Minkälaisia kuulustelukokemuksia teillä on poliiseilta?

Miten poliisit kuulustelee? Saatetaan pitää monta päivää putkassa jne, mut pitääkö paikkaansa se että kuulusteltava yritetään murtaa kuulustelemalla kaikkina vuorokauden aikoina, vaikka heti kesken unien revitään kuulusteltavaksi jne? Mitä muuta vielä? Sitäkin olen kuullu et reilu yatävällinen poliisi - ilkeä rähjäävä pollisi vuorottelulla saadaan lypsettyä tunnustuksia… ??

Joskusen kertonu mitään ja ilmoittivat kolmantena päivänä et ratkeaako juttu vai vangitaanko jolloin oisin ollu vähän pidempään otin paskat omaan niskaan ja pääsin himaan. Muuten ku on ollu yhteistyö kykyinen oon päässy samana päivänä kotiin, joskus 10v sit jopa tehneet niin et heittivät osan takavarikoidusta tuotteeesta on kadonnut “roskiin” nii selvisin pikasakopilla. Mut toki riippuu mistä jää kiinni joku myynti rikos mistä halutaan isokala kiinni nii en ihmettelis vaikka käyttäisivätkin kyseenalaisia kuulustelu metodeja…

^^ Sen kolme vuorokautta niillä on oikeus pitää henkilöä kiinni, mikäli on epäily ja ilman suoraa todistetta sellaisesta rikoksesta josta voi koppia tulla.
Mikäli kuulusteluissa ei ilmene mitään selventävää, eikä lisätodisteita tule (vaik esim. jonkun muun antama todistus ko. henkilöä vastaan/video todiste ym.) on poliisien päästettävä epäilty vapaaksi viimestään 3vrk kuluttua.
Toki voivat hakea heti uudelleen takas, mikäli myöhemmin jotain selviäisi.

Ja noihin kuulustelujen menetelmiin mitä tulee, niin kyllä se on 95% näissä ns. normi douppi-jutuissa niin, et sut haetaan kuulusteltavaksi ja jos sulta ei juttu irtoa tai ei selviä mitään radikaalia, niin sut vaik laitetaan “miettimään” tarinaasi esim. seuraavaan päivään asti, ja taas kysellään asiat uusiks. Ja mikäli mitään ei selviä eikä uusia raskauttavia todisteita ole ilmaantunu, niin poishan ne laskee.

Et sit niinku just dexmex-cowboy kirjoittikin, et jos puhutaan ihan “isoista kiloista”, niin sillon on varmasti kovempi ote poliiseillaki asiaan.
Mut ei näissä tavan “nappikaupan” tasoisissa jutuissa juuri koskaan.

Aivan tavallista viranomaistoimintaa, ei kummempaa. Järjestyksenvalvojana toimiessani kävin lukemattonia kertoja kuulusteltavana vässyköiden tekaistuista pahoinpitelysyytteistä. Yksikään ei mennyt läpi. Sittemmin ollut yksi huumeratti, jolloin kuulustelija oli aivan yhtä asiallinen ja kohtelias

Ei pahaa sanottavaa Suomen poliisista

Siitä on niin kovin kauan. Onneksi. Uhrina kuulusteltavana, naispuolisen ( :astonished: ) kuulustelijan kommentit olivat harkitsemattomia.
K.o.tilanteessa poliisin toiminnassa ei muuta ongelmaa ollut kuin se, että tekijän olisi kenties voinut vielä saada kiinni rikosilmoitusta tehdessä, mutta ei lähdetty…en tiijä miksi. Suhtautuminen oli pahinta välittömässä lääkärintarkastuksessa, sekä myöhemmin seurauksia hoitaessa järkyt kommentit. Ei mitään hienotunteisuutta. Sossuviranomainen taas oli helvetin vihainen, että kuka penteleen idiootti sinut on tänne lähettänyt, ei tämmöisissä tapauksissa mitään sosiaaliviranomaisen lausuntoa tarvitse (noina kaukaisina aikona ilmeisesti muuten tarvitsi). Oli siis täysin minun puolellani.
Tänä päivänä asia hoidettaisiin ilman mitään vitun viranomaisia. Ei oikeus muuten toteudu. Joskus hyväksyn “omankäden oikeuden”, ja rahalla saa ja hevosella pääsee, niinku enne sanottiin.

Avauduin. Ennen häpesin, mut vitut se mun häpeäni ole :imp: .

^ Ikävää, että jouduit tuollaista kohtelua kokemaan :frowning: .

Mulla ei ole mitään kummempaa pahaa sanottavaa poliisin toiminnasta, vaikka olenkin nk. poliisin vanha tuttu ja täten ollut kanssaan tekemisissä ihan riittämiin, tekijänä/epäiltynä, mutta myös uhrina. Nykyään tosin vakaa tarkoitukseni on pysyä kaidalla polulla ja elää ihmisiksi niin, ettei mun ainakaan oman toimintani vuoksi tarvitse poliisin asiakkaaksi päätyä. Eihän se tietenkään koskaan kivaa ole, jos joutuu poliisin kanssa asioimaan, mutta asiallisesti ovat mua aina kohdelleet ja olleet yllättävänkin pitkäpinnaisia, ottaen huomioon, että itse en ole aina kovinkaan yhteistyöhaluinen ollut :blush: :mrgreen: . Toki kytissä on mukavia ja vähemmän mukavia yksilöitä, kuten kaikissa ihmisissä/ammattiryhmissä, mutta meinaan, että mitään tyystin asiatonta ja epäammattimaista kohtelua en ole koskaan osakseni saanut.

Mulla on ylipäätäänkin varsin korkea luottamus poliisia kohtaan, eli uskon saavani siltä suunnalta kyllä apua, mikäli tarvis siihen tulee, sekä saavani asiallista kohtelua, mikäli vielä rikoksen polulle hairahdun ja kiinnikin jään. Näin siis Suomessa. Ulkomailla(Riippuen toki maasta) asia voikin olla toisin, mutta enpä ole ONNEKSI joutunut ulkomailla koskaan poliisin kanssa asioimaan.

Ketjun aloittaja on tainnut katsoa liikaa telkkaria :mrgreen: .

kerran mut heitettiin pasilan putkaan koska mulla oli 10kiloa Heroiinia putkikassissa… minulla oli piilotettuna polvissa ja kyynärpäissä putkaan vietäessä Imukupit, jotka sitten asensin käsiini ja jalkoihini. Yllätin oven avaavan poliisin olemalla kuin Hämähäkkimies katossa… Karkasin asemalta tainnuttamalla poliisin tiputtautumalla sen päälle sellin katosta… Noudin kytältä varastamallani avaimilla kaapista mun Heroiinini ja jätin takavarikkokaappiin esitteen IRTI_MUN_HUUMEISTA järjestömme toiminnasta…kyllä mahtoi kyttiä keljuttaa :smiley: :smiley: :smiley: