Milloin olet itkenyt viimeksi?

Vastatkaa rehellisesti. Itkeminen on fantastisen voimakas tunnetila, voisin sanoa jopa kehittävä.

Eilen kai, ollu jostain syystä vähän herkkis.

Pari-kolme vikkoo sitten muistaakseni. Tänäänkin itketti mutta ei oikee kehrannu…

Mä itkin intoihimoisimmin johonkin puoleen vuoteen eilen illalla. Annoin tulla oikein kunnolla ja puristin ajatuksia mahdollisimman syvälle elämään ja kauniisiin asioihin. Se tunne oli mahtavan voimakas ja mieli virtasi sueden musiikin tahdissa.

Nykyään on itkeminen tosi vaikeata varmaan ton efexorin takia suurimmalta osin, ja nyt yritän itkeä ainakun mahdollista. Itken lähes poikkeuksetta yksin.

silloin itkettää ku ei ole/nauti päihteitä esim pariin päivään. päihteiden vaikutuksen alasena en itke milloinkaan. ympäripyöree vastaus.

korjaan lappu päissään itkin ja nauroin. :slight_smile:

Sellaiset ihmiset jotka pidättelee itkua ja joiden mielestä se on ehdoton häpeä kertoo kyllä paljon kyseisten ihmisten ajatusmaailmasta. Niitä kohtaan jotka eivät kykene itkemään vaikka kuinka haluiaisi tunnen kyllä myötätuntoa.

http://www.paihdelinkki.fi/keskustelu/viewtopic.php?t=17330&highlight=robosilm�

Tästä se lähti. :wink:

Toi on todella hienoa että pystyt siihen etkä sitä peittele, mä arvostan tosi paljon. Mä oon yrittänyt itkeä julkisilla paikoilla mutta jotenkin se itku ei tule kunnolla ulos vaikka ei muiden mielipiteet kiinnosta ollenkaan, varmaan alitajuisesti ei kuitenkaan halua herättää huomiota varsinkaan näin miehenä.

Muistan tän viestin, oli kyllä aivan loisto juttu. Ei monet pysty puhumaan asioista noin avoimesti ja tyhjentävästi kuin sinä. :wink:

Itkin viimeksi kunnolla setäni hautajaisissa 8.3.2008
Krokon kyyneleitä tuli tänään darran alussa.

Monet miehet ei osaa suhtautua siihen itkemiseen eikä tiedä miten pitäisi toimia. Se on tässä yhteiskunnassa vaan miehille monessakin mielessä huono asia osoittaa tunteitaan avoimesti ja pidetään heikkoutena, nimenomaan miesten keskuudessa ja miehethän tätä asetelmaa pitää yllä asenteillaan. Miehillä ja naisilla on yhtä vahvat tunteet, naiset vaan näyttävät ne avoimemmin ja miehet taas vetäytyvät itseensä enemmän.

Miesten kohdalla on se et kyllä itkeä saa, mutta siitä ei ikinä puhuta ja kukaan ei saa nähdä.

Ei meluta saa ei itkeä saa, tonttu voi tulla ikkunan taa…

Tämä laulu on syypää siihen ettei tunteeni ole ollut auki.

Sama täällä, se perhanan ilkeä tonttu tulee heti nauraan jos vähänkin alkaa alahuuli väpättämään.

Näinhän se menee, naisille nämä tunteilut on sallittuja ja kaikenlaisiakin oikkuja ymmärretään ja naiset pystyvät tässä yhteiskunnassa muutenkin turvautumaan ongelmien niputtamiseen muualle kuin omaksi syyksi kun taas miesten odotetaan olevan se vahva ja epäonnistuessa mies voi yleensä syyttää vain itseään. Jossain toisessa topikissa tästä jopuhuin, mutta tämäkin on osasuu nuorten miesten korkeisiin itsemurhatilastoihin.

Nyky-yhteiskunta on suomessa kovempi miehille kuin naisille.

Tässä miehisessä kulttuurissa kun on kasvanut, niin kyllä pieni osa itsestä tuntee myötähäpeää itkevää miestä kohtaan. Miettii vaikkaa meiän ukkoa, raavasta miestä itkemässä, niin kyllä tekis mieli suurin piirtein mennä litsarilla vetäsemään ja sanomaan “ryhdistäydy mies tai vedän kunnolla korville!”.

Siis näin ajattelee pieni osa musta.

Mä olen itkeny eilisestä asti muutamien minuuttien välein, eli todella paljon. Mä myös pystyn itkeen ihan missä vaan kadulla, kaupassa, kylässä, ihan sama mulle mitä muut ajattelee. Mulla on oikeus itkee jos siltä tuntuu.

Samoin täällä sisäinen äijä ajattelee noin. Mut itken kuitenkin noin kerran vuodessa. :unamused:

Kyl vähä kateeks käy.

Toivottavasti kadehdit sitä, että pystyn itkemään julkisesti, etkä sitä et mun elämä on nyt niin palasina et itken aamusta iltaan koko ajan ja näytän tältä…