Miksi luonne muuttuu?

Ihmettelen miten saatoin muuttua ihmisenä niin paljon? Aloin salata pelaamista, aloin salata sitä sun tätä, aloin myös varastaa joku viikko sitten mieheltäni vaikka IKINÄ en olisi kuvitellut niin tekeväni!
Piti vain saada pelata ja rahat tietysti vain “lainasin” ja maksaisin pois voitoista.
Voittoja ei niille rahoille koskaan tullut ja “lainaa” tuli otettua pari tonnia,… En ymmärrä tätä miten minusta tuli tällainen!
Olenkohan aina ollut jotain tällaista sitten?
Olen 50v. Pelannut 3 vuotta ja pannut pelin poikki kun totaalisesti peiliin katsominen ei enää onnistu.
Eniten harmittaa se että petin miehen luottamuksen ja koko perheen. Haluaisin vain kladota maan päältä nyt pois. En enää tunne itseäni.

Mutta kertokaa minulle miten rahapelaaminen voi muuttaa ihmisen näin pahaksi ja moraalittomaksi?

Pelihullun luonne on vähän kuin narkkarilla. Peli on se huume ja sitä on saatava, muut asiat tulee vasta sen jälkeen.

Sinulla on aika lyhyt pelihistoria (3-vuotta), alat nyt havahtua pelihulluuteesi. Ikävä sanoa tätä, mutta pahimmat ajat ovat vasta edessä.
Se hetki kun noi velat kaatuu päälle ja kun niistä joutuu ottamaaan vastuun. Jos käyt töissä niin huomaat mitä 100tonnia ulosotossa meinaa. Kun koittaa tilipäivä ja huomaat että sieltä on mennyt ulosottoon taas niin ja niin paljon. Oma uo:n sivuille kirjatuessa ruutu näyttää, että tilistä lähti esim. 600e, mutta kokonaisvelkasumma kasvoikin :neutral_face: Ekat kaksi vuotta noin isolla ulosotolla velkasumma voi todellakin kasvaa keskituloisen tuloilla. Jos olet pienituloinen, eli tienaat vuodessa alle 25 tonnia niin velka ei takuulla lyhene yhtään ensimmäiseen 2-vuotten.

Siinä on niitä korkoja ja taulukkomaksuja. 100 tonnissa pelkkä vuosikorko on jo minimissäänkin 7 tonnia. Siihen päälle muutama tonni taulukkomaksuja. Vuodessa pelkät kulut voivat olla siis jo 9-10 tonnia.
Bruttona jos tienaisit vuodessa 50k, eli nettotulosi olisivat noin 35-38k.
Ulosotto ottaisi nettotuloistasi 1/3… eli velkasumma ei oikeastaan lyhentyisi ollenkaan. Vasta 2 vuoden ulosoton jälkeen lyhennykset alkaisivat näkyä kun taulukkomaksut poistuisivat.

En tiedä mitä neuvoa antaisi,ainakin seuraavat:

Pelaamisen on loputtava välittömästi. Keskustele miehesi kanssa rehellisesti asioistasi ja velkasummista. En usko, että miehesi välttämättä edes ymmärtää mitä se ulosotto tarkoittaa kun puhutaan noin suurista summista. Vaikuttaa hänenkin elämäänsä varmasti seuraavat 15-20 vuotta.

Hei

Kiitos ihan älyttömän hyvästä vastauksestasi!
Kyllä pelit on nyt jääneet taakse. Enkä usko että se tulee olemaan minulle edes vaikeaa.
Olen niin pelästynyt itseäni ja herännyt huomaamaan mikä minusta on tullut! Ja tietenkin se kaikki mitä olen aiheuttanut jo nyt läheisilleni.

Ulosotossa ei itse asiassa ole kuin 16te.Mutta velkoja yhteensä n 100te. Mieheni tietää niistä neljäsosan tällä hetkellä.
Hengähdän viikonlopun ja annan tilanteen rauhoittua. Lähden sitten pariksi viikoksi työmatkalle joten saamme molemmat hyvin aikaa miettiä tilannetta.

Vastauksesi oli minulle todella arvokas, kiitos siitä!!

Noista taulukkomaksuista sen verran ne poistuu vaan palkan/etuuden ulosmittauksessa jos itse lyhentelee ylimääräisiä lyhennyksiä taulukkomaksut menee silti. Itse olen paljonkin lyhennellyt ylimääräisiä lyhennyksiä kun ei tuo mitä menee palkasta tunnu tulevan valmiiksi koskaan.

Summia mitä kannattaa lyhentää ylimääräisenä yhtenä suorituksena yhdelle velalle.
Alle 177e maksuille voi soveltaa jotaki että saa kaikko maksettuu. Taulukkomaksut mukana noissa vasemmanpuolisissa summissa.
177e taulukkomaksu 12e
1.239e-1764e taulukkomaksu 84e
2.814e-8.534e taulukkomaksu 134e
13.375e- no limit taulukkomaksu 210e

Luonne muuttuu peliriippuvaisilla jotakuinkin siksi kun hän haluaa viettää aikaa ja elämäänsä niin paljon pelien parissa. Riippuvainen elää jonkinlaisessa viha-rakkaussuhteessa pelien kanssa. Voitot ovat mielelle onnistumisia ja häviöt epäonnistumisia.

Moi Emilie! Hienoo että oot tiedostanut jo ongelman ja alat tekemään asioita sen eteen :exclamation:

Minulla on aika samansuuruisista veloista kyse, “eioikotietäonneen”. Alkupostauksessa on lukuja ym., lähiaikoina tulossa päivitystä…

Tsemppiä sulle!

-vekselinvelipoika