Mitä ihmettä mä teen mun pojan auttamiseksi? Ei onnistu miehen lupaus olla selvinpäin lasten kanssa ja se, että mies ei solvaisi minua lapsille, varsinkin pojalle. Mulle mies vakuutteli, että käytös hänellä muuttuu, jos vain en mene mitään puhumaan lastenvalvojalle hänen juonnistaan ja muusta käytöksestään. Lapset ovat hänelle niin tärkeitä. Syytti vain mua perheen hajoittamisesta ja siitä kun en ala ihmisittäin olemaan. Ei kuulemma enempää mun tarvitse pilata hänen ja lasten asioita. Tarpeeksi minä olen jo saanut pahaa aikaan. Edelleenkään mies ei tajua, että oisko hänen käytös ja viinan juonti saanut minut lähtemään. Ja mullahan on se vieras mies, enhän mä muuten olisi perhettä hajoittanut.
Siis vannoi ja vakuutti, että nyt hän älyää käyttäytyä paremmin. Viikolla käytiin lastenvalvojan luona sopimassa lasten asioista. Olin aikaa varatessa jo sanonut, että miehellä on alkon kanssa ongelmia ja huolettaa miten tässä käy. Varsinkin kun poika haluaa olla isänsä kanssa enemmän, eikä halua tulla mun luo yöksi. Ei se valvoja kyselly miehen juonnista mitään, enkä minä raukka uskaltanut suutani aukaista. Ja olihan mies niiiin vannonut muuttuvansa. Tosin, pohjilmitani en uskonut, mutta toivoin. Meillä on edelleen yhteishuoltajuus ja lapset on kirjoilla mun luona. Lapset saavat olla molempien luona, miten me vanhemmat vaan sovitaan. Ja varmaan poika ajan kuluessa alkaa enemmän äidin luona olemaan, kunhan arki rupeaa rullaamaan, näin sanottiin.
Mutta nyt on taas tämä viikonloppu osoittanut, että pojan paikka ei ole isänsä luona. Eilinen osoitti taas sen. Isä huppelissa ja sekoja puhelee pojalle. Haukkuu nyt poikaa vittumaiseksi ja hulluksi, kuulemma on samanlainen hullu kuin äitinsä. Mulle mies laittaa solvausviestejä ja syyttelee, että oon hajoittanut perheen ja saanut pojan lopullisesti sekaisin. Minua ei kuulemma perhe-elämä kiinnosta ja haluan elää vain rietasta sinkkuelämää.
Poika soitteli koko illan, itki ja kertoili mitä isä sanoo. Pojalla oli kaveri yökylässä, mutta loppujen lopuksi kaveri lähti pois. Siitä mies oli syyttänyt poikaa sanomalla, että kukaan kaverikaan ei halua olla sun kaa kun oot noin sekopää kuin äitis. Oli aivan järkyttävää kuunnelle mitä poika sanoi.
Millään en saanut poikaa luokseni eilen. Poika ei ole suostunut olemaan luonani yötä. Hän on niin voimakastahtoinen, että väkipakollakaan en häntä ole saanut tänne. Päivisin kuitenkin on käynnyt. Illalla yritin puhumalla saada poikaa tänne. Ei auttanut mikään. Oltiin sitten puhelimessa koko ilta puoleen yöhön.
Nyt oon siinä pisteessä, että nyt täytyy löytyä joku keino, että saan pojan ymmärtämään tämä tilanne. Poika on sen verran sekaisin, ettei ymmärrä mikä hänelle on parasta. Ja miehen käytöskin on saatava kuriin. Tulen kyllä ottamaan uudelleen yhteyttä lastenvalvojaan ja perheneuvolaan ja vaadin, että pojan on saatava jostain apua ja HETI! Minä olen voitavani tehnyt ja puhumiseni ei ole poikaa auttaneet. Mies ei pitänyt lupaustaan olla järkevä ja ilman viinaa lasten kanssa ja tähän asiaan TÄYTYY nyt PUUTTUA! Vaikka meillä on yhteishuoltajuus, niin ei isä saa tuhota lastensa elämää. Minä äitinä en todellakaan enää salli tätä sairasta hommaa, vaikka miten mies yrittää minua alistaa ja syytellä, niin minun pitää pysyä LUJANA ja saada tämä loppumaan.
Tyttö on ollut koko ajan minun kanssa, ei halua olla isänsä luona. Eikä isä häntä juurikaan huomioi ja ihan varmaan siksi, koska tyttö ei ole lähtenyt isänsä manipulointiin mukaan. Pojasta sen sijaan sai liittolaisen. Ja nyt isä vit…ee pojalle, kun minä muutin. Tosin tekstiviestein ja puheluin olen solvaamista kuullut. Jopa tänne asuntooni on tullut mielipiteitään kertomaan ja ihan selvistä päin. Joudun varmaan kestämään aika paljon, ennen kuin tämä homma mitenkään helpottanut. Nyt alkaa taistelu pojan hyvinvoinnista, että saa pojan ymmärtämään mikä on hänelle parasta.