Mistä olette saaneet eniten tukea projektiinne?

Heips,

Kertokaatteen, jos vain kokemusta on, mikäli olette saaneet mielestänne tarvitsemaanne ulkopuolista apua juomisen vähentämis- tai lopettamispyrkimyksiin. A-klinikalta? Verkosta? Mistä sen edes tietää, pystyykö ylipäänsä kohtuukäyttöön, jos sitä ei tuen avulla ja tavoitteellisesti kokeile?

Minä olen tullut vakaasti siihen tulokseen, että oma “apu” ei riitä. Olisiko syytä käydä kunnollinen avohoidon polku ennenkuin tempoo päihdekuntoutukseen… Olen tällainen kova suorittaja, muiden hoivaaja ja herkkis, joka on iloinen hetkistä, kun nauttii pari lasillista viiniä ruuan kanssa tai kylmän kaljan saunan jälkeen - lyöty hetkistä, kun viina vie turhiin seikkailuihin unohtamaan oman perfektionismin ja kaiken itselle tärkeän. Ei enää pakokännejä, pliis! :open_mouth:

Kävin muutaman kerran yksityisellä terapeutilla. Etsin sellaisen joka on erikoistunut riippuvuuksien hoitoon ja hypnoosiin. Jälkimmäinen ei toiminut kun en osannut rittävästi rentoutua. Mutta hän auttoi näkemään tämän kuvion nimenomaan projektina ja miettimään miten siinä (kuten työprojekteissa) vahvuuksiani hyödyntäisin. Noh, kirjotuksistani voit lukea, että olisi kannattanut jatkaa käyntejä vähän pidempään.

Suosittelen kuitenkin. En tiedä kuinka julkisen sektorin avun piiriin pääsee, mutta varmaan täältä ja Lopettajien puolelta löytyy siihen vinkkejä.

Täytyykin miettiä jos syksyllä minäkin hakeutuisin hoitoon :unamused: Ehkä siten saisi taas paremman ryhdin tähän touhuun.

Hei Keiju,

Tästä plinkistä ja omasta selkärangasta on vastaus kysymykseesi.

Sama kuin Helenalla.
Musta olisi mahtavaa jos täällä olisi chat missä voisi heikon hetken eli mieliteon hetkellä heti chatata, että HEIII sanokaa mulle nyt just jotain mikä järkiinnyttää…

Pikku-Keiju, sinusta tuntuu ettei oma apu riitä. Oletko kokeillut a-klinikkaa? Sieltä saa apua ja ohjausta, lääkäri ja terapeutti käytössä. Kokeile.
Sitten ihan tk:n tai työterveyden kautta on hoitoonohjausta. Niissä kartoitetaan minkälaista/minkätasoista apua tarvitset ja neuvotaan eteenpäin. Ja valitsitpa minkä vaihtoehdon tahansa, tänne plinkkiin kirjoittamalla saat lisätukea ja vertaiskokemuksia.

Ensimmäinen ja paras askeleesi on että tunnistit tilanteesi ja etsit apua. Rohkeutta ja voimaa sinulle selviytymiseen.