Missä ovat kunnon pultsarit?

Täällä tuntuu olevan vain ex-snobikännääjiä…Missä ovat kunnon puistokemisti-asteelta nousseet pulsut? Niitä kuulemma AA:kin sisältää. Siis tyyppejä jotka asuneet roskapöntössä ja juoneet lasolia,marinolia…

Ei täällä nyt taida montaa olla. Joskus on ollut kyllä muutamakin hyvin “alhaalla” tai ns. ojassa käynyt, jotka lisäksi kuuluivat palstan fiksuimpiin ja viisaimpiin kirjottajiin. Mutta nekin muutama ovat häipyneet jo aikoja sitten. Harmi.

Ajattelisin, ettei se alkoholismi ole luokasta kiinni. Yhteiskunta pitää nykyään parempaa huolta ja tarjoaa vaikka mitä hoitoa ja puolihoitoa sekä asuntoa jos oma kyky pitää itsestään huolta on hieman heikkoa. Tuossa naapurikunnassakin on alettu rakentamaan sellaisia parakkikylää vähempiosaisille ihmisille.

Itse en juonut lasoleja, en marinoleja, mutta olen kyllä monasti istunut sellaisten tovereidenkin vieressä, jotka haisi aika kauan noilta juomilta. Se haju tulee ihosta läpi pitkään. Samanlainen alkoholismi heilläkin näytti olevan, vaikka tropit oli erilaiset mitä herroilla.

On täällä’ muuten vielä juoviakin ihmisiä, jospa he sortuvat aikansa snobbailtuaan vaikka noihin juomiin, kunhan se holismi on tehnyt tehtävänsä. Annetaan ajan kulua ja ollaan kuulolla, niin ehkä sellaisiin törmää täälläkin.

Riippuu mitä ymmärrät pultsarilla. Itse olen entinen Lasol-juoppo (viimeinen käyttökerta v.2004). Join sitä säännöllisesti mutta en joka päivä (jotta iho ei alkaisi haisemaan) käyttövarojeni vähäisyyden vuoksi. Toisaalta en ole ollut päivääkään asunnoton enkä ole asunut päivääkään vuokralla vaan aina omistusasunnossa.