Millainen on OIKEINRAITISTUJA?

Kun tässä nyt näitä pohdintoja on ollut entisistä ja nykyisistä alkoholisteista, niin täältä puuttuu kokonaan ketju, jossa käsitellään henkilökuvaa oikeinraitistujasta sekä selvyyden vuoksi myös henkilökuvaa väärinraitistujasta. Vastakkainasettelua ei tässä tapauksessa olekkaan enää niin helppoa, koska molemmat kuitenkin ovat raittiina, eli eivät siis juo alkoholia.

Haloo, Haley!

Meitä on kirjaton, karjaton joukko
joukossa pärjää viisas ja houkko
vältetty kun viinan on loukko.
Mukaan saat tulla,
jos halu on sulla.
Jos kaali on sekaisin
ja lanttu ei leikkaa,
hiuksesi kampaa
ja naamasi meikkaa!
Näin kutsuu sua vanhat
ja kutsuu nuoret,
alla on nimet uudet ja tuoreet!

Sie ja mie ja Hentun Liisa,
Puntun Paavo ja Juorkunan Jussi,
Myllärin Matti ja Kapakka-Lassi

Iloista iltaa ja armasta aamua, nukkukaa hyvin, ei peljätä haamua !

No mutta Lomapuisto!

Minä olen aivan selvääkin selvemmin raitistunut oikein, siis oikein.

Mut hyvät yöt, mäen voi nukkua, koska huomennakin on niin äärimmäisen jännittävä päivä.

Olla oikein juomatta viinaa vai olla väärin juomatta viinaa?

Olla oikein keräämättä postimerkkejä vai olla väärin keräämättä postimerkkejä?
olla oikein syömättä keltaista lunta vai olla väärin syömättä keltaista lunta?
olla oikein hakkaamatta vaimoa vai olla väärin hakkaamatta vaimoa?

Jos tästä saatte keskustelun aikaan niin jo mistä vain :laughing: :laughing: :laughing:

No ei kyl postimerkkien keräilyä voi verrata viinanjuontiin.

Ennen vanhaan täällä oli sellaisia kirjoittajia, joiden mukaan oikein raitistuminen tapahtui minnesota-hoidossa. Ja kaikkein mieluiten juuri Lapualla sijaitsevassa Minnesota-hoito Oy:ssä.

Oi missä olette V.A.T./RauniO/“”" ja Vaeltaja/Rahvas?

OIKEIN-raitistuja myöntää AA-liikkeen kirjallisuuden EREHTYMÄTTÖMÄKSI… sitten hän alkaa suorittamaan sen neuvomia toimenpiteitä 100% tarkkuudella… Noin 2v kohdalla hän ostaa MERSUN… 5v kohdalla Hän on TÄYSINOPPINUT VALTIOMIES… hänellä on MERSU,AA-viirit kirjahyllyssä, hän on mukana sanomansaatossa,auttavassa puhelimessa, vuosipäivien ja AA-isojen kokoontumisten palvottuna puhujana… Hänellä on silloin kaulassa jo AA-koru ja hän pukeutuu ruutupaitaan ja senpäälle laitettuun kangasliiviin… NÄIN ON RAITISTUTTU OIKEIN!

Ei kai sillä väliä miten raivostui, pääasiahan on ettei ota sitä ekaa huikkaa. Itse yritän pysyä juomatta antabuksen ja aa.n avulla…