Mikä vaivaa?

Mielenterveysongelmat näkyvät altistavan aika vahvasti päihderiippuvuuksille. Kun täälläkin seuraa keskustelua, huomaa että jengillä on ahdistusta, masennusta ja ties mitä vaivaa. Osa oireista tietenkin johtuu päihteistä itsestään. Tästä tulikin mieleen kysyä, että mitä diagnooseja foorumilaisilla mahtaa olla? Oletko saanut niihin hoitoa, minkälaista, ja onko se auttanut?

• Aspergerin oireyhtymä
  • masennusta
  • ahdistuskohtauksia somatisaatiolla (puristava tunne rinnassa, hengenahdistus, pyörrytys)
  • unihäiriöitä, valillä unirytmi aivan perseellään
  • ajoittaisia paranoidisia psykoosijaksoja (tähän on risperidoni-lääkitys)
  • varmaan lisäksi joku sekamuotonen persoonallisuushäiriö, mutta tästä ei varsinaista diagnoosia

Ainoa päihde, johon olen tällä hetkellä addiktoitunut, on alkoholi.

-Keskivaikea masennus
-Erittäin vaikea paniikkihäiriö ( myös ahdistuneisuushäiriö )
-Sentraalinen säätelyhäiriö

Pillereitä ja terapiaa…

Keskivaikea masennus, paniikkihäiriö ja kaksisuuntainen mielialahäiriö viimeisimpänä.

Näiden kanssa pärjää nykyään hyvin, kun elämäntilanne on tasaantunut niin työn kuin siviilielämänkin osalta. Masennus on itse asiassa kaikonnut, ylikierroksiin vain pitää osata puuttua ajoissa.

Itselläni oli aika neuropsykologille ja olin valvonut viikon ja vetänyt viinaa. Tällaiset diagnoosit tulivat: assosiaalinen persoonallisuushäiriö, määrittelemätön persoonallisuushäiriö johon sisältyy mm. narsismia ja nämä tuli tosiaan viikon pirikuurin jälkeen. Ja kun sitten aikoinaan menin järvenpään sos.sairaalaan niin lääkäri sanoi että nämä voi heittää roskikseen. Lopullinen diagnoosi on lievä bipolaarinen mielialahäiriö ja vaikea ahdistuneisuushäiriö johon sain lääkkeet metadonin lisäksi. Sain 500mg Seroquel prolongia/pvä ja 2x600mg Deprakinea/pvä. Ja nämä ovat oikeasti auttaneet. Loppujen lopuksi todettiin että olin yrittänyt lääkitä bipoa huumeilla ym. päihteillä.

Nyt menee paljon paremmin, vielä kun pääsisin bentsoista eroon niin olisin jo aika vahvalla pohjalla.