Miksi viina vie täysillä ja sitten taas ei?

Olen jo vuoden 2010 alusta juonut rankasti, en osaa arvioida millaisia viikkomääriä. Noin vuosi sitten muistan erään sunnuntain jolloin käsitin juoneeni kuluneella viikolla 3 hanapakkausta viiniä, eli 12 pullollista.

Vaikka kuluneen vuoden aikana määrät ei ole tuohon yltäneetkään melkein joka viikkona olen juonut ainakin 30-40 annosta.

Tässä kuussa muutin uuteen kaupunkiin, asuntoon ja työhön ja jostakin syystä olen vähentänyt juomisen niin että juon vain viikonloppuisin, kuluneena noin kahtena vuonna joka päivä tai maks. 1 päivä välissä.

Elämäntilanne EI ole kohentunut muuton tai työn takia. En juurikaan viihdy asunnossani jonka vuokrasin siksi että asuntopulan takia se oli ainut järkevän hintainen minkä löysin, kaupunki vierastuttaa ja työ on tylsää puurtamista ilman uraputkimahdollisuuksia.

Iltaisin tuijotan seinää, kun aiemmin oli aivan pakko saada alkoholia mielenvirkistykseksi.

Tosin viikonloppujuomistakin on karsittava koska juoden itselleni arvokas vapaa-aika hukkuu humalaan ja krapulaan ja sitten on taas mentävä työhön.

En tosin usko että tämä kestää, ei välttämättä edes vuoden loppuun saakka, mutta fyysisen terveyden kannalta hyvä edes näinkin.