Minä lopettaja

Rekkauduin juuri palstalle joten antakaa anteeksi kun en oikein tiedä mihinkä tämä pitäisi postata :confused: … Palstan yp varmaan siirtää tämän oikeaan paikkaan jos meni väärin.

Eli olen 32 v. nainen, juonut 16 vuotiaasta lähtien. Ensin tietenkin niitä teinin ensikännejä, muutama bisse tai lonkku, mitä nyt hakija sattui tuomaan ja sitten oltiin niin humalassa :slight_smile: . Tätä elämääni 16 vuotiaasta tähän ikään en nyt viitsi tähän kirjoittaa (kirjoitan toki jos se ketään kiinostaa), mutta nyt tilanne on se että olen kouluttamaton ja työtön, viini, kaljan sekä masennus-ja nukahtamislääkkeiden varassa elävä ihmisraunio.

Olisi paljon asiaa mutta esittelen tässä nyt itseni, kirjoittelen varmaan myöhemmin lisää.

T. Kerttu

Tervetuloa!
Koskaan ei ole myöhäistä muuttaa kurssia.

Ihan oikeaan paikkaan kirjoituksesi taisi tulla. Tälle palstalle voi kirjoittaa jos pyrkimyksenä tai elämäntapana on raittius ja kuulostaa siltä, että sinulla se taitaa olla! :slight_smile: Hieno homma, lopettamisen haluaminen on tärkein pointti! Ja sitten lähdetään etsimään keinoja, joilla se onnistuu. Toisille se on helpompaa, toisille vaikeampaa, täältä löydät tukea ja apua ja neuvojakin pahoihin tilanteisiin! Täällä on hyvin monenlaisia alkoholin kanssa vaikeuksissa olevia/olleita ihmisiä, joille “mikään ei ole vierasta”… Joten kerro vain ihan huoletta ongelmista ja murheista ja iloistakin, usko pois, niitä rupeaa löytymään joskus hyvin piankin lopettamisen jälkeen!

Tässä syy, miksi minä, harvoin juuri kenellekään vastaava, vastasin nyt sinulle. Minä nimittäin olen 32 vuotias nainen, juonut 14-vuotiaasta asti, ensikännit kuvaamasilaisia, joskus paristakymmenestä kolmeenkymmeneen juominen olikin sit ongelmallista… Olen kouluttamaton ja työtön ja join aivan järjettömät määrät kaljaa kotona tietokoneen äärellä. Masennus- ja nukahtamislääkkeitä tosin en ole käyttänyt… Paitsi nukahtamislääkkeitä kyllä, ne eivät vain olleet mulle määrättyjä… Nyt olen ollut vuoden ja kaksi kuukautta raittiina ja elämä on parempaa kuin ikinä! Kun sain sen kaljapaskan pois elämästäni, uusia, hyviä asioita rupesi ilmaantumaan kuin itsestään ja mielialakin parani, ne käsittämättömät vitutukset hävisivät… Suosittelen raittiutta todella lämpimästi!

Vielä kerran tervetuloa! :slight_smile:

Moikkelis!

Tervetuloa minunki puolestani, töttöröö täällä ollaan :slight_smile:
Olen 39wee nainen,lapseton ja sinkku, on ammatti mutta en varmaan koskaan kykene sitä työtä enää tekemään joten pitäisi kouluttautua uudestaan :open_mouth: Elikkäs olen työtön,pitkällä sairaslomalla,
töissä viimeksi 2009 jajajajajajaja mielenterveys on mikä on :laughing:
Tuntuu kuin elämä olisi mennyt ohi mutta onhan tässä vielä eloa jäljellä,toivottavasti ja raittiina siitä saa enemmän irtikin ja voi nauttia kaikesta eri tavalla,ja olenhan kiittänyt Taivaan Isää joka ilta kun saan elää kun yritin itsaria 1.5v sitten ja makasin teholla viikon sen jälkeen, en päässyt omin voimin minnekään ja letkuja ja piuhoja oli kaulalla ja käsissä, huh huh, se oli jotai ihan hirveätä :cry:

Päivittäin käyn täällä lueskelemassa juttuja ja onhan tämä vertaistukeakin samalla :slight_smile:
Vaikeata on välillä mutta taas on uusi ihana päivä ja nautitaan siitä.

Hei Kerttu,

ihan oikeassa paikassa olet, tervetuloa vaan minunkin puolestani. :slight_smile:
Muiden tarinoita lukemalla ja itse omaa tarinaa kirjoittamalla saat täältä todella arvokasta vertaistukea. Kirjoita toki omaa tarinaasi tänne ketjuusi. Kaikki tarinat ovat saman arvoisia, toinen ei ole enemmän tai vähemmän kiinnostava kuin toinen. Kaikki tarinat täällä kertovat nimittäin samasta asiasta, jokainen omalla ainutlaatuisella tavallaan. Oman tarinan kirjoittaminen ja pohtiminen auttaa selviytymään ja rakentamaan raittiutta.

Ensimmäisestä viestistäsi kävi selville, että sinulla on monta työmaata.

Mitä jos ottaisit yhden asian kerrallaan. Alkoholin käytön lopettaminen kannattaa laittaa ihan ensimmäiseksi tärkeysjärjästykseen. Siihen saa apua täältä ja a-klinikalta. Elämän peruskuviot eivät muutu miksikään kun juomisen lopettaa, mutta voin luvata sinullle sataprosenttisella varmuudella, että fyysinen ja psyykkinen olosi paranee kun lopetat juomisen. Siitä on sitten hyvä lähteä selvittämään muitakin elämän osa-alueita.

Onnittelut lopettamispäätöksesi johdosta. Olet tehnyt sen jo nuorena, mikä on erityisen hieno asia!! Mitä aikaisemmin lopettaa, sen kauemmin saa nauttia raittiuden tuomasta hyvästä olosta :slight_smile:
Nyt vaan päivä kerrallaan eteenpäin :exclamation: