hei,
nyt oli pakko tulla purkamaan vähän tuntoja…
olen tänne joskus aikaa sitten kirjoitellut ja ajoittain lukenut viestiketjuja, mutta en kovin aktiivisesti.
Mulla oli keväällä 2012 paha paikka, “jouduin” lopettamaan juomisen, oli periaattessa perheen menettäminen lähellä.Ensi se tuntui hyvältä ja helpolta, oikealta.No,sitä kesti aikansa, kunnes se sitten taas alkoi lipsumaan se juominen…Kävin säännöllisesti a-klinikalla ja kuitenkin join…pari-kolme kertaa viikossa ja ahdistukseen…palkkioksi raskaasta työstä ja lohduksi siitä, että mulla oli niin vaikeaa.En voinut enkä varmaan halunnutkaan pohjimmiltani salata asiaa kovin paljon.Kapinoin ennenkaikkea miestäni vastaan, tajuamatta edelleenkään, että olin ihan hajalla ja pihalla.En uskonut,että saisin elämääni kohdilleen tai sen suuntaa kääntymään.
Viimeisen kerran olen nyt juonut 22.12.2012.Silloin tapahtui jotain sellaista, jota en vieläkään halua muistella…En vielä jaksa tai pysty. Olen vain syvästi kiitollinen, että jokin voima johdatti minut siihen, että sain sen saatanan korkin kiinni ja se on nyt pysynyt.Eli vuosi täynnä juomattomuutta.ja millainen vuosi monella tapaa.Tunteiden vuoristorataa, epätoivoa ja onnistumisen iloa.Ylpeyttä ja häpeää…Niin paljon kaikkea että ihmettelen, miten pää on sitä kestänyt.Tai perhe tässä mukana, se mulla edelleen on ja siitä mä olen onnellinen.Olen aloittanut viime kesänä lenkkeilyharrastuksen ihan säännöllisesti, se on se mun korvaava juttu.Siitä saan voimaa ja iloa.Mä olen ollut oikeasti ja ihan aidosti tyytyväinen siihen, että olen ollut raittiina.Ei se helppoa ole ollut, varsinkin ensimmäiset kuukaudet sen osoitti, että alkoholisti mä olin ja siis olen.Sen myöntäminen on ollut kummallisen vaikeaa ja sitten sen tajuaminen on helpottanut asioita.Mulle itselleni.Vasta kesällä pystyin esim.siskolleni puhumaan, että mulla on ollut ongelmia, ja että en enää voi enkä halua juoda.A-klinikalla en ole käynyt kesän jälkeen, koin sen ilmapiirin jotenkin ahdistavaksi, enkä tiedä, sainko sieltä enää mitään vahvistusta tai muuta apua. Olen siis käynyt melko yksinäisen tien, perheeni tuella, se on ollut korvaamatonta ja en ole heille osannut edelleenkään näyttää riitävästi kiitosta.
Miksi nyt sitten täällä…Vuodenvaihde ja joulu (meidän joulusta särkyi silloin 2012 lopullisesti idylli) nostivat aivan arvattavasti liittyen viime vuoteen todella voimakkaita tunteita pintaan,ensin olin aivan liikuttunut ja ekstaasissa siitä ,että olen onnistunut, jo vuosi juomatta!! Sitten jotain tapahtui, uniinkin tuli kaikkea paskaa lapsuudesta lähtien, nyt mua vaan itkettää ja surettaa kaikki mun tekemä paska ja kaikki se, mistä mä näköjään olen edelleen katkera ja mitä mä en olisi halunnut enää kohdata…En mä pelkää että mä ratkeaisin juomaan, mä pelkään näitä reaktioita ja menneen haamuja… musta tuntuu, että henkisesti otinkin nyt sata askelta taaksepäin ja en oikein tiedä, miten taas kasata itsensä ja mennä eteenpäin.Tuntuu kyllä juuri nyt että on se ihme juttu, että tämä alkoholin piru näyttää vaan sarviaan niin monessa muodossa, että en mä oikeesti tiedä, että loppuuko tämä tuska koskaan ja enkö minä ja varsinkin mun perhe jo ole tarpeeksi tästä kärsinyt…Mieskin on ihan ihmeissään siitä, että miksen mä vain ole tyytyväinen itseeni ja siihen, mitä olen saavuttanut… en tiedä enkä ymmärrä mäkään, on tää niin elämää–