mitä bentzoja määrätään 16-vuotialle

pikku veljeni on 16 ja on kuulemma hankkinut itsensä bentsoriippu vaiseksi asuutoisella paikka kunnalla mitä voi neuvoa että omalta lääkäriltä pyytää??

Apua…

Tuskin määrätään mitän bentsoja ainakaan julkisella sektorilla. Oma tyttäreni sai huijattua 16-vuotiaana yksityislääkäriltä ja oli silloin pahasti koukussa bentsojen lisäksi subutexiin. Bentsoilla tasoitti vieroitusoireitaan.

Katkolla bentsoja tiputettiin asteittain ja välillä nostettiin taas jos tiputus oli liian nopeaa. Apua kannattaa hakea, sillä yksin tästä on vaikea päästä eroon. Näillä sivuilla on nähty onnistumistarinoitakin, onneksi.
Oman tyttäreni vuoristorata on nyt syöksyssä, vaikka välillä on ollut parempiakin hetkiä.

Soilisko
http://www.paihdelinkki.fi/keskustelu/viewtopic.php?f=2&t=22645

luulen että opamoxia saa keneltä lääkäriltä vaan, eikä tarvi ees kauheesti puhuu… tirauttaa pari kyyneltä ja sanoo että elämä on ihan paskaa… siitä se munkin käyttö on alkunsa saanut toki olen jo lähemmäs kolkyt vee, mut kumminkin… Ja yksityisellä sektorilla on vielä helpompaa kun kunnallisessa. Toki kunnaliisella lääkäreillä ei ole tarpeeksi tietoa lääkkeiden riippuvuus riskeistä sanovat että poulikas tai yksi kun kovasti ahdistaa… mitäs sitten kun 30kpl purkki onkin tyhjä parissa päivässä… avot se on sitten siinä. en suosittele bentsoja kellekkään, jos olisin tiennyt mihin helvettiin itseni pistän niin en olis yhtäkään nappia koskaan suuhuni laittanut… :angry:

miksi 16 vuotias syö bentsoja, muuta kuin viihetily mielessä? uutiset ahdistavat? finnit vituittaa? korville vetelisin, jos olis oma lapsi kyseessä.

kannattaa valaa 16 vuotiainen tajuntaan uskoa, että kun kaikki keinot vaan ottaa käyttöön, niin kyllä niityä bentsoja lopulta saa. hyvä, hyvä.

Yksi betso on rivatril 0,5mg tarkoitettu epilepsiaan mutta vie ahdistukset pelkotilat ja ymt. sairaudet ja saa antaa pieniä määriä jopa 9 vuotiaille. Mutta älkää missään nimessä alkako pentsoja syömään jos ei ole ihan pakko koska ne ei paranna sairautta vaan siirtää sitä ja toleranssi nousee. Esim aloittaa 15mg opamoxilla tarvittaessa ja parin vuoden päästä on unilääkkeet ja opamox annos voi olla jopa 4x30mg päivä. Mutta minä olen pysynynyt rilluissa 3vuotta ja ei tole kasva vaan päinvastoin. Ennen oli 3x2mg eli 6mg päivä mutta nyt menee 3-4mg päivässa plus iltaisin yksi insomin unettomuuteen.