Miss Morrisonin rimpuilut

Hei, uusi uusi täällä. Vajaa 4kymppinen nainen, leikki- ikäisen lapsen äiti, ensi kuun alusta asumuserossa (mies muuttaa minun toiveesta erilleen). Viimesen parin vuoden aikana oma alkoholin käyttö lisääntynyt melko runsaasti, lähinnä viiniä ja siideriä kotosalla ja kodin ulkopuolella aina tilaisuuden tullen, kun on vaan kehdannut eli ravintolassa syömiset jne. Viimesen parin vuoden lomat menneet samaan malliin, joka päivä jotain :confused: Ei välttämätä lasillista enempää, joskus kyllä oikein känniin asti, mutta harvoin jos koskaan oon sanonut ei kiitos tai ottanut esim limua tai vettä…ravintolassa en juuri viihteellä käy, muutaman kerran vuodessa, yksin kotona iltaisin viinistelen. Pitkä, vaikea parisuhde takana, yksinäisyyteen ja ikävään oon juonut, jos tässä juomisen syillä on mitään merkitystä. Viini on hyvää ja tykkään siitä fiiliksestä minkä se tuo, itse olen juonut ja nyt päättänyt (taas kerran) vähentää reilusti ja mahdollisesti lopettaa kokonaan.

Tällä hetkelläkin juon siideriä, viisi vielä jääkaapissa, niiden jälkeen en enää osta. Huomenna kaupungilla kiva tapahtuma mihin olen menossa, selvinpäin (raskaana olevan ystävän kanssa). Vaikka nyt jo tässä samalla mietin, että olis kiva ottaa vaikka edes yks lasi kuoharia :confused:

Oon kirjannut ylös viimeisen neljän viikon ajalta juomiseni, en määriä, mutta sen milloin on ollut selvä päivä. Näyttää seuraavalta:

VKO 34 join pe
VKO 35 join ma ja pe
VKO 36 join ma ja la
VKO 37 join ma, ti, ke ja to (eli tänään)

Kerralla aina muutaman siiderin, kahdesta kuuteen 0,5l tai viiniä pullo tms
Tuossa viikoilla 34- 36 tietoisesti vähensin ja tarkkailin juomistani, menikin ihan hyvin.

Mulla ei oo nuoruudessa tai aikuisiälläkään ennen tätä ollut ongelmaa, aina oon tykännyt juoda, mutta oon myös himourheilija ja se on pitänyt juomisen helposti kurissa. On saattanut helposti mennä kuukausia ilman alkoholia. Nyt ei viikkoakaan ellei oikein sinnittele :confused: Äiti on alkoholisoitunut myöhäiselle aikuisiällä, hoitaa työnsä, mutta juo joka päivä, jatkunut varmaan n 5v, 10v vähemmän säännöllisenä. Samaa kohtaloa en
itselleni huoli.

Jospa tää riittäis näin alkuun.

Teretulemast :slight_smile:

Kuulostaahan tuo toki paljolta, kun neljä päivää seitsemästä menee alkoholin kanssa takutessa, mutta täällä sitä sitten saa ihan rauhassa olla se mikä on, yrittää ja onnistua ja joskus vaikka epäonnistuakin.

Kiitos jeje :slight_smile:

Eilinen meni ilman, sama jatkuu tänään ja su, eikä tee edes tiukkaa. Kävin 2,5 h lenkillä heti aamusta, sama edessä huomenna ja maanantaina alkaa paasto! Muutaman (4-5) päivän vaan, saan tehokkaasti kropasta ainakin osan myrkkyjä ulos :wink: Lyhyenlainen tuli tällä kertaa ns paastoon laskeutumisesta, mutta menee se näinkin.

Ensi viikonlopulle on luvassa yks reissu, luulen että otan la pari lasillista viiniä, ellei sit paaston jälkeen oo niin hyvä ja “puhdas” fiilis ettei teksi edes mieli, sekin on mahdollista.

Tsemppiä kaikille vähentäjille!

Moi neiti Morrison ja tervetuloa vähentämään. Ensimmäiset päivät ja viikot juomattomuutta ovat varmasti ne vaikeimmat, joten kannattaa keksiä itselleen mukavaa tekemistä, pieniä palkintoja yms. välittämättä siitä kuinka terveellistä tai järkevää nuo palkinnot ovat. Tarkoitan tällä nyt esim. limua, karkkia ja Seiskaa. :wink:

Alussa kannattaa ajatella, että melkein mikä tahansa on järkevämpää kuin juominen. Virkistynyt keho ja kohentunut mieli alkavat nopeasti tuottamaan sulle mielihyvää ja intoa tehdä kaikkea muuta - selvinpäin.

Tsemppiä!

Hei Dan ja kiitos tsemppauksesta :slight_smile:

Hyvin menee edelleen, ja yllättävän helposti. Päivien täyttämistä ei juuri tarvitse miettiä, arjen kuviot pitää kiireisenä, hyvä niin. Lenkkipoluille tuonne lähijärven metsiin olen ennenkin huoleni jättänyt, sinne karistan viininhimotkin! Siinä sivussa kunto kohenee, kilot pysyy kurissa ja saan vielä terveen punan poskille :slight_smile:

Lähden tästä kauppaan palauttamaan ison kasan siideritölkkejä, jospa noita ei tarviis sitten hetkeen tässä katsellakaan…

Selvää alkanutta viikkoa kaikille!

Hei, hyvin oon tänne kirjoittaessani otsikoinut, rimpuilu senkun jatkuu… :unamused:

Tilanne juomisen suhteen about sama, mutta nyt on jo pitempään ollut halu vähentää todella reippaasti tai jopa lopettaa. Koko marraskuu meni alkotta, itsenäisyyspäivään asti, nyt taas jo viikko selvinpäin, tuntuu oikein hyvältä eikä tuo yksi horjahdus juurikaan vaikuttanut kokonaisfiilikseen ja -tilanteeseen.

