Moi,
olen uusi täällä enkä ihan tarkalleen tiedä mihin teksti kuuluisi, sillä siihen liittyy niin monia asioita, joista jokaisesta voisi vuodattaa pienen kirjan verran.
Kuitenkin, tilanteeni on tällä hetkellä hieman kaoottinen. Olen seurustellut reilun vuoden päihdeongelmaisen, väkivaltaisen ja mielenterveysongelmaisen miehen kanssa. Suhteemme arkipäivään kuuluu päihteet alkoholista lääkkeisiin, hitaista nopeisiin. Siinä sivussa itsetuntoni poljetaan alas sekä fyysisesti että psyykkisesti. Lapsuuteni on ollut lasinen, joten minua on helppo iskeä vyön alle. Minulla on paljon heikkoja kohtia, jotka olen valitettavasti hänelle paljastanut ja joita hän käyttää minua vastaan. Saan lähes päivittäin kuulla olevani huono ihminen: mieleni on sairas ja ruumiini ruma. Olen kiittämätön, sairaalloisen mustasukkainen, hullu, skitso, lihava, huora ja niin edelleen.
Olen alkanut tottua jo tähän käytökseen. Hyväksyn sen. Alan itsekin uskoa näihin asioihin, koska olen aina ollut tyytymätön ulkonäkööni, saavutuksiini, kaikkeen. Jo häntä ennen. Mutta asia, joka on saanut minut musertumaan, oli raskaus. Sisälläni kasvoi ihmisen alku, jota aluksi pelkäsin, mutta hyvin nopeasti aloin rakastamaan. Mieheni oli selvinpäin 3 viikkoa, kunnes sekosi. Hän pahoinpiteli minut, haukkui pataluhaksi, sylki päälleni ja nöyryytti täysin. Perusloukkaukset kestin, mutta raskaudestani haukkuminen satutti minua uudella tavalla. Hän haukkui minut huonoksi äidiksi, luuseriksi, rumaksi ja lihavaksi. Hän sanoi, ettei halua tätä lasta, koska minun soluni ovat niin huonot. Täten myös lapsesta tulisi huono, laiska, lihava ja ruma.
Olin pakotettu elämäni hirveimpään kokemukseen: aborttiin. Pyysin häntä tuekseni, hän vastasi lakonisesti: Ei riitä empatiaa. Jäin yksin. Tästä on nyt viikko. En ole oikein käsittänyt ehkä mitä tapahtui, sillä en ole itkenyt kertaakaan. Paitsi nyt tätä kirjoittaessa.
Pelkään ehkä hieman sekoavani. Olen ollut itsetuhoinen, mutta nyt ajatukset ovat voimistuneet huomattavasti. Syyllisyys painaa. En tiedä teinkö virheen. En tiedä mitä tehdä. Olenko minä sittenkin se, joka tämän suhteen pilasi olemalla läheisriippuvainen, mustasukkainen ja hullu? Lapsuudellani on suuri vaikutus käytökseeni ja sitä myöten myös parisuhteeseeni. Pelkään hylätyksi tulemista ja epäonnistumista. Pelkään sitä ilmeisesti niin paljon, että olen mieluummin huonossa suhteessa kuin yksin. Olen monia kertoja yrittänyt erota hänestä, mutta hän ei sitä halua. Hän riehaantuu myös siitä ja haukkuu minut jälleen. Olen siis huono joka tapauksessa. Lähdin tai jäin.
Tämä on aivan uskomattoman raastavaa. Järki sanoo, että lähde, sydän että jää. Miksi kaipaan häntä jo nyt, vaikka vasta päivällä pakkasin reppuni ja sanoin lähteväni? Miksi hän soitti perääni ja kutsui avovaimoksi, rakkaaksi? Miksi loukkaamme toisiamme, vaikka oikeasti rakastamme? Miksi palaamme aina uudestaan yhteen? Miksemme vain pääse eroon toisistamme?
-Lanttu