Hei kaikille,
Olen alkoholisti ja viimeisestä raittiista kaudestani on aikaa jo seitsemän vuotta. Silloin sitä kesti n. puoli vuotta masennuslääkkeiden avulla.
Juomiseni painottuu viikonloppuihin ja usein viikonloput alkavat jo torstaisin.
Ruan kanssa kalliita viinejä, mutta ruoka unohtuu syödä koska muuten hyvästä kännistä lähtisi "terä " pois.
Olen 44-vuotias ja pisin päihteettömyyskauteni oli 3-vuotta. Aina sen on joku laukaissut, tilanne tai ihminen, juomisen.
Aina kun juon ajattelen, että vielä joskus pystyn tähän, täysraittiuteen. Mutta olen mestari keksimään tekosyitä ja myös mestari ruoskimaan itseäni.
Nyt vasta olen havahtunut asiaan, että kyseessä on sairaus josta minä en ehkä selviä vaan itsekseni ja ehkä tarvitsen tukea ja apua… Tiesin Plinkistä ja olen saanut valtavasti tietoa näinä muutamina päivinä kun olen täällä tehnyt testejä ja lukenut viestiketjuja…
Koko Joulu meni kännissä, aloitin jo juomisen viime perjantaina, aattona olin jo niin sekaisin ettei lautanen pysynyt kädessäni. Keskiviikkona heräsin hirveään oloon, kädet tärisivät , puhumattakaan henkisestä tuskasta…
Keskiviikkona aamupäivällä vielä lasillinen viiniä huonoon oloon, eikä yhtään helpottanut…
Kaksi yötä painajaisia ja hikoilua…
Nyt kaksi päihteetöntä päivää takana ja olo alkaa olla jo parempi, tosin mieliala heittelehtii vielä…kokemuksesta ajatus minulla "kirkastuu vasta kolmen kuukauden jälkeen ".
Sisimmässäni haluan viettää päihteetöntä elämää, koska niin on kivempaa, mutta kysymys kohdallani kuuluu ; Onko se mahdollista ?
Mietin kirjoitanko vähentäjiin vai Lopettajiin, tänne ehdottomasti koska en pysty vähentämään heti sen ensimmäisen lasillisen jälkeen olen taas pohjalla, paradoksaalista.
Tänään en juo, tähän on hyvä lopettaa! Ajattelen myös, että kyllä ne Alkot siellä pysyy ilman meikäläistäkin!!
-Eufrosinia-