Viime talvena meni parikin kk ilman alkoa, mutta kesä menikin sitte niin ja näin, melko kosteasti. Nyt on tavoitteena olla selvinpäin tonne lopputalveen saakka, silloin on yks reissu. Oon hankkinut Antabuksetkin tuossa reilu vuosi sitten ja olleetkin käytössä pari kertaa, jos tarvetta otan taas kuurin. Mulla on kova itsekuri ja mies ja pari ystävää tukena, mutta jos vähänkin tuntuu, että horjututtaa niin aloitan lääkkeen heti. Joulun ja koko loma- ajan aion olla selvinpäin, ellei muuten onnistu niin Antabuksen avulla, koska haluan antaa perheelleni selvän joulun <3 Tällä hetkellä olo kuitenki vahva.

Oon hiljattain alottanu uuden melko vaativan kokopäivätyö ja sekin tukee alkottomuutta, koeaika vielä meneillään enkä halua sössiä mitään. Fillaroin työmatkat, puolisen tuntia suunta, siitäki kiva fiilis.

Pitää pitää itsensä vaan mahdollisimman kiireisenä ja keskittyä sellaseen kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin, liikkua, syödä hyvin ja nukkua tarpeeks. Aika pitkälle pääsee ku on perusasiat kunnossa.
Hain tänään luontaistuotekaupasta Maarianohdakekapseleita, auttavat kuulemma maksaa puhdistumaan, onko kellään kokemuksia? Tuskin nyt mitään suurta vaikutusta, mutta jos edes jotain?

Tsemppiä kaikille ja rentouttavaa, päihteetöntä viikonloppua! <3

moi MissMorrison!
menin ketjusi ihan alkuun ja ihmettelin että keitä ovat esim jeje ja Dan, että kolmeko ihan uutta on saapunut palstalle, kunnes tajusin että ensimmäinen tekstisi on jo vuosien takaa.
hienoa että olet tullut takaisin!
halusin vaan pikaisesti tervehtiä. kirjoitellaanhan lisää! toivoo Sylvia

Heip Miss Morrison!
Pikaiset moikat heitän sinulle ja kiva kun kirjoitit!
Palaillaan!

(poistin, kun tuli näköjään vahingossa osa tuplana!)

Varjolilja ja SylviaPlaa kiitos tervehdyksistänne :slight_smile:

Yhdestoista päivä ilman alkoholia. Koko eilisen päivän koin kamalaa viinin himoa :frowning: Koko päivän! Oli vapaapäivä ja ensimmäinen ajatus klo 7.06 ku heräsin oli, että enää 2 tuntia niin saan ostettua viiniä! Oli edellisena iltana pientä erimielisyyttä miehen kanssa ja se aiheutti ahdistusta ja sitä ahdistustahan on tähän mennessä lievennetty viinillä…nyt täytyy tosissaan alkaa harjoitteleen uusia toimintamalleja vanhojen paskoiks havaittujen tilalle! Kärvistelin koko päivän, laps tuli koulusta ja toi iloa ja toivoa mukanansa.
Lopulta sain väännettyä itseni lenkille ja ostin samalla kukkia kotiin.

Päivällä (viinin)tuskissa googlaillessa löysin YouTuben kautta irlantilaisen Kevin O´Haran (Alcohol mastery YouTubessa) ja hänen 180´C Mastermind Coaching Programin, iski isosti. Käykää kurkkaan, löytyy hirveesti videoita ja mm 52 sivuinen ilmainen kirjanen. Jotenki maanläheinen tyyppi, helppo ja miellyttävä kuunnella. Ollut itse kymmenisen vuotta ilman alkoholia. Todella yksinkertainen lähestymistapa alkoholiongelmaan:

"What is your basic ability to respond when quitting drinking
alcohol?
You have two available responses:

1. You don’t put the alcohol into your mouth.
  2. You put the alcohol into your mouth. "

Siinäpä se. Karu totuus. Tuo ajatus kanto mut läpi eilisen. Ihan oma valinta, voin joko juoda tai olla juomatta. Valitsin olla juomata, vaikka tosiaan sinnitellessä meni koko päivä, mutta eipä se viinipäissäänkään aina niin loistokasta oo/oo ollut.

No, eilen illalla saatiin sitten miehen kanssa sovittua, syötiin hyvin ja nukuin yöni ku pikku porsas! Tänä aamuna herättyäni melkein purskahdin itkuun kiitollisuudesta siitä etten juonut eilen. Niiiiiin kiitollinen ja hurja onnistumisen tunne! Hyvä minä! Lisää näitä! Millanen fiilis ja olo oliskaan ollut jos olisin juonut eilen!! Tänään oli taas paljon helpompaa, ei suurempia houkutuksia. Eiku eteen- ja ylöspäin!

Kyllä se on taivahan tosi että aamuheräämiset selvin päin ja aamuheräämiset kun on vähänkään juonut ovat huomattavan erilaisia.

Vaikka tavallaan joskus tykkäänkin sellaisista krapulaisen tokkuraisista päivistä ja siitä kun ei tartte tehdä mitään (koska ei pysty) niin kyllä krapulassa herääminen on vihonviimeistä.

Morrison, vähentämisen alkutaipaleella koukutuin valtavasti juuri tuosta mainitsemastasi onnistumisentunteesta. ne oli aivan elämyksellisiä. ei siis se, että oli muutoin vaan krapulaton aamu vaan eritoten se, että oli tehnyt edellisenä päivänä vähän hommia vastustaakseen kiusausta.
se oli just tuota että tätä lisää, kiitos! :smiley: