Itse olen päätynyt siihen että lääke on hyvä jos pienikin annos toimii eli meinasivat nosta mun Gapapentin annosta 3300mg niin en suostunut niin lisäsivät yhden Cymbata (60mg) niin lähti hermokivut tosin Tramalit piti lopettaa ja polvet pohkeet huutaa lääkettä mutta 4 tavallista panadolia riittää niihin. Yksi teemu aamulla ja 35mg pamia riittää ja saisin ottaa pari pamia lisää mutta tuntuu turhalle koska en tunne mitään hyötyä. Tällä meinaan ettei lääke auta jos sitä pitää vetää maksimiarvot, siis kipuun. Viihdepuoli on oma lukunsa ja tolet pysyy kasassa eikä tee mieli lisää kun ei tule mitään oloja, mitä mieltä muut jotka syövät vuosia lääkkeitä. Mulla varmaan tuo särkypyoli vaihdetaan kun Tramal ei sovi Cymbaltan ja teemujen kanssa yhteen, pitää kitkuttaa ny pariviikkoa näin muttä lähes ilman hermostollisia kipuja.
Hyvän lääkkeen tunnistaa siitä, että se oikeasti toimii siihen vaivaan mihin se on määrätty. Hyvän lääkkeen pitäisi alkaa vaikuttamaan nopeasti ja kestää pitkään. Hyvä lääke ei myöskään tarvitse mitään toista lääkettä kyytipojaksi eikä sen hintakaan ole korkea. Epämiellyttävien sivuvaikutusten tulee myös olla mahdollisimman vähäisiä ja toleranssin nousun hidasta.
Herääkin kysymys, että onkohan nuo vaatimukset täyttävää lääkettä ylipäänsä olemassakaan…?
Mulla on vaan sellainen “vika”, että mikään lääke ei toimi pienillä annostuksilla.En tiedä johtuuko se siitä, että olen kokeillut yli 30 erilaista kipulääkettä tms. ,mutta yksikään lääke ei toimi pienillä annostuksilla, tämä on testattu useamman eri lääkärin kanssa,ja aina olen noudattanut lääkärin määräyksiä, kunnes en yksinkertaisesti ole enää kestänyt kipua.