessa en tuntenut mitään olin niin masentunut. Nyt on miljoona kertaa paremmat fiilikset enkä
halua niitä bentsoilla turruttaa. Aito euforia on elämää ilman päihteitä. Se on paljon voimakkaampi kuin bentsojen
tai opiaattien antama euforia.