Mitä a-klinikalla tapahtuu?

Haluaisin kahden pienen lapsen äitinä luopua kokonaa alkoholista.
Mutta miten mä pääsen viinan himosta eroon?
En uskalla hakea mistään apua kun pelkään et joku vie mun lapset vaikka en koskaan juo niin ettei selvää vanhempaa olis paikalla.

Mitä siellä a-klinikalla tapahtuu? Keskustelua ja antabusta? Mä en usko, että tuo ensin mainittu auttaisi yhtään.

Mä en halua pilata lasteni elämää. Mitä vattua mä teen…? :unamused:

Heli Alkkaritäti ja tervetuloa!

No otat vaikka yhteyttä sinne A-klinikalle ja varaat ajan. Sitten meet ja juttelet A-klinikan tädin/sedän kanssa tilanteestasi, eli kartoitatte yhdessä sun hoidon tarpeen ja elämäntilanteen ja mietitte mikä sulle oisi sopiva tukimuoto alkoholinkäytön lopettamiseen. Ei niitä lapsia sulta ihan heti olla pois viemässä, etenkin kun vielä itse aiot lopettaa alkoholinkäytön ja haet apua.

Sinulta saatetaan kysyä, onko aikomuksesi lopettaa vai vähentää. Voit vastata jämptisti että lopettamminen.

Tietysti voit mennä A-klinikan sijasta tai sen lisäksi myös vaikkapa AA:han. aa.fi

Kivaa, raitistuvaa kesää!

Ps. Kannattaa toki myös jatkaa tälle foorumille kirjottelua. :smiley:

Moi ja tervetuloa!

Minäkin olen kahden lapsen äiti ja päätin lopettaa kaljoittelun. Tänään on tasan 70 päivää siitä, kun aloitin Antabukset. Olen kertonut tarinani otsikolla " Uusi lopettaja varasi äsken ajan päihdelääkärille". Minä en mennyt A-klinikalle, koska pelkäsin myös leimautumista huonoksi äidiksi pikkukaupungissa. Kävin siis naapurikaupungissa yksityisellä lääkäriasemalla, mutta vaikeaa sekin oli. Olen superonnellinen, että tein sen. Mun elämä on nyt normalisoitunut, vaikka luulin että vieroitusoireet jatkuvat ikuisesti.

Kyllä se keskustelukin kuule auttaa ja paljon, älä yhtään epäile!