Minä, Vähentäjä?

Yeah, jotain tartteis tehdä, kohtuullistaa alkoholitapoja? Reilu 4kymppinen mies ja juonut puolet elämästä. Jäänyt liikaa tekemättömiä, luvattuja hommia. Viikonloput monesti menee 1-2 päivää juodessa peltikii meiningillä, juominen täysin hallitsematonta. Tämän jälkeen melkein koko viikko krapulaa/morkkista, kaikki elämän ympärillä tuppaaa enemmän tai vähemmän tällöin kärsiä. Myös viikolla muisti temppuilee juoma viikonlopun jälkeen/ tavallaan muisti myös nollaantuu edellisen viikon loppuosasta. Todellaa vaikeata lähteä liikkeelle juomaviikonlopun jälkeen aamuisin liikenteeseen ja töihin, helposti tulee jäätyä pitämään rokuli päivää / aamupäivää.
Ongelmani tuntuu olevan tilaisuudet ja tapahtumat, jossa on alkoholia. Yksin ollessani ei tule juotua, tuntuu että kaikki juominen osuu sosiaaliseen tapahtumaan. Olen yrittänyt jo vältellä niitä mutta kaiken kaikkiaan se on vain pakoilua todellisesta ongelmastani. Juomisesta, joka lähtee herkästi lapasesta.
Jos on ns. tapahtuma vapaa viikonloppu, menee aika rattoisasti harrastuksien / ym tekemisen parissa.
Alkuvuodesta tapahtunut avioero ei helpota tilannetta, sekin oli yksi seuraus alkoholin käytöstäni. Nyt yksin elämisen harjoittelu antaa aikaa ajatella asioita ja yrittää korjata elämän suuntaa. Ensimmäinen pohdittava asiani on, täysraittius vai kohtuukäyttö? Lähden lievemmällä linjalla, kohtuullistetaan ensin käyttöä ja katsotaan mitä tapahtuu.
Kohtuullistetaan? Vähennetään? Ok, otetaan linjaksi krapulaa ei saa olla. Tarkoittaa kohdallani erittäin maltillista alkoholimäärää, muutama bisse / naukku per ilta kun on tapahtuma. Raportoin.
Miksi lähdin tänne kirjoittamaan ongelmastani on se että jonnekkin minun pitää purkaa mieltäni, mutta en keksi minne sen voisin tehdä. Ystävä? ok, mutta en keksi kuka se voisi olla. Ammattiauttaja? Lääkäriinkin minua ei herkästi saa niin ei vain taida toimia kohdallani. AA? Ehkä, harkitsen.

^ Arkitissuttelua ei tainnut olla? Mun mielestä oiva konsti viikonloppurännäämisen korjaamikseksi olisi sinnitellä kohti tipatonta viikonloppua. Ensin perjantait kuiviksi. Sitten lauantait. Ja lopuksi sunnuntait, jos vaan mahdollista. En suosittelisi omasta kokemuksesta kokeilemaan vähentämistä (otetaan vaan muutama), ennenkuin on selvinnyt muutamasta kuivasta viikonlopusta. Wanhat tavat kun istuu sitkeään…

Eipä ole arkitissuttelua. Joskus joku “edustus” case viikolla, tuppaa menemään samoilla kaavoilla, kohtuukäyttö on tarueläin. No niistä olenkin pystynyt pysymään erossa melko hienosti.

Tuo vkl naukku päivien vähentäminen voisi olla yksi mahdollisuus mennä, tahtotila on kuitenkin kowa ja pidän melko helposti tahtoni kun motivoidun.

Tuossa olen miettinyt että syklinä oli pitkään pitkät päivät töissä ja sen jälkeen pitkä vkl kipaten viinaksia. Olen addiktoitunut myös töihin, sitä en lähde vielä hoitamaan, antaa sen vielä olla… ei kait siitä haittaa ole.

Parhaimmillaan kyllä kekkulissa keikkuminen on ollut/on hienoa, mutta jos pystyisi rajaamaan tai harventamaan sellaisten sessioiden määrän ja pituuden kohtuulliseksi. Mielestäni joskus on pakko vähän vieraantua arjesta, toki niitä keinoja on varmasti muitakin mutta eipä juuri nyt tule mieleen :unamused:

Tässähän tuli eka viikonloppu sinniteltyä nytten vähennettynä. Kaksi “edustustilaisuutta”, toinen pe ja toinen la ja henkikiertää jo nyt tiistaina täysillä. Sen verran tuli vahdittua omaa juomista että 2 olutta 1 vesi linja toimi. Ja kohtuudella.

Nyt vedetään stressaava työviikko läpi ja ensiviikonloppuna ajattelin vain kotona laitella ruokaa ja ottaa aavistuksen viiniä… Peruin viikonlopun häppeningit niin voin rauhassa kotona yksin aatella tätä tilannettani.