Miksi käytät?

Jos on ollut jo samanlainen ketju täällä niin sori. Tuli vaan mieleen tehä pieni galluppi tähän aiheeseen liittyen.
Eli.

1. Miksi aloitit?
  2. Miten/millä aineilla?
  3. Miksi käytät nyt?
  4. Haaveiletko tai suunnitteletko lopettavasi tai vähentäväsi käyttöä?

Itselläni menee näin.

1. Nuorena epävarmana ja hölmönä olin utelias ja liuin vääriin porukoihin. Kärsin myös paniikkihäiriöistä ja masennuksesta joita ei tunnistettu.
    2.Keskioluella ja viinalla. Sittemmin tuli mukaan itsetuhoinen alkoholi+bentsot niin paljon kunnes tippuu meininki. Kannabista joitain kertoja. Pääsin onneksi alkoholista eroon (se ois tappanut mut aikoja sitten) mutta bentsokoukku jäi vaihtelevin annoksin. Myös kodeiini on joskus ollut kuvioissa mutta ei kovin paljon.
    3.Nyt käytän koska ahdistaa/masentaa ja tietenkin on jonkinasteinen bentsokoukku.
    4.Suunnitelmissa olisi vähentää kaikki bentsot pois jollei mitään dramaattista tapahdu. Viimeksi kun olin todella lähellä bentsojen lopetuksessa (enää 5mg Risolid/vrk) niin jouduin auto-onnettomuuteen ja sain taas aika hyvät tropit. Nyt vetäisin kyllä pari pamia heti jos olisi tai pari milliä Xanoria ja vaikka jokunen Panacod vielä siihen. Mutta kun ei ole, enkä jaksa lähteä haalimaan ympäri kyliä tuttuja kenellä ehkä olisi.
  1. Miksi aloitit?
  • Opiaatteja ne määräs kroonisen kivun hoitoon. En olis ikinä uskonut että käyttäisin buprea mut pakko vetää :laughing:
  1. Miten/millä aineilla?
  • Bupree ja thceetä säännöllisesti. Pirii ja essoi tulee vedettyy baari-iltoina eli aika harvoin. Toistaseks pysyny nenänistinä.
  1. Miksi käytät nyt?
  • Enimmäkseen kivun hoitoon mutta poistaa myös ahdistuksen melkein kokonaan. Saan hoidettua taloudelliset asiat alta pois ja pitääkseni itseni sosiaalisena (pakenen itseltäni) nämä kaikki yhdessä saa melkoisen koukun aikaseks.
  1. Haaveiletko tai suunnitteletko lopettavasi tai vähentäväsi käyttöä?
    Jep… tämä pyörii mielessä jatkuvasti, mutta tuntuu ylivoimaiselta edes vähentää. Ylempänä luetellut asiat ei suju ilman huumeita. Olen ihmisenä muuttunut aloittamisen jälkeen todella paljon mielestäni parempaan suuntaan. Alko vähän huolestuttaa tää mitä oon kirjottanu… aika epätoivosen kuulosta :unamused:

edit.
äh. minkäköhän ihmeen takia tähän edes vastasin.

Kävin sitten kumminkin parit pamit haalimassa ja Xanoria nappasin myös. :blush:

Me neo arjalaiset yli-ihmiset ja katu taistelijat olemme sitä mieltä että heikkojen on kuoltava jos ei osaa käyttää.
Kaikille BB-ratkaisu.

akbar!

Sori: :laughing: !

Eka joskus aikojen alus esiintymisjännitykseen, sit pikkuhiljaa koukku ja enemmän ja enemmän törkeitä yliannostuksia, ihan hyödyttömiä ja vaarallisia (muitaki ku bentsoja, lekurit länttäs otsaan leiman “kroonisesti suisidaalinen”. No enpä ole enää. Elämä on ny kyl ihan elämisen arvosta, ja kuolee sitä kumminki, sanoi tyypilliseen hilpeään tyyliinsä hän :mrgreen: .). Nyt: ahistukseen, masikseen, pelko"tiloihin", ja sit johki sellaseen, jota en mielellään kerro… Jollen ole jo kertonu :open_mouth: . Noh,sanotaan sit: pakkoajatuksiin ja -toimintoihin. Ei leptit ole niihin auttaneet. Joskus ääniin… Ärsyttävää kuunnella tyhjännaurua, joka ei tuu mistään muusta ku omasta päästä :unamused: . Stressiin, etenkin maal. Ei oikein sovi “tyylitajuuni” nalkuttaa vanhoil, sairoil ihmisil, jotka ei voi ittelleen mitää, vaik mul ois hermo kui kireel. Ja silti pitää pystyä hoitaan asiat, mitkä täytyy. Ja pysyä vielä rauhallisena, ettei vaikeuta tai pahenna toisten tilannetta… :confused: . Noh, c´est la vie… :slight_smile: .

Pakko kun näitä kipuja ei kestäis, olisin päättänyt pävät jo aikaa sitten. Ei mitään puolustltavaa vaan toteamus ja vaihtoehto ei ole eikä tule vaikka fysioterapeutti kehu edistymistä kuten lääkärikin. Hautaan asti mennään lääkkeillä ja voi kuinka kaipaan Tramalin tuomaan mielihyvään.

1. Miksi aloitit?
Kaveri ohjasi mopon tankille.

2. Miten/millä aineilla?
Tällä hetkellä olen vähän välivaiheessa. Olen irtaantunut imppaamisesta useita kuukausia sitten. Tässä välissä olen ottanut vähän psilosybiinisieniä, punaista kärpässientä, kukkaa ja tätä MPAta mitä nyt otan. Aion seuraavan about vuoden aikana kokeilla monia minulle ennestään vieraita aineita ja noista tässä välillä kokeilluista varmaan psilosybiinisienet ovat ainoita joita tulen joskus käyttämään ja kukka ehkä tarjottaessa jos viitsii. Varmaankin piriä, kokaiinia, lakkaa/gammaa, jotain opiaatteja, LSD ja varmaan jotain muita deelejä + ehkä läjän tutkareita jos viitsii.

3. Miksi käytät nyt?
Olen nyt suureksi ilokseni päässyt eroon bensan ja butaanin imppaamisesta. Enää ei ole kyse tauoista. Muuta on tullut kuvioihin ja käytän hyvin pitkälti ahdistukseen.

En jaksa haaveilla lopettamisesta. Toivon löytäväni luonnollisia aineita joiden avulla pääsen eroon ahdistuksestani ja mahdollisista päihdehaluistani. Halua minulla on lopettamiseen, mutta ei kovinkaan paljoa niin kauan kun joudun kestämään ahdistusta.

Toisaalta halua on myös käyttämiseen, ja tässä toisaalta olen myös ajatellut kokeilla erilaisia päihteitä, niin luonnon puolelta kun synteettiseltäkin puolelta antamaan vähän uutta näkökulmaa päihteisiin tuon ainaisen imppaamisen jälkeen. Jospa tämän matkan aikana löytyy joku miellyttävä miedohkoksi luokiteltava ei fyysistä riippuvuutta aiheuttava päihde, jota voisin rueta silloin tällöin ottamaan.

Summa summarum: Haaveilen tai suunnittelen lisääväni käyttöä, mutta haaveilen ja suunnittelen että se voisi tapahtua aineilla jotka eivät aiheuttaisi kohtuuttomia haittoja. Tarkoitukseni ei ole tällä hetkellä pilata elämääni, ja olen jo päässyt kaikkein haitallisimmasta vaiheesta eroon. Tarkoitukseni olisi pystyä elämään normaalia ja tasapainoista elämää siten, että minulla on päihteitä saatavilla aina kun haluan, mutta etten käyttäisi niitä kovin usein. esim. 1-3 kertaa kuussa ei kuulosta pahalta. Jos vaikka vuorottelisi ottamalla vuoron perään tuohon tahtiin joskus jotain deeliä, joskus vähän valvoisi jonkun stimun voimin ja joskus rentoutuisi vaikka opiaattien siivin. Arvelen ettei sellainen varmuusvarasto kestä kovinkaan kauaa jos päätänkin vaikka vauhtipäissäni vetää viikonlopun överiksi.

Mutta toivon, että kun valitsen noiden ryhmien parhaimmistoa, kokemukset ovat niin kunnollisia, että voin venyttää seuraavaa kertaa muistuttamalla itselleni “hyvää kannattaa odottaa”. Tiedän, että voin vetää periaatteessa sitten koska vaan kunnon tavaraa, joten jo se rauhoittaa oloani, koska voin pahan paikan tullen vetää (ei mitään pieniä välissä, siitä se muuten lipsuu). Ja kun pyrin pitämään käytön 1x kuussa, voin ottaa kahtena pahana hetkenä. Jos silloin sattuukin olemaan vaikka deelit vuorossa ja tekisi kovasti mieli saada ahdistukseen opiaatteja, niin se on sitten voi voi. Ei tipu opiaatteja jos on deelien vuoro. Saan opiaatteja seuraavan kerran kun minun on tehnyt mieli käyttää deelejä, ja järjestyksestä riippuen siitä voi olla vielä stimut välissä! :laughing:

Voi olla että tämä on lapsellista kuvittelua että se käyttö pysyisi tuossa, mutta se on nyt tavoitteeni, ja olen tosissani, mutta ensin taitaa olla pieni kokeilujakso, jonka aikana en myöskään aio käyttää kuin korkeintaan parina kolmena päivänä viikossa, tai ehkä vähän useammin jos otan pientä annosta jotain pehmentämään tai jaksamiseen, mutta sitten kun tulee vastaan hyvä jäsen jokaisesta kolmesta ryhmästä, teen kaikkeni että pääsen siihen 1-3x kuukaudessa. Kunnon kama tuolla tavalla satunnaisesti olkoon palkintoni, jos saan tämän toimimaan ja oloni on hyvä ja pystyn elämään elämääni!

Hyvä ketju, tämä innosti minua tarkentamaan tavoitteitani, tai pikemminkin luomaan sellaisen! Aiempi tavoitteen luominen oli jäänyt kai lähinnä tuolle kokeilujaksolle :wink:

Toivottavasti tämä innostaa muitakin miettimään tavoitteita. Tottakai tähän on tarkoitus vastata tämän hetkisellä tilanteella, mutta tässä voi samalla ottaa uuden suunnan, vaikka se olisikin vain pieni kurssin muutos kohti Nollasaaria! Täällähän varmaan saa suositella lopettamista, vaikka lauteilla ollaankin? :wink:

^^ei se ihan mahdotanta oo et vähän kaikkea ilman ongelmia mut aika epätoden näköistä, ja suosiolla jättäisin ne opiaatit pois riski jäädä koukkuun on liian suuri…

Kiitos teille kahdelle kritiikistä suunnitelmaani kohtaan! Vitsi se ei ollut, olen ihan tosissani. Olen tosin valvonut ja kiskonut tätä MPAta ja äsken kokeilin polttaa sitä. Kyllä tässä valvoneena voi saada ihan päättömiäkin ideoita, ja aina herätessä tuntuu hetken aikaa siltä, että haluan käyttää todella vähän aineita ja elää vain normaalia ihan täysinkin selvää elämää, mutta päivän mittaan kun ahdistelee enenevästi iltaa kohden niin tulen yleensä toisiin aatoksiin.

Otan tuon opiaattivaroituksen jo tässä olotilassa tosissani. En ole käyttänyt opiaatteja niin aliarvioin tuon koukuttavuuden, vaikka tiedänkin sen voivan olla todella voimakas. Ajatuksena oli suunnitella jotain opiaattien kaveriksi poistamaan vieroitusoireita käytön jälkeen. Kerran haluaisin vahvan annoksen jotain opiaattia ottaa, mutta liekkö se ensimmäinen kokeilu se suurin virhe…?

En suoranaisesti koe kusettavani itseäni, mutta kyllähän minä tiedän miten ne päihteet sitten enenevissä määrin alkavat maistumaan. Ajattelin kuitenkin tuon suunnitelman toimivan, mutta ehkä se sitten on ihan mahdoton ajatus… Palaan kokeiluvaiheeseen ja jätän opiaatit harkintaan ja mahdollisesti vasta jonnekin tulevaisuuteen.

Kiitos vielä kerran järkipuheesta. En ole nyt ehkä ihan parhaimmillani ja ahdistus hiipii jo rytmihäiriöiden kera pitkin rintakehää :astonished:

Nuo opiaatit vielä…

Itse aloitin käytön pirillä alkon jälkeen. Vasta opiaattien aloituksen jälkeen tajusin että en voi tätä IKINÄ lopettaa. Opiaatit ovat jo osa minua. Tosin kuin aikaisemmat aineet, piri, mdma, kannabis ym. Niitä käytin huvikseni, opiaatteja käytän kun on PAKKO!

Nyt olen ikuisessa “korvaushoidossa” ja haen ikuisesti ja orjallisesti metadonini samasta paikasta samaan kellonaikaan. Paitsi vankilassa, mutta se on eri asia.

En ole korvaushoidossa, olen saattohoidossa.

1. Miksi aloitit?
    Olin 16-vuotiaaksi saakka todella päihdekielteinen, mutta kerran hetken mielijohteesta päätin kokeeksi vetää pienet kännit. Rakastuin alkoholiin samantien ja jatkoin päätöntä ryyppäämistä 20-vuotiaaksi saakka.

2. Miten/millä aineilla?
    Yllä kuvasin alkoholitaustaani. Myöhemmin tuli kannabis (johon myös rakastuin melkein heti) ja satunnaisia bentso- ja opiaattikokeiluja.

3. Miksi käytät nyt?
    Vaikka alkoholia ei teekään yhtään mieli ja ajatus humalasta pelottaa (lopettamisesta 10 kk), ilmeisesti päihtyminen silti kiehtoo. Kaveripiirissäni on käyttöä. Lähimmät ystävät juovat alkoa ja polttavat pilveä, ja on myös jopa piriä ja subua käyttäviä tuttavia.

Mietin asiaa usein. Suunnittelen taukoja, jotka eivät toteudu. Pilvenpolttoa on ollut useamman kerran viikossa kesän ja syksyn ajan. Uskottelen myös itselleni etten enää ota mitään ryynejä, mutta tarjottaessa en osaa kieltäytyä. Miten sen alkoholin lopetus olikin niin helppoa, vaikka minulla on siihen lääkärin toteama riippuvuus? Tiedän pystyväni mihin vain ollessani tarpeeksi motivoitunut, mutta.

Luonnon Antimet, viestissäsi oli yksi hyvä kohta se imppaamisen lopettaminen. Olet ilmeisesti nuori ja elämä ei ole vielä näyttänyt sulle karvaista persettänsä, sun suunnitelma on pahinta mitä voit itsellesi tehdä. Nyt heti aika terkkariin ja sieltä lähete psykiatrille ja apu ahdisdukseen tulee varmasti ja älä kaunistele vaan kerro sama että se lääkäri tajuaa sut vielä pelastaa koska muuten voi luulla että haet vain pillereitä viihteilyyn. Legoilla voi leikkiä mutta sienillä ja LSD:lä ei todellakaan ja jos joku kaveri sanoo että moinen leikki onnistuu se valehtelee tai on käyttänyt vasta muutaman kerran. Mä syön kipuun ja puolivuotta meni hyvin kunnes tuli järkeä ja alkoi vähentäminen ja fysikaalinen hoito+liikunta auttaa ahdistukseen koska ns. hullun pillereitä söin viikon ja totesin ettei sovi mulle vaikka ne määrättiin kipuun, ai kuinka kaipasin sitä rauhaa minkä sain max Tramal ammoksesta ja kaapissa on pakettikaupalla ja en varmasti laita yhtäkään suuhun ennään. Sitten teen poikkeuksen kun lääkärii sanoo ettei jäljellä ole kuin kuukausi kipua ja kuolema. Eläämä ja harrastukset on hyvää huumetta ja ihan oikeasti ihminen itse tuottaa huumetta kun vetää kunnon lenkin, ennen nauroin ihmisille jotka juoksi jopa sateella mutta niiden oli pakko saada se annos mielihyvää.

1. Kiehto
  2. Alkolla ja kaikilla muilla
  3. Ei jaksa selvistä päin kuunnella vittuilua 24/7
  4. Jep, vetäisin ehkä terveyssyistä puolipulloo kaljaa päivässä ja savut joskus jos pystyisin oleen oma itteni ja vitun äänet lähtis sinne mistä on tullukki. Ai vähäks vituttelloo. Sienitrippi oli kyl kiva, kupolissa valoshow, lohdutusta :sunglasses:

Älkää imekö buttee, pääsee pahat räyhähenget vinoileen. Eikä lähe millä on tullu! :neutral_face: Ja tulee maailman loppu, tullu jo ainaki 5 kertaa… :laughing:

:frowning:

Synkkiä aatoksia sul, jos ny tulkitsen oikein; ainakin sana “saattohoito” vaikuttaa sltä… Onko susta toi korvaushoito huonompi vai parempi vaihtoehto, ku mitä sul oletetavasti aiemmin oli…? Utelua, ei tarvi vastata, kui kauan olet korvaukses ollu? Moni meistä jotain säännöllistä lääkitystä käyttää, voisko opiaattiriippuvuutta ajatella sairautena? Tai no tarkemmin ajatellen musta päivänselvää, että se on. Ja turha kenenkään kitistä, että “itseaiheutettu blaa blaa” (no siinäpä taas tuomitseva sana, kele!), niin on moni, moni muukin sairaus. Ja krooniseen sairauteen tarvitsee säännölistä hoitoa… :confused:.

Jepu, tätä mielt mää vaa.

1. Miksi aloitit?
    Alkoholilla toki homma alkoi kuten muillakin yleensä, mutta vasta noin 17-18 vuotiaana.
    18 vuotiaana kaveri kehoitti kokeilemaan kannabista (peruslätkää) ja kehu että kivaa on. Ja olihan se.

2. Miten/millä aineilla?
    Alkuun kannabista harvakseltaan, sitten myöhemmin kävin kokeilumielessä lävitse pitkän listan kaikenlaista mitä satuin löytämään. Lyhyesti, melkein kaikkea paitsi heroiinia/buprea, salviaa, hulluruohoa tai pcp:tä. Kannabista selvästi kuitenkin eniten, nykyään jo huomattavasti harvemmin.

3. Miksi käytät nyt?
    Huvin vuoksi. En siis käytä säännöllisesti mitään. Käyttö lähinnä satunnaista ja vapaa-ajan viettoon kaveriporukalla liittyvää, tai harvakseltaan jaksottaista, kuten nyt pirin kanssa.

Tänhetkistä pirinkulutusta täytyy ehdottomasti vähentää, mennyt viimeisen 3 kk aikana melkein päivittäin paitsi muutama 1-2 viikon tauko. Tupakkaa aion vähentää, vaikka sitä menee “vain” 1,5-2 askia viikossa. Muilta osin en suunnittele vähentämistä tai lopettamista. Käyn töissä, on vaimo ja lapset ja asuntolaina ja kaikki menee näin hyvin, ainoa uhkakuva nyt tosiaan tuo amfetamiini johon pitää ottaa etäisyyttä. Seuraava tauko alkaa huomenna tai ylihuomenna kun varasto tyhjänä. Tarpeeksi monta kauhutarinaa lukenut ja kuullut, että tiedän mihin moinen voi johtaa, enkä sinne halua.

Morjensta Pölönen…

Onhan tämä opiaattiriippuvuus OSITTAIN itseaiheutettu sairaus nuoruuden tyhminä vuosina. Mutta aikoinaan yritin hakea apua siihen, paras mitä sain oli kahden viikon katko alkoholistien seurassa. Nyt sitä sitten tosiaan mennään. Noin arviolta sadasta kaksi(!) on pystynyt lopettamaan ja lopuista 20-30 kuolemaan. Itse odotan jo vapauttavaa iskua.

Olen hyväksynyt pitkin hampain sen että haen metkuni joka päivä orjallisesti ja siinä samalla vielä pahimmillaan saan kuunnella harjoitteluhenkilökunnan vittuilua. “No mikäs se kunto tänään on?” “Ihan hyvä, mutta kyllä mä sen huonoksi saan, saatana!” Tänä vuonna olen jo kolme kertaa todella käynyt kuoleman porteilla.

Ainoa hyvä täällä on se että en ole yksin. Täällä on monia kohtalotovereita jotka ovat kaikki periaatteessa samassa tilanteessa. Niiden kanssa täällä välillä jaetaan vähät bentsot ja joskus muutakin.

Korvaushoito on sanana vitsi. 95% on saattohoidossa. Enkä itse hae MILLÄÄN TAVALLA huumaantumista metadonista. Sillä pysyn toimintakunnossa.

Edit: Niin ja olen nyt ollut yhteensä 3,5 vuotta hoidossa. Ekat 1,5 subulla ja nyt loput metadonilla.

Olin kans 14 vuotiaaksi asti melko päihdekielteinen.Sit halusin kokea humalan.
Tuo katala viina niin suloinen alussa ottaa lämpimään syleilyynsä mut onkin sit yhtäkkiä kylmä…
yksipuolista rakkautta…Viinapirun kelkassa voi…voi…montakohan wuotta…? 24 wuotta…luulisin :question:
no kerran 2kymppisenä oli pdempi tauko, noin 9 kuukauden breikki

Sitten tuli pannarit,möyhy pidemmälle en viitsinyt kokeilla :mrgreen:

Halusin vauhtia,actionia hywiä fiiliksiä kyllä sainkin mutta hinta on ollut melko kova…
Jos näin jälkeenpäin miettii mut elämä on jing ja jang …

Nyt yli 10 kuukauden breikki alkosta.Keho ei taho enää kestää psyykkisesti eikä fyysisesti sitä
Olihan se aika kowa pala kun tajusin etten voi vielä puolenvuodenkaan päästä vieläkään tarttua
iloliemeen.(kesällä)Mut mä oon muutenkin aika eloisa ja crazy noitaämmä :mrgreen:
But still going on… just live for today! -kingston wall-

1. Kokeilun halusta se lähti. kukaan ei painostanut, sain jopa tunkea itseäni paikkoihin josta jotain mahdollisesti saisi.
  2. Aloitin alkoholilla ja tupakalla kuten kaikki. Sitten kuvioon tulivat miedot opiaatit ja pilvi. Sen jälkeen vain taivas ja helvetti oli rajana.
  3. Pitääkseni lipun korkealla.
  4. Aina saa haaveilla. Joskus kitkuissa haaveet haluaisi tosiksi.

Tähän mennessä suurin osa näyttää käyttävän (kuten minäkin) päihdyttäväksi luettavia aineita erilaisten fyysisten ja psyykkisten oireiden hoitamiseen.
Oikeastaan yllättävän harva käyttää “kun se on kivaa” tai “buustaan hyvää oloani” asenteella.
Itselläni on nyt kovat himot eri lääkeaineisiin pitkästä aikaa. Varsinkin kun tiedän aloittavani alasajon kuun vaihteessa. Siihen ei oikein sovi “vähän ylimääräistä” asenne kun pitää koko talvi totutella pois.
En uskalla toivoa että olisin täysin vapaa lääkkeistä ensi Juhannukseen mennessä (tuntuu pitkältä ajalta nyt) mutta mitä vähemmällä silloin pärjään sitä parempi.
Toisaalta mitä vaan voi tapahtua puolessa vuodessa.