Miksi?

Mitä käytät? Miksi aloitit käyttämään? Miksi käytät yhä?

Olin nuorena ahdistunut ja käyttäminen oli kivaa. Samalla sai kavereita etkä olivat edes hieman samalla aaltoptuudella. Samaa pätee vieläkin, paitsi noi kaverit on jääneet pois, ja ei käyttäminenkään ole enää niin kivaa.

Käytin opiaatteja. Aloin käyttämään kun mua syyteltiin asioista joita en tehnyt. Sain jotain omaa, jota mun mutsi ei pystynyt kontrolloimaan. Alkuun käyttö oli vapauttavaa, mutta muuttui ahdistavaksi pakoksi. Nyt olen ollut kuivilla vähän aikaa, eikä tee mieli käyttää ainakaan useimmiten.

Opioideja, bentsoja, lyricaa henkisiin ja fyysisiin kipuihin :confused:

Typeränä kokeiluna aloitin opparit, kaverilla oli niin hyvä, oikastaan “loppumaton source”, sai halvalla ja velaksikin.

silloin esim temgesicit oli halpoja kun mitkäkin.
15 markkaa muistaakseni oli kipale. (saiko täällä puhua hinnoista, en muista. Mutta tuo hintatietous on kyllä jo tosi vanhaa).

Sittenhän sitä piti opetella hihattamaankin, mullakin oli aikoinaan hyvät suonet ja pinnassa, niin nyt ne on tuolla jossain syvällä ja esim verikokeessa menee aina pirun kauan että suoni löytyy.

Aluksihan yhdestä teemusta tuli jo nuokut, ei ehkä enää…

Noh, onneksi sain taisteltua itseni korvaushoitoon. Pelastus oli se! :slight_smile: