Minnesotaan - Viekkarit pelottaa

Olen nyt vuosien iltatissuttelun jälkeen vihdoin menossa kuntoutukseen, nyt tulevana sunnuntaina.

Mulla on jotenkin ollut aina vain kauhea pelko että saisin krampin tms, vaikka mulle on monet lääkärit ja muut tietävät sanoneet että minun juomisella ja elämisellä riski siihen on hyvin, hyvin, erittäin pieni.

Käyttöni on jokailtaista, 8-11 olutta per ilta. Mutta syön aina hyvin, nukun, olen aktiivinen ja juon myös vettäkin siinä kaljan litkimisen ohella. Eli siis promillet ovat suurimman osaa vuorokaudesta kuitenkin nollilla. Olen ymmärtänyt että kramppiriski on silloin, jos promilleja on 24/7 päivien, viikkojen tai kuukausien ajan.

Haluaisin vain saada tän pelon asian suhteen aisoihin.

Moi, Jooppi817.
Älä turhaan pelkää. Minnesota hoidossa olet tarkkailun alla. Eikös siellä ole myös lääkärin vastaanotto?
En kyllä itsekään usko että kramppeja saisit.

Putkis, ramppaa vuorilla. :wink:

Niin, eikai pitäisi mutta silti se pelottaa. Kai se pelko aikanaan lähti kun mulle joku joskus sanoi kun join vain 4-6 kaljaa per ilta että on hengenvaarallista lopettaa ilman katkoja tms… Ottaakohan pelko taas vallan, oon mä kyllä nössö jätkö

Niin,
joku joskus kertoi sinulle. Perustuiko hänen sanansa tietoon vai vain oletukseen?
Joit joskus 4-6 kaljaa per ilta. Nyt juot jo tuplasti. Pelko oletetun tiedon takia ajaa sinua kohden todellisia vaikeuksia, eikä niissä vaikeuksissa ole vaihtoehtoa “ehkä”.
Toivon että ymmärrät mitä tarkoitan.
Oikaise henkinen selkärankasi ja mene sinne hoitoon, se on lopulta kaikkein helpoin tie.

Putkis, Pelkään mutta en pakene.

Toi kirjoitus sopi mulle tosi hyvin. Ymmärrän. Kiitos!

Kiitos itsellesi.
Menethän siis sunnuntaina?
Rohkeutta matkaan, kyllä sinä pärjäät.

Putkis, ajatuksella mukana.

Jos jotain olen oppinut, vaikka kuinka varmana pitäisin, ennenkuin olen raitis en lupaa yhtään mitään enään, sen mä oon luvannut (:D??) itelleni. Mutta rohkeusmittari vaihtelee puolikkaan ja täyden välillä.