Missä kohdassa raittiutta AA:ssa ostetaan MERSU?

Eräälle 15-vuotta raittiina olleelle oltiin sanottu, että tuossa vaiheessa sinulla tulisi olla jo MERSU!! Tietyssä vaihheessa toipumista odotetaan että pitää olla päällä SPRIGI, ja alla MERSU… muuten katsotaan että AA-lainen ei ole tehnyt ohjelmaa tarpeeksi hyvim , ja on nk “kantilla raittiina”…2vuoden kohdalla odotetaan osaavan ulkoa KLISEET “tämä on hengellinen ohjelma” + vähintään sata Ison Kirjan lausetta…jne…

Omat merkitykset määrätyille sanoille ja sanonnoille, jopa oma sanasto on monissa itseensäsitouttavissa yhteisöissä yleinen tunnusmerkki.
Kyllähän se luo tunnetta “valittujen joukosta”, “veljeskunnasta”, siitä että “me” olemme jotain erilaista kuin “muut”.

Mitä syntiä lienee tuo “kantilla raittiina oleminen”
Jotain väärin tehtyä elämänmuutostako?

Minä vaan tiedustelisin tässä että onko pakko hankkia mersu, sillä minä haluaisin haluaisin ostaa hummerin.

AA-ryhmät pidetään yleensä, toisinkuin kristinuskon tilaisuudet hieman näkymättömissä paikoissa. Kun joku huomaa pieneen paikkaan kertyneen paljon MERSUJA, joku AA-lainen, joka ei tiedä missä ryhmä sijaitsee (mahdollisesti vieraileva AA-lainen toisesta kaupungista tai ekaa kertaa juuri siinä ryhmässä) tietää suuresta MERSU-keskittymästä, että tässä lähellä on ilmeisesti AA-ryhmä menossa :smiley: :smiley:

^ Mitä jos ei tunnista automerkkejä, eli ei erota Mersua Toyotasta? :smiley:

No nyt on foorumin aihepiiriin sopiva ketju toivottavasti kaikkien mielestä, tämä AA -aiheinen.
Havaitsin muuten joskus, että myös moottoripyörät ovat suosittuja AA:ssa, mutta niiden merkkiä en havainnut. Taisivat kuitenkin olla jotain japanilaisia moottorpyöriä, koska eihän AA mikään Harrikka-jengi ole sentään.

Minä kun kuljin aikoinaan palavereihin maallisesti bussilla kuin mikäkin köyhäläinen, saivat AA:n herrasmiehet hyvän syyn usein tarjota kyytiä paltsuun ja paltsusta pois. Kohteliaisuus on kiva kiva, mutta yleensä kieltäydyin.
Siinä vaiheessa vähän jo ärsytti, kun eräs ryhmän vetäjä oli saanut puh.numeroni ja alkoi soittelemaan minulle kesken työpäivän että lähenkö ryhmään, auton kyydissä pääsis.
Mä olin ihan että mits hittoo, en mä mikään vammanen ole jota pitäs autokyydillä rahdata palavereihin: on ihan oma voimassa oleva bussilippu ja toimivat jalatkin. :astonished:

Se tuppaaminen siis vähän häiritsi minua, mutta ymmärrän kyllä jos joku tarvitsee semmoista kannustustakin.
Mie nyt en tarvii, kun minun pitää omassa rauhassa saada harkita minne menen millonkin.

Mä olin Keimolan assalla tankkoomassa kun viereiselle bensatötsälle kurvas musta kiiltävä Hummeri. Jeesus, että oli se upee auto! Onneks se kuski meni huoltamoon sisälle, niin mä sain rauhassa kuolata sitä automobiilia siinnä hyvän tovin. Sellasen mä haluan, mut ei kylkään punasena, kyllä musta on sille biilille oikee väri. Vittuun sellatteet mersut.

^ youtube.com/watch?v=Uj2e_kqiN-Y

Siinä tapauksessa joutuu ilmaisemaan haluamansa hyödykkeen (vai turhakkeenko) nimihuudolla, niinkuin eräs kansankynttilä väitti Mika Waltarin tehneen:
”Myyttekö te Mercedes Benz merkkisiä ajoneuvoja?”
”Semmone bisnes on ollu tapana.”
”Otan sinisen.”

youtu.be/47Mjg92OqsQ

…niin totta!

Emmä mä enäää diggaa Hummerista ton yhden videon jälkeen. Jaa, se olikin tommonen huijausauto.

Eräästä ryhmästä katosivat kaikki naiset kun niitä vikiteltiin,jopa koplattiin näiden lipevien MERSU-Valtiomies ukkojen toimesta niin paljon :smiley: :smiley: Nyt ryhmässä istuvat vain miehet ja tappelevat siitä, kenen JUMAL-OPPI on se OIKEA… :smiley: :smiley:

Onneksi on myös erikseen naisten ryhmiä, kuten miesten ryhmiäkin, vaikka aika monet pitävät parempana tavallisia seka-ryhmiä. (seko-ryhmiä? haha)

Kuulin eräältä naiselta, että naisten ryhmässäkin oli ilmennyt jonkinlaista valtataistelua ja yhden jäsenen syrjintää, jopa kiusaamista. Kyseessä on kuitenkin vain yhden ihmisen subjektiivinen kertomus ja kokemus, ja sellaisena siihen suhtauduttava.

Isoissa kaupungeissa on se hyvä puoli, että ryhmissä on paljon valinnanvaraa. Esimerkiksi pääkaupunkiseudulla taitaa olla satoja AA-ryhmiä, ja useita kymmeniä NA-ryhmiä.
Joskus uudelle tulokkaalle annetaankin tehtäväksi käydä kaikki pääkaupunkiseudun AA-ryhmät läpi ennen kuin muodostaa niistä lopullisen mielipiteen.
Hommaan menee ainakin yli puoli vuotta, vaikka istuisi paltsussa joka ikinen ilta eri ryhmässä. :bulb:

:laughing: Luin hymy huulilla kirjoituksia… siihen asti kun mainittiin että naisia kopeloidaan ryhmissä. No, onhan näitä kopeloijia muuallakin, tuskin mikään ihmisryhmä jossa on paljon porukkaa selviää ilman etteikö siellä olisi aina jotain häikkää.
Mutta “ei kannata nakata pesuveden mukana lasta”, sanonta kait pitää paikkansa.

^ Juuri niin, kun eipä sitä kopelointia kuitenkaan AA:ssa tapahdu läheskään yhtä paljon kuin vaikkapa baareissa ym. “juomakentillä.”
Huumeporukoissahan tuo tilanne voi olla niin raadollinen, ettei siitä oikein tohdi kertoakaan.

Tässä vähän off topicina Ina Mikkolan kolumni häirinnästä. Liittyy ehkä silleen Päihdelinkin teemaan, että aiheena mm. baarit ja ihmisten käytös baareissa (humalassa).
yle.fi/uutiset/3-10416946

Metsien Miehen video oli hauska mutta kyllä minulle Mersu kelpaa kun saan tällaisen mutta punaisen:

youtube.com/watch?v=lmM0Jwx-Bjo&t=36s

Mitä tuohon Vadelmamunkin linkkaamaan juttuun tulee niin kyllä meilläkin 90-luvulla toimineella Kinky-clubilla oli tarkat säännöt ja niitä myös ihmiset noudattivat ja olivat erittäin kohteliaita.

Oliko tuo Kinky-klubi Helsingissä joskus 90-luvun loppupuolella tai 2000 -luvun alussa? Jos oli, niin eräs hyvä ystäväni kävi siellä myös. Itse en käynyt, koska siellä oli ns. dress code jollaisia en noudattanut.