Mitä ajatuksia päässäsi pyörii

Keksin tälläisen aiheen, kun itse ajattelen erittäin paljon asioita. Varsinkin kiinnostaa tietää mitä muut ajattelee, esim. kävellessään kauppaan. Mitä kaikkia tuntemuksia ja ajatuksia päähän pälkähtää kun erilaisia tilanteita ja ihmisiä tulee vastaan?

Olisiko tästä aiheesta apua itsetutkiskeluun ja ehkäpä muiden ajattelutavan oppimiseen? Katsotaan :slight_smile:

kauppaan mennessä katson muita ihmisiä ja katsovatko he
ehkä minua ja minkälainen ilme niillä on,jos joku näyttää
vähemmän iloiselta,ajattelen että se varmaan johtuu siitä
kun se näki minut ja se jostain syystä halveksii minua.
eilen tai toissapäivänä taas sattui ihan päinvastainen tapaus:
menin erääseen paikkaan ja en muista ajatelleeni mitään
erityistä vaan heti sisään mentyäni näin erään henkilön ja
molemmat aloimme hymyillä ihan spontaanisti ja taisimme
siinä sanaillessa nauraakkin,ja tuo tuli aivan itsestään,oli
vaan riemukasta nähdä tuo henkilö ja tuli itselle tunne että
hänestä oli myös riemukasta tavata minua,hieno kokemus,
tämä henkolö on hyvä tuttu vaan ja kohtaammekin aika
usein,joten…en nyt tuota tuon enempää osaa ja jaksa ja
halua…
mielenkiintoinen idea tämä tällainen mitämieleenjuolahtaa-
systeemi…

Usein en ajattele mitään eli yritän tietoisesti tyhjentää mieleni ja keskittyä olemaan läsnä hetkessä, kehossa, jokaisessa hengenvedossa tai askeleessa (myös juostessa). Harjoittelen paljon positive thinkingiä ja koitan löytää asioista kaunista ja hyvää :smiley: Vmäisiä vanhoja muistoja en jaksa sataan kertaan märehtiä :mrgreen:

Tuttu tunne tuo vastaantulevien ihmisten iloton katse. Saman olen huomannut itsekin ja kyllä se on vain ihmisten “perusilme” ainakin täällä pk-seudulla. Ole siis huoleti, ei se sinusta johdu.

Kauppaan mennessäni en voi lopettaa ihmettelemästä sitä valtavaa joukkoa ihmisiä jotka seisovat siinä peliautomaattien luona :open_mouth: Siinä on aina kauhia ryysis, enkä voi ymmärtää mikä siinä on niin ihanaa kun voitokin on niin pieniä suhteessa siihen aikaan jonka viettävät siinä ja rahamäärän jonka käyttävät :unamused:

Minulla on aivot ihan konkreettisesti laajentuneet.Yks ilta nukkumaan mennessä ajattelin aivojani,ihan keskityin niihin;ne tuntui valoisammmilta ja suuremmilta;about 50centin kolikolta.Verrattuna viime syksyyn.Muistan erinomaisen hyvin miltä päässä tuntui,pimeältä ja se ydin oli pikimusta 5 centin kolikon kokoinen.

sellainen ajatus pyörii tuon uuden ketjun aloituksen tiimoilta,
että toivottavasti kestostix ei loukkaantunut.sillä tuota ei ollut
hänelle tarkoitettu loukkaukseksi,ja laajemmin:olen päättänyt
monta kertaa olla puuttumatta toisten asioihin,siinä saa melkein
aina nenälleen,vaikka kuinka haluaisi vaan auttaa ja saada
ihmiset tulemaan toimeen keskenään,dollasii,käyn kurkistamassa
josko se mersu olisi ilmestynyt tuonne talon päätyyn,ei etupihalla
ainakaan näkynyt,ei…orava siinä kyllä juoksi,tuossa pihassa en muista
nähneeni koskaan oravaa,kun ei ole niille sopivia puita lähistöllä…

No aloin sitten leikkimään ajatusleikkiä. Eli testaileen mitä mun päässä oikeen liikkuu. Leikki menee niin, että istahda huoneeseesi ja ala katseleen ympärillesi. Katso jotain esinettä ja huomaa mikä ajatus/muisto siitä ekana tulee mieleesi. Lamppu, lehti, verho, väri…jne.

Kaikki mitä katsoin täällä kotonani tuntuu kantavan ikävää muistoa :frowning: Mistään esineestä ei ensimmäisenä putkahda mitään iloista asiaa mieleeni. Jotkut ovat neutraaleja, uusia esineitä joihin ei liity mitään mutta kaikkeen vanhaan liittyy jokin paha tai häpeä-muisto.

Mitenkähän näistä pääsisi eroon, siis ei tavaroista vaan siitä että muistaa vain ne pahat ja häpeät. Miten saisi päänsä sellaiseksi, että ekana tulis jokin kaunis tai iloinen asia mieleen? Voisko silloin olla niin, että ei tarttis hakea “muistamattomuutta” alkoholista kun lopettaa sen takertumisen noihin ikäviin asioihin? Vai onko nyt vaan sellainen hetki, että kun en juo niin ne asiat on mielessä koska juuri ne juuri nyt tarvii sitä käsittelyä?

hmmm…intresanttia :unamused:

^ koeta halailla niitä esineitä,ja sanot aina että kyllä se siitä,
en ole kokeillut,vaan voisi auttaa,mistä sitä voi tietää ennenkuin
kokeilee?

Hyvä idea foofighter :mrgreen:

Aika paljon sitä miettii tulevia asioita ja haaveileekin vähän. Mulla on mielessä esim. bändini keikat 26. - 30.8. ja sitten mun kesätyön jatko… jossa haluan jatkaa, jos sopimusta jatketaan. :slight_smile:

Aika usein päässä soi vaan joku biisi. Tällä hetkellä Indican “Valokeilojen vampyyri” :smiley:

Mikä mun päässä nykii? onks se joku tauti…?

youtube.com/watch?v=zGiI4Bf8 … 2E1CB63855

Ajatukset pyörii valitettavasti aika paljon työasioissa :frowning: , mistä päästä ja miten lähtisi purkamaan isoa pakettia. Mietin myös, miten voin erottaa asiat ja ihmiset toisistaan, koska nähtävästi en aina ymmärrä ollenkaan sitä toista osapuolta ja tunteet, ne negatiiviset, siirtyvät meilinäppäimille. Mietin, missä olen itsetuntemukseni kartalla - että hyväksyn nämä vajavuudet itsessäni ja että en ole surkimus tai paskiainen, vaikka en kumartele joka puolelle.

Nyt just mietin, että on pakko lähteä poimimaan loput mustaviinimarjat pensaista, että päästään mehustamaan marjoja. Ja että pyykit on otettava koneesta ja että ihanaa kun huominen on vapaata ja että saan olla selvin päin tänään…

Hyvä kysymys. Ehkä aika auttaa ja raittius. Minulta hävisi kaikki negatiiviset tunteet isääni kohtaan hänen kuolemansa jälkeen. Nyt muistan niitä hyviä asioita, kun niitäkin oli ja paljonkin. Mutta esim. juoma-aikojeni kuvat (otettu firmojen matkoilta) olen repinyt ja heittänyt roskiin.

Tinko kirjoitti:
Mikä mun päässä nykii? onks se joku tauti…?
youtube.com/watch?v=zGiI4Bf8 … 2E1CB63855

Maho Neitsyt! :smiley:

Pexi on alkoholisti, mutta hän on nykysin tietääkseni tuurijuoppo. Dokaa ajottain rankasti, mutta sitten on taas juomatta pitkään. Sillä on maneereja. Joskus mietin, onko se sen päihtymystila keikoilla vain pelkkä maneeri.