Minne katosivat "puliukkoköörit"?

Missä ovat nykyään siltojen alla roihuavat nuotiot ja paistuva makkara (alehallin yleensä) ja ringissä kiertävä Valdemar,Aperita ja Sorbus… ehkä jopa Lasol/Sinol/Marinol?..Missä ovat ne vanhat veretaanitr jotka nukkuivat yönsä sillan alla ja aamulla he lähtivät yksissä tuumin kolikkokerjuuseen jotta saisivat kolmeen neljäänkin pekkaan ensin sen waldemarin…sitten ehkä sinoli hankittua… ja ehkä hyvällä tuurilla jopa makkaraa paistettavaks nuotiolle… (polttonesteet ovat myös erinomainen sytyke) osa uhrattava toki siihenkin jotta hieman märätkin laudankappaleet palavat… Ennen notskit roihusivat Kalasataman kaatopaikalla,sekä Hakaniemen rannassa…

Eivätköhän nuo ole jo mullan alla, rauha heille.
Uudet juopot ovat niin mukavuudenhaluisia etteivät suostu asumaan siltojen alla.

Korvikkeiden käyttö on vähentynyt. Se hyvä asia viinan hinnan laskusta sentään taitaa olla. Sorbusta ei muuten enää ole, lieneekö muitakaan mainitsemiasi laatuviinejä.

EI OLE VINETTOAKAAN ENÄÄ !

Mullakin on muisto Vinetosta (on kyllä Sorbuksestakin), eli olen kunnon puliakka. :smiley:

Kerran oli teininä Ilosaarirokissa eväänä mainittua taikajuomaa kaverien kanssa parikin lekaa, joita sitten hilpeässä hengessä kaupungin puistossa nautittiin muiden punkkari-seurueiden kera ennen festari-alueelle siirtymistä.

Yks kaks kaverini tuli niin hilpeään kuntoon siitä, että jouduimme taluttamaan häntä kun sankaritar ei olisi ilman auttavaa kättä edes jalkakäytävällä pysynyt.
Meidät yhytti sitten mustamaija, joka seurueemme vastusteluista piittaamatta valikoi kyytiinsä tämän kaverini, joka vietti sitten Joensuussa putkassa tämän festarireissun. Itsehän olin jo tuolloin sen verran marinoitunut ja viinapääni karaistunut, etten vaikuttanut erityisen päihtyneeltä vaikka olin juonut saman verran kuin kaverini.
Mutta varmaan ihan jännä kokemus se putkareissukin, 17 -vuotiaalle tytölle.

“Kytät on natseja”, kommentoi myöhemmin, niinkuin tapana siihen aikaan oli. :smiley: