Miksi palsta potee veren vähyyttä?

Suomessa on satoja tuhansia ihmisiä, joilla on kokemusta alkoholisongelmista joko suurkulutuksen tai alkoholiriippuvuuden muodossa. Silti tällä palstalla pääosan kirjoituksista muodostavat maksimissaan muutaman kymmenen vakiohenkilön kommentit. Miksi näin? Omalta kannaltani mielenkiintoisinta olisi lukea korvikealkoholistien elämänmakuisia kommentteja esim. Aerol-juoksupullojen ritsaamisesta huoltoasemilta, Lasolin juomisesta junassa, vaniljapontikan tekemisestä, yöpymisistä Sahaajankadun surffilaudoilla, kuuden Valdemar-pullon tinttaamisesta ym. Miksi korvikealkoholistien kommentit loistavat poissaolollaan?

Miksi palsta potee veren vähyyttä?

:laughing:

Miten niin? Vähän väliähän täällä veri lentää.

Korvikealkoholistit eivät ehdi kirjoittelemaan kun ovat juomassa korvikkeitaan. Lopettaneet korvikeaineiden juojat taas ovat pääsääntöisesti Tri Nurmisen klinikalla hiekkaa syömässä.

Täällä kirjoitetaan vain toipumiskokemuksia. Kts. alla

Vinetto

Öö :open_mouth: Luulen että koska tämä on lopettajien saitti, täällä puhutaan enemmän elämästä kuin juomisesta, vähentäjien puolella voi olla toisin. Kannattaa käydä katselemassa, josko siellä olisi noita “elämänmakuisia tarinoita” enemmän.

Yksinkertainen vastaus, todella harvalla korvikealkoholin käyttäjällä on tietokone. Ja eipä heitä ole kirjaston koneellakaan tungokseen asti näkynyt.

Vinetto hei, ei me noin kamalia olla aina, eihän? : )
Kirjotetaan mä joskus jotain nättiäkin. Minäki tänää toivotin hyvää ystävänpäivää kaikille. Eiks se riitä…?

Jumalauta tota muiden keskustelijoiden epätoivoista perseennuolentaakin on niin noloo katsella. :blush: :laughing: Joo joo, katti, ne varmasti nyt tykkää sust paljo enemmä ku must. Kunhan vaan tarpeeksi muistat temmellyksen välissä mielistellä mahdollisimman monia.

:laughing:

Tää on varmaan sairasta, mutta joskus minusta tuntuu, että RC ja Fernetti on yksi ja sama kirjoittaja, joka piruuttaan vedättää meitä raitistuneita juoppoja ja lasolarskoja. :mrgreen:

Nauroin spontaanisti ääneen. :smiley:
Mutta joo; mä oon kans huomannut että kirjotustyylit on erehdyttävän identtisiä joskus, ja ihan tahattomasti!

Kukaan ei sentään aikoinaan keksiny arvella, että mitähän jos RC ja Vaeltaja onkin yksi ja sama kirjoittaja, joka piruuttaan vedättää muita… :laughing:

Outo parivaljakko ainakin… Piti tulla tähänkin ketjuun huutelemaan… Majakka saa käännettyä jok´ikisen ketjun aiheen MINÄ MINÄ MINÄ -keskeiseksi ja toinen tulee perävaununa v-tuilemaan.

Yllä siis eräs arvio, miksi palsta/plinkki potee veren vähyyttä. Eihän se niin pitäis mennä, että palstaa terrorisoivat kaverukset kehottavat muita laittamaan päälle ignore-toiminnon, jotta voivat mellastaa rauhassa. Kuten mä totesinkin, ulkopuoliset eivät voi noita ignore-toimintoja laittaa päälle, vaan ihmettelevät varmasti tätä keskustelun tasoa täällä. “Että tuonneko pitäisi kirjoittaa… ei kiitos”. Ja sitten vielä jotain Lasol-juttu päälle, niin avot!

Laittakaas tytöt niin että, näkyy ONLINE niin nämä epäilykset häipyy kun molemmat on samaan aikaan online, tosin monipersoonallisuus oireyhtymää sairastavalla on tod.näk. useampi mokkulakin… :laughing:
E. siis paikalla…online oli toisella puljulla…

Onniina, saanko mä kysyä että mihin ketjuihin vaikkapa minun on sopivaa kirjoittaa, niin kirjotan sitten vaan niihin, ok? :slight_smile:

Ihan mihin vaan, jos pysyt aiheessa.

OI kiitos. :slight_smile:

Mitä mieltä sä Onniina muuten oot siitä, miksi korvikealkoholisteja ei kirjoita Plinkkiin? Se on tämän ketjun aihe.

LasoL. kysyi MYÖS miksi tänne kirjoittaa vain muutamankymmenen henkilön vaikioporukka. Sitä pohdin tuossa ylempänä. Tyhjentävät vastaukset esittämääsi kysymykseen löytyivätkin jo Kim Il Jointin ja muiden kommenteista.

Jos nyt viitsit ihan ottaa silmän käteen ja katsoa esim. mun viestejä tänään, niin onko ne “mellastamista” ?
Jos on, niin sitten ei voi mitään.

Tiestitkö muuten että sinä olet ollut itse aktiivisin viestiketjussa “alkoholismista”. 10 % kaikista viesteistäsi on siellä, ja niistä suurimmassa osassa nuhtelet muita mellastamisesta. :slight_smile:

Onko niin, että heti kun huomaat vaikkapa minun nimimerkkinikin vilahtavan jossain, sulla syttyy automaattisesti varotuvalo päässä “mellastusta!!!”, ilman että edes luet mitä mä kirjotan ja millä sävyllä?

t: Ystävällisesti RC

Niin…ja? Kirjoitan kyseisessä ketjussa nimenomaan alkoholismista. Tekstit löytyvät sieltä sinun ja Fernetin käymien väittelynpätkien välistä. Totesin myös, että sinulla on tapana kirjoittaa itsestäsi/ammatinvalinnastasi jne. oli ketjun aihe mikä hyvänsä. Siitäkös Fernetti innostuu ja saapuu paikalle meuhkaamaan. Ja sinä lähdet mukaan tuohon taisteluun. Seuraapa tuota kaavaa vanhojen keskusteluiden kautta.

No itsestäni mä kyllä kirjotan ihan varmasti senkin takia, kun täällä toivotaan nimenomaan että kukin kirjottaisi vain omista kokemuksistaan.
Ammatinvalinnastani yritän välttää puhumasta usein, mutta saatan tosin viitata johonkin opiskeluun tai työhön liittyneeseen tapahtumaan joskus. Sitä joudutte tosiaankin sietämään jatkossakin, pahoittelen. :slight_smile:

Ja mitä Fernetin meuhkaamisiin tulee, niin nähdäkseni meidän juttumme on loppuunkäsitetlty jo eilen, eikä ainakaan minulla ole hänelle enää mitään sanottavaa.
Ja siis pyrin olemaan lähtemättä siihen mukaan enää.

Onniina, kuten huomaat ehkä, palstalla on uusiakin kirjoittajia. Heille voisit osoittaa vertaistukevia viestejä, sen sijaan että käytät kaikki viestitsi “mellastajille” naputtamiseen, eixnii? : )

t: rauhalla ja ystävyydellä: RC

Niinhän toi mainitsemasi ja aloittamasi ketju alkoikin ja onneksi myös jatkui jonkin aikaa. Tosin poistit itse kirjoittamasi aloituksen. :neutral_face:

Älä vitun horo selitä siellä. Täällä viewtopic.php?f=3&t=23466&start=30 on paljon keskusteltavaa. Et ole vastannut vielä ainoastakaan minun niskaani säännöllisesti oksentamastasi sonnasta. Tuolta linkistä löytyy muutama väite ja syytös joita olet minua kohtaan syytänyt, yhteenkään et ole perusteita antanut. Oleppa hyvä ja seiso sanojesi takana. Mitä helvetti uhoat, jos et pysty seisomaan ainoankaan sanasi takana?

Ja kyllä on taas niin liikuttavaa toi sun “ystävyyden” määräs nyt taas sattuneesta syystä. :unamused: Onniinallekin menee ihan täydestä. :laughing: