Miks nykyinen musa on niin paskaa?

Nii miks? :open_mouth:

Tota kun musta ei oo. (O.T. Mitä muuten siel Helvetin 7.piiris olikaan? Ollaanksme h i l l i t t ö m ä t siel?)

iha samaa mieltä sunkaa “paskapää
En osaa sanoa, mut on kyl musiikki ollu aina ihan vtun prseestä! Jos kuuntelee siis ihan tavallisii suomihikisiikanavii!! Mee DigatallyImportin sivuil ja kuuntele ni oletukses muuttuu kummasti :wink:

oli pakko posteta wikipediasta ku ei jaksa kelaa: 7. piiri: väkivaltaa käyttäneet

1. ryhmä: väkivaltaa lähimmäisten persoonaa ja omaisuutta kohtaan käyttäneet
  2. ryhmä: väkivaltaa itseään ja omaisuuttaan kohtaan tehneet (haaskaajat)
  3. ryhmä: väkivaltaa Jumalaa (jumalanpilkka), luontoa (sodomiitit) ja järjestystä (koronkiskurit) kohtaan tehneet

lähinnä toi 2.ryhmä on varmaan itseä :wink:

ja thisnuty, kiitti vinkistä, täytyy käydä tsekkaamas :slight_smile:

lähinnä varmaan mieles tos viestinavauksessa oli se, et nykyään on aika harvassa sellaset keil on oma visio jutustaan… ku vertaa vaik bändeihin mitä tuli joskus 60-70 luvun vaihteessa. kaikesta yritetään tehdä niin kaupallista, nykyajan malli: hyvä bändi=fygyä, paska bändi=ei fygyä… aina ku raha tulee kuvioihin ni ollaan ojassa.en tiedä välttis itekään mitä selitän mut kai joku sai pointista kii… :confused: ps: Pink Floyd rulez kunnes toisin sovitaan :wink:

Tuskin tosiaan kovin monia nykyartisteja kuunnellaan 40-50 vuoden päästä yhtä yhtätyönään kuin vaikkapa varhaista Beatlesia tai Rolling Stonesia puhumattakaan nyt Led Zeppelinistä, jonka Battle Of Evermore -rallista on nimimerkkini napattu. Kaiken pitää olla nykyään niin saatanan steriiliä ja virtaviivaista. Bändit tallentavat biisit nauhojen sijaan digitaalisesti ja digitaalisia tiedostoja on nätti korjailla hiirellä klikkaamalla, ennen tarvittiin vähän mielikuvitusta ja tallenteisiin tuli vähän särmää. Nyt on auto tunea ja muita Britney Spears -keinoja. Ja sitten sekin, että muusikot ovat järkiään raittiita. Siinä kai se pahin kanto on kaskessa klassikoksi tulemiselle. Ainakaan eivät ole studiossa ihan homonasimona sekaisin kuten John Bonham, Mike Marsh, John Lennon, Jim Morrison, Jimmy Page, Kurt Cobain ja Ozzy Osbourne. Vässyköitä ovat.

No nii-i, vittu. Järkytyin suhteellisen paljon, kun aloitin duunipaikassa missä musat vaihtuu kahden viikon välein ja on vain ja ainoastaan näitä “kesähittejä”. En olen ikuisuuteen mitään radiotakaan kuunellu, joten se oli vähän kun joku ois kylmällä lahnalla vetäny turpaan kun huomasi millaista musiikkia ihmiset nykyään kuuntelee. Fail.

Niin no mä kun olen mm. jatsimusiikin -en toki kaiken- ystävä, nii kyl siinä tehdään uutta ja hyvää. Ja eilen kun olin hiukan allapäin, kuuntelin radiota. Iskelmät oli niin hillittömän korneja, et väkisin väänty suu hymyyn :wink:

^ Ettäs kehtasivat! Mä kuuntelin nuorena aikalailla vanhaa iskelmää. Ja tietty Motownia. Kyl monil oli taitoa. Esim.Laila Kinnunen. Muita mitä kuuntelin, Rautavaara, Monosen tangot, 50-luvun iskelmiä… Nykyiskelmäs on jotai pieles. En pidä jotenkin kolkosta äänenkäytöstä. Ihminen voi pitää nii monista erilaisista jutuista, musas ja muuten. Mä nauhotin c-kassul (sic!) joskus mutsilta Marion Rungia. El Bimbo on vain mies…i h a n a a! Kylä tulee hihitys.

^^ “Karisma herneen ympärillä”… :smiley: Saaks käyttää tota, kun tarve vaatii…? Mä sitä Ulf Wakeniusta olen tosi pitkään tääl mainostanu. Jazzkitaristi. Mä pidän todella paljon. Jazzkanava radios ois kyl ehdoton…

Nykysii juttuja kun kuuntelee, niin näkyy se, että biisejä joita “halutaan tanssia” kuunnellaan myös kotona.
Monesti miettiny että mitä vittua nämä biisit tarjoavat sellaselle joka keskittyy jokaikiseen musiikin piirteeseen ja yksityiskohtaan. Vastaus, ne ei anna yhtään mitään parin kuuntelukerran jälkeen.

Kyllä nykyäänki hyvää musaa löytyy kun kaivaa. Progemetallii, dream Theater, Seventh Wonder.
Kunnon Progea, vaikkapa ehkä suomen tämänhetken paras bändi varmaankin (jota kukaan ei tunne) eli Overhead tekee järjettömän mahtavaa musaa. Tool, sillon harvoin kun levyjä julkasee on takuuvarmaa superkamaa. Samoin sitte näistä ns. rauhallisemmista mm. Porcupine Tree ja vaikkapa Riverside. Myöskään en törmää jokpäivä niin mahtavaan levyyn kun Lunatic Soul-Lunatic Soul.

Kiuas tekee kotimaisista hyvää, metallia. Katatonia naapurimaasta aivan mahtava edelleen, melankolista rockia, loistavasti soitettua. Tuntematon suurelle yleisölle on myöskin Ruotsalainen Evergrey, jonka musiikki hivelee kaikkea parhautta.

Eli ymmärrän täysin mitä alkuperänen kirjottaja hakee, asia pääosin totta. Mutta kun vähän jaksaa tonkia, niin löytyy myös nykyaikaista, aivan kertakaikkisen mahtavaa musaa. Ja sitä löytyy paaljon. Luettelin vaan parhaita mitä ny näin nopeest tulee mielee. Muutakin löytyy. Overhead on kyllä suurin suomalaisten raiskaus musaa kohtaa ikinä, että ton tasosta, maailmanluokan progee soittavaa musaa ei tunneta suomessa, ei edes piireissä ja on vielä kotimainen. Hävetkää :imp: