No huhhuh!
Erikoinen meininki. Normaalisti tässä vaiheessa hypistelisin jo innoissani kylmää valkkaripulloa - tai no olisin mä tietenkin ottanut jo lasillisen. Tai kaksi.
Takana litimärkä kesä, sitä edelsi kostea kevät, huuruinen (ja huurteinen) talvi jnejnejne. Kesti muutaman vuoden ymmärtää, että eihän mulla ole mitään rajaa. Olen kyllä pystynyt olemaan jopa juomatta, ja käyttämään kohtuullisesti. Mutta sitten kun tietty fiilis on iskenyt, tai tietty määrä juotua viisasten juomaa on ylittynyt, sitten se on ollut menoa. Ei oo oltu köyhiä eikä kipeitä, ei välitetty niistä tärkeimmistä ihmisistä. Menty vaan kohti uusia seikkailuita. Tietäähän sen, mitä siitä tulee.
Nyt tosiaan vahva halu raittiuteen. Pari päivää takana, enkä mennyt ostamaan edes “sitä viimeistä pulloa”, vaikk kovasti ensin uhosin ja himoitsin. Tässä on paljon pohdintoja, ahdistusta, surua, ja pettymystä itseen alla, mutta samalla ihan varovasti herää pikkuisia ajatuksia toiveesta parempaan huomiseen. Siihen, että mä haluan, ja siihen, että mä uskon pystyväni ![]()
Onhan tässä paljon pelissä, ja nyt arkeen tarvittavan tukiverkon rakennus alkamaisillaan. Lähetinkin tänne plinkkiin ekan viestini liittyen Terapiatehtaaseen, josko ihmisillä olisi ollut siitä kokemuksia. Hyvää olen paikasta kuullut, Ilman maksusitoumusta tosin ah, niin ihanan kallista
Homma lähtee nyt liikkeelle kontaktista A-klinikalle, ja todennäköisesti antabusta kehiin. Sitoutumisesta. Oma terveys, kauneus (ofkoors), ihmissuhteet, elämä.
Tuntuu ihan mahtavalta, että täällä on ihmisiä, jotka ymmärtävät ja tietävät. Vertaistuella on mahtava voima. Eilenkin, kun polskin syvissä, tummissa vesissä, toi lohtua pimeyteen teidän juttujenne lukeminen. Ei ole niin yksinäinen, turvaton ja “olen universumin ainoa huono ihminen” -olo. ![]()
Mitäs meinaatte perjantai-illan ratoksi puuhailla? Mä vain puhaltelen, juon kokista, syön jätskiä, itken tietysti, kaipaan puolisoani ja katson leffaa.
Tästä se lähtee. Ja suurella osalla teistä kohtalotovereista jatkuu - onnea siitä. Raittius. Rakkautta ja armollisuutta itseänne kohtaan kaikille: mulle se on todella vaikeaa ![]()