Miksi PALVOA AA:n perustaja-jäseniä lähes jumaluuteen?

AA-ohjelmassa ja kirjoissa ei ole yhtään mitään mitä ei olisi keksitty ennen 1935… AA-Oppi on sekoitus kristinuskon muunnelmia ja loput löytyy Stoalaisesta ja Epikurolaisesta filosofiasta. Tyyneysrukouskin, jota niin palvotaan AA:ssa on Stoalaisten filosofien tuotos…

Olet tyyliin viimeiset 10 vuotta liukuhihna tahtiin perustanut jonkun AA-ketjun ja kirjoittanut niihin neuroottisia näkemyksiäsi AA:sta :smiley: .

Joillekkin AA sopii ja joillekkin ei. Itse kuulun jälkimmäisiin.

Mutta on AA pelastanut myös monen ihmisen hengen, olipa höpö lahkoilua ta ei.

En määkään jaksa nyt innostua riitelemmään sun kanssas.

Trolli. Uskokaa jo.
Tarkoitus kuvata AA-ta hyväksymättömät älykääpiöinä jotka huutaa höpöjä.
Pian joku sanoo että sellaisia ne ovatkin.
Älkää ruokkiko trollia.

Ei AA ketään pelasta, vaan se että ihmisellä on OMA VOIMA lopettaa! Jos tämä voima olisi jonkun muun, silloin AA tehoiaisi kaikkiin ihmisiin eikö vain osaan…99% AA.ssa olijoista on AKKANSA PAKOTTAMANA tullut sinne, ja sitten jäänyt siihen mukaan , koska on imeytynyt ikänkuin uuteen jengiin. RYHMÄPAINE on se voima joka pitää ne raittiina,jotka jää porukkaan… RYHMÄPAINE on uskomaton voima, sen voimalla on tapahtunut niin paljon muutakin kuin raitistumisia…
SINKKU-DUUNARI ei raitistu AA.ssa muutakuin hyvin harvoin… katsokaa omia ryhmiänne ja jos teillä on kokemusta isoista ryhmistä tai alueista joilla niitä on, kuinka monta SINKKU-DUUNARIA on jäänyt piireihinne?

.

Mainonnan perusasioita.
Ei sen väliä puhutaanko hyvää vai pahaa, kunhan puhutaan.
Muutamassa viikossa ihmiset unohtavat onko puhuttu hyvää vai pahaa, kunhan tuote on jäänyt mieleen.

Sitten, jonain päivänä kun on ostamassa , hyllystä valitaan helposti se jonka nimi on tuttu. Olipa se sitten tuttu melkein mistä tahansa.

Tuotteen esilläpito on tärkeää. Ja kun kehittää yliampuvan mollaajaformaatin, niin sitä voi käyttää yhä uudestaan.
Heitellään helposti torjuttavia haukkumisia, tuotteen varsinaiset mainosmiehet ryntäävät osoittamaan sormella ja naureskelemaan krisoijan yksinkertaisuutta. Ja tuote pysyy keskustelunaiheena.

Ajoittain täällä on ollut mahdotonta keskustella mistään ilman että evankeliointi on alkanut, sisäänheittäjät kertoneet mihin on liityttävä ja mihin uskottava. Joskus taas menee pitkiäkin aikoja ilman mainoskampanjoita, ja vuorovaikutus on rauhallista, erilaisia näkemyksiä ilman käännytystarkoitusta esille tuovaa. Mielenkiintoistakin, usein.

Lopussa mainitsi nettikiusaamisen. Helposti sitä nousee, varsinkin jos hänen tapaansa uskaltaa kritisoida jotain ryhmässä vallitsevana olevaa ajattelusuuntausta. Tällä palstalla ylläpito on sallinut aika pitkälle menevätkin törkeydet ja keskustelukumppaneiden henkilökohtaiselle tasolle menevät loukkaukset, aivan törkeimpiä paskanheittäjiä on silloin tällöin laitettu hetkeksi jäähylle.
Hiukan pidempään täällä roikkuessa oppii tietysti huomaamaan keitä kannattaa sen verran varoa ettei antaudu keskusteluihin - siinä kun kuitenkin ennemmin tai myöhemmin saa sitä itseään silmilleen. Jättämällä väliin ne kiukkupussit pääsee hiukan vähemmällä. Toinen tapa on tietysti kirjoitella itse niin pehmeää ja mitäänsanomatonta tekstiä ja olematta mitään mieltä mistään asiasta ettei herätä mitään kriittistä ajattelua lukijoissakaan -käy se niinkin.

Toisaalta, onneksi täällä on myös joukko asiallisesti keskustelevia ihmisiä, joiden kanssa voi pohtia asioita ilman vittuilua.

Tämän ketjun avaajan todellinen kanta esim AA:han on kyllä tullut myös hänen viesteissään esille, joten olen osaltani myös sillä kannalla että trollauksestahan kysymys on.

Olen pysytellyt näistä ketjuista ulkona, mutta tuli nyt heitettyä tämä mukaan kun lopussa laittoi joukkoon aika asiallisen tuntuisen viestin. Kiitos siitä.

PILLUsta saa parempia juttuja, kuin jostain yhden liikkeen toveriseurasta…

Yksi ratkaisuhan on yhdistää nämä kaksi aihepiiriä, niin saataisiin varmasti syntymään uudenlaisia tuoreempia keskusteluja tästäkin aiheesta.

Nälkäinen Aa- kerhoissa käyvä nymfomaani trulli, jota ei saa ruokkia! …totta… kuulostaa hyvältä tarinan alulta…

Mä aattelin lähinnä vaikka AA-teksteissä esiintyvät jumala sekä korkeampi voima ym viittaukset korvata vaikka sanalla pillu.

:slight_smile:

Muistaakseni sen niminen lehti oli joskus kuin Pillu. Kyseessä ei ollut mikään teekkarijulkaisu tai ns. miestenlehti, vaan sellainen punk-nuorison omakustannelehti, joita tehtiin kovasti siihen aikaan kun internettiä ei oltu keksitty.
Tunnustampa, että minäkin olen joskus moisten lärpyköiden tekoon sotkeutunut, en kuitenkaan mainittuun Pilluun, vaan vähän eri nimiseen.

Painosmääräthän noissa lärpyköissä oli sellasia 200 - 1000 kappaletta, niitä tehtiin ihan kopiokonein ja myytiin kädestä käteen ja postize.
Ei mitenkään vähäpätöistä sikäli, että jotkut tunnetut toimittajat ovat aloitaneet uransa omakustannelehdellä.

Esimerkiksi Soundiin myöhemmin päätynyt Mika Junna teki nuorna miesnä Imatralla lehtiä nimeltä Lintu ja Roska.

Mä ehdottaisin että tulisi Ratkaisun ja Tiedotuksia -lehden lisäksi AA:n omakustannelehti VALTIOMIES, koska on olemassa lehti nimeltä PÄIVÄMIES miksi siis ei voisi olla lehti nimeltä VALTIOMIES… :laughing: Siihen lehteen kaikkein Suurimmat AA-Gurut voisivat kirjoittaa erehtymättömät totuudet… jokainen AA-stara jota palvotaan kultin sisällä saisi kirjoitus ja opetusoikeuden… ps vadelmamunkki sinulle annan Pusun<3