Mikä se h merkintä on mitä jotkuu paranoitsee?

Nii. Kertokaa te valistuneet, mikä se on? Onko se jokin SUPO:n juttui vai mikä? Mistä mä saan tietää onko mulla h merkintä? Ei mulla kyllä ole mitään ongelmia ollut hakee terveyskeskuksesta pamei, ataraxei, sirdaludei jne… kun olen selittän, että tarttis niitä opiaattivieroitukseen, että kai mulla ei sellasta ole.

h-merkintä on huumausainerikos-merkintä, joka näkyy esimerkiksi rikostaustaotteessa muiden yhtä vakavien rikosten kanssa.

oikeuskäytännössä kertahallussapidosta on määrätty yleensä vankeusrangaistus, kun määrä on:

• Hasis 100 grammaa
  • Amfetamiini 10 grammaa
  • Ekstaasi 40 tablettia
  • LSD 40 imeytyvää yksikköä
  • Kokaiini 4 grammaa
  • Heroiini 2 grammaa

huumausainerikokseen syyllistyy henkilö, joka laittomasti

• valmistaa tai yrittää valmistaa huumausainetta taikka viljelee tai yrittää viljellä kokapensasta, kat-kasvia (Catha edulis) tai Psilosybe-sieniä,

• viljelee tai yrittää viljellä oopiumiunikkoa, hamppua tai meskaliinia sisältäviä kaktuskasveja käytettäväksi huumausaineena tai sen raaka-aineena taikka käytettäväksi huumausaineen valmistuksessa tai tuotannossa,

• tuo tai yrittää tuoda maahan taikka vie tai yrittää viedä maasta taikka kuljettaa tai kuljetuttaa tai yrittää kuljettaa tai kuljetuttaa huumausainetta,

• myy, välittää, toiselle luovuttaa tai muulla tavoin levittää tai yrittää levittää huumausainetta, tai

• pitää hallussaan tai yrittää hankkia huumausainetta,

Just noin. Ja tuohon vois vielä lisätä et ku edellisest tuomiost on 10+1vuotta ni merkintä poistuu mikäli kyse on hallussapidosta. Mul tulee kesäl just 10 vuotta hallussapidost mut pitää venaa viäl se prkleen vuos et sit se häviää; tämä siis käy vaik ois useampi hallussapito, viimeisestä se 11v.

Sit taas ihan välitys ja muut vakavammat huumausainerikokset ei häviä. Kiva lähteä kesäl eurooppaa lentokoneel ku ei oo viäl vanhentunu tuo. En oo pahemmin matkustellu tuon takia ku en taho et ratsataa turhaa ku on dexet, rauhottavat ja viäl bubretkii päälle mukana ja kaikist pitää hankkia viäl apteekist se Shengen-todistus et saan viedä niit maasta toiseen. Tosin tuskinpa siit älytönt haittaa on ellei mee Damii ja tuu aivan tateissaa & överisavuissaa takasin koiria vainoten… :open_mouth:

No, sitten mulla on h merkintä. Kai se tarkottaa sitä, että, ei kande rajojen yli roudaa älyttömästi kamaa. “High risk to society” on mun status britanniassa. Porttikielto jenkeihin, kun olen “Major Criminal”… tää pallo on yks poliisivaltio. Mun sormenjäljet ja dna on UsA:lla, Briteillä, Interpolilla, suomalaisil kytil…

…ja vielä “Fire arms” rekisterissä briteissä… ja britit auliisti jakaa tietoja muille, etenkin jenkkeihin päin…

rekisterit, merkinnät … huoh

MIHIN IHMISKUNTA ON MENOSSA

???

Sain iedean kysellä täst h merkinäst, kun tuol IRCkin puolel yks taapero paranoitsi, ettei uskalla hakee apuu asiaankuuluvilta instansseilta, kuten a-lkinkka, kun pelkäs jotaan h merkintää…

Sori… mä en koskaan osaa kirjotaa a-klinikkaa oikeen ekal yrittämäl…

nonni :smiley: ja siel on taas varmyy ollu joku 14 kesäne lapsi joka on jossain kotipippaloissa kokeillu vähän hittii ni nyt on ihan “koukussa ja tarvii apuu”

sitäpaitsi ku haet apuu noista ni ei sulle tuuh-merkintää (joillain paikoilla on sitäpaitsi vaitiolovelvollisuus näistä jutuista just esim kytille ja muihin) :mrgreen:

voe elämä, mä haluaisin et joku niistä kerranki vetäis vaikka rännittämällä pari kertaa hepoo ni sit "lesoilis tuol yleisillä saiteilla (kuten irc-galleria) ja sitte huomais ettei se nyt oo aina niin järkevää noistakaan alkaa päivitellä omia tietojaan :smiley::smiley:

jorma d44 : “veti juuri bogosta tötsyt” :smiley::smiley: ikää 14wee? noita katotaan niin kieroon kun ne tuolla “ilmaisee itseään”

itseasiassa ymmärrän sua nimittäin olen ihan samaa mieltä siitä, että yhä vain nuoremmat nykyisin vaan haluavat saada respectiä vaan sillä kun “polttelevat” vähän kukkaa :sunglasses:
niitä on tosiaan turha kirjoitella päivyreihin galleriaan yms koska ihmiset aika ajoin kattovat paheksuen sellasia

itseasiassa se olin minä. joka kysyin asiasta junkielta ircistä. !

Edit: Niin ja kysyin siitä ihan oikeassa ircissä (mIRC) Eikä missään vitun galleriassa idiootit!

10 vuotta näkyy hallussapito? Entäs sitte varsinainen huumausainerikos, eikö se sitte katoo ikinä? :astonished:
Pitääpä krimissä kysästä seuraavalla kerralla…

No mulla ainaki toi h on siel rekisteris aikas pieni juttu :laughing:

Yks keino selvittää mihin tahansa lakiin liittyviä asioita on mennä tämmösil sivuil