minkähän mahtais

Pari vuotta olen tissutellut suunnilleen joka ilta ja “välillä” on mennyt enemmänkin. Kun on pieni lapsi messissä, niin eihän se hyvältä tunnu. Koitin antabustakin ja olin sillä pisimmillään 10 pvää selvinpäin, kun piti alkaa koittelemaan monennenko pvän päästä viimeisestä napista voi taas ottaa muutaman. Niin typerää. Sitten nousi maksa-arvot ja siihen loppui se kuuri. Viime vkonloppuna meni taas vähän överiksi ja alkuviikon vihasin itteeni sen verran, että olin jopa 2 pvää ottamatta mitään. Eilen 5 kaljaa. Olin tosi ihmeissään, kun löysin tämmösen paikan ja luin noita viestejä ja niin on kuin omasta elämästä. Helpotti. Kyllähän sen järjellä tajuaa, että tuskin sitä yksin on ongelmineen, mutta olin vaan jotenkin niin jumittunut omaan päähäni ja siihen minkälainen surkimus sitä on kun ei saa oltua ottamatta niitä muutamaa kaljaa, vaikka ei pitäis olla mukamakseen kummonenkaan homma. Varsinkaan kun vertaa siihen ahdistuksen määrään minkä se aiheuttaa. Mutta kyllä se vaan tuntuu olevan. Nyt mietin semmosta avohoito-palvelua mahtaisiko olla apua? Kun ei itteensä viitti turpaankaan vetää, vaikka mieli tekis.

Suosittelen jotain hoitoa tai apua, esimerkiksi avohoitoa. Keskusteluatukea mistä tahansa; uskon että siitä on aina apua, että ihminen myös ääneen kertoo omaa tilannettaan. Tsemppiä!

Tuo otsikko minkähän mahtais sai minut viimeinkin kirjoittamaan tälle palstalle. Olen todennut, että mitään ei mahda, vaikka kuinka päättäisi. Joku muu tekee loppujen lopuksi päätökset minun puolesta. Kaikki on vaakalaudalla, koko elämä pelissä ja tuo joku muu on ottanut ohjat käsiinsä. Istun yksin tietokoneella viettämässä juhannusta, moneen paikkaan on pyydetty, mutta en edes enää uskalla lähteä “ihmisten ilmoille”, jotta ei taas kerran ole huomenna kamala morkkis. Aina käyttäydyn loppujen lopuksi huonoiten koko porukasta, vaikka mitä päättäisin. Eilen kännissä, tänään kännissä, huomista ei vielä tiedä… Tuli nukuttua yöunet 16-21.30 jo päivällä, kun hyvissä ajoin tuon juomisen taas kerran aloitin. Tästä ei hyvä seuraa:(