Mikä vituttaa nyt?

Toisesta ketjusta sain idean avata tälläisenkin. Tänne saa avauuta ja purkaa tuntoja.

Vastataanpa sitten ite. Kohta pitäisi iltavuoroon lähteä. Palkka tulee vasta huomenna… Huomenna ei sit tehä tyhmyyksiä jotenki raastavaa :imp: :smiling_imp: .

Työt rajoittaa vapaa-aikaa!!

ja se ett pomot olettaa, ett olisin automaationa vapaaehtoinen ennen ku ees kysyvät mielipidettäni…

ja ett pohjoisen lomalle just ennen tilipäivää…

Eli ketuttaa enemmän ja vähemmän :smiley:

Liukastuin bussin portaissa ja nilkka jotenki venähti: käveleminen onnistuu, mutta vaivoin. Tili tulee vasta ylihuomenna ja tilillä on 0,21 € rahaa. Kaksi kuukautta uudessa työpaikassa ja oon vieläki ihan pihalla kaikesta. Tammikuu ei mennyt taloutta ja velkoja ajatellen niin hyvin, kuin olin ajatellut. Siinäpä ne suurimmat :unamused:

Moi kaikki eniten vituttaa kun on saanut ihmissuhteet pilattua pelaamalla.ja tietysti talouden kuralle.tähän asti olen täällä käynyt näitä stooreja lukemassa mutta luulen että vertaistuki on ainut mikä auttaa jaksamaan eteenpäin.pelaamisen lisäksi siis juon.en viikolla mutta viikonloppuisin.pelaaminen ei ole enää niin holtitonta eikä päivittäistä.tietty nyt kun viimmeisestä suhteesta lähdin retkahduksen vaara kasvaa.kun jaksan voin kertoa tarinani nyt tuntuu että on niin miljoona asiaa hoidettavana ja voimat loppu.en tiedä aiheuttiko eron pelaamisesta johtunut rahattomuus vai mikä mutta pitelen nyt veneen reunasta kieli keskellä suuta etten retkahda.

Vituttaa se miten tyhmä on ollut ja miten kalliisti kaikki pitää maksaa.
En tiedä mitä ajattelisin jos ulosotossa olisi kymppitonneja, jos olisi sata tuhatta tai satoja tuhansia niin en ehkä kävisi enää töissä.
Ne korot ja taulukkomaksut on hirveitä. Sadalla tonnilla itse pääoma ei käytönnässä lyhentyisi keskituloisella ollenkaan, koska korot olisi niin suuret, varsinkin jos ero velkojia olisi paljon.

Onneksi olen kohta kuivilla. Vajaa 3 tonnia vielä.

Tammikuussa ulosmitattiin yhteensä 1239 euroa :smiley: Tollekkin rahalle olisi ollut vaikka mitä käyttoä. Ulosmitattu summahan on aina puhdasta rahaa (nettotuloa, josta on verot ja muut maksut jo otettu päältä).

i.ibb.co/h83sZjq/uo.png

Aika hienoa jokuvaan että noin hyvin pyyhkii.loppu häämöttää ulosotossakin

Kyllä loppu häämöttää. Mulla on ollut jo pitkään buttotulot noin 3500e/kk.
Silti on tuntunut ihan “persaukiselta” jo kohta vuoden, johtuen juuri tuosta ulosotosta.
Ulosottomaksut vaan pitää hoitaa pois. Velkojen vanhentumista, eli sitä 15 vuotta on ihan turha odottaa. Velat ei todellakaan vanhene 15-vuodessa, koska perintäyhtiöt ei päästä sitä velkaa helposti siihen pisteeseen, että tulee oikeuden tuomio. Vain valtioviratojen omat maksut etenee ulosottoon nopeasti, esim verot, sakot ja kelamaksut yms . Valtio ei käytä perintätoimistoja. Perintäyhtiöt voi ketkutella omissa nimissään sitä velkaa vaikka 10-vuotta ennen kuin laittaa oikeudelliseen perintään, he haluaa ottaa kaikki mahdolliseti maksumuistukset ja korot itselleen. Maksamaton velka voi kummitella tosiasiassa vaikka 20-25 vuotta.

Jokuvaan oliko sulla iso kakku mistä lähit ulosottoa makselemaan?

Velat on liian kalliita. Sitten tuo Axactor on kohtalaisen aggressiivinen perimään. Tarjosivat ryöstöhintaista maksusuunnitelmaa aikasemmin ja olisivat ottaneet sen uosta pois. Onneksi tuo velka on nyt tämän päiväsellä lyhennyksellä alle tonnissa :slight_smile:.

No nyt kieltämättä vähän vituttaa, kun tutustuin niihin Solidaten järjestelmälainan ehtoihin vähän paremmin… Jos on yli 7000 € velkaa tietyiltä velkojilta, lainaa ei voida myöntää, koska ne eivät ole suostuneet myymään velkoja Solidatelle :angry: Ja tokihan mulla on ainakin kahdella näistä velkojilta reilusti yli tuon 7000 euroa. Pitänee alkaa miettiä osan veloista päästämistä perintään/ulosottoon: ei ole mitään järkeä, että velkojen lyhennykset on 1350 euron luokkaa kuussa, kun palkka + lapsilisät on yhteensä n. 2000 euroa… Vielä mietin tuota SveaFix-järjestelylainaa, mutta siellä vaaditaan yhteisvastuullinen hakija, enkä haluaisi tähän ketään sotkea mukaan, vaikka vakaa aikomus olisikin maksaa laina takaisin.

Solidaten korko on max 8,9% eivät suostuneet tuon tarkemmin nettisivulla kertomaan korosta :question: :question: .

Takuusätiön takauksella saa luultavasti halvemman lainan normaalista pankista. Tuossa joutuu vaan ensin maksamaan niin että velkaa on alle 34k jäljellä.

Takaus ehdot takuusaatio.fi/palvelumme/t … ksen-ehdot

Olenkin tuota Takuusäätiön lainaakin tutkaillut: ainoa, mikä mietityttää, on se, että olen jo kerran ollut velkajärjestelyssä. Mutta voi kai sitä hakea. Toki täytyisi ensin saada maksettua lainoja vähemmäksi.

Hei
Pitkään vitutti oma tyhmyys mutta nyt olen liian väsynyt että ei jaksa enää vituttaakkaan. :smiley:
Hankin vakkari duunin lisäksi siivoustyön jota teen 6h viikossa lisä rahan vuoksi.
Jos en olisi veloissa niin ei olisi tullut mieleenkään ajatella toista duunia kun jo yksikin väsyttää mutta ajattelin näin rankasta itseäni pelaamisesta :laughing:

Kakkua on ollut 15 vuotta, useita kymmeniä tuhansia. Koko ajan jotain jäännösveroja, peruslaskuja plus 6 tonnin opintolaina. Vippi ja muita lainoja ei ole ollut koskaan, kun en ole niitä onneksi saanut :mrgreen:

Tarkistin eilen kaikki asiat ja ulosotossa on enää vajaa kolme tonnia ja lowelilla on pari tuhatta. Lowell pommittaa, että teenkö maksusuunnitelman siitä. Se ei mene ulosottoon asti. Sitten olen kuivilla kaikesta, arviolta kesäkuussa.

Ei mikään!!

Elämä hymyilee ja mä irvistän takaisin :open_mouth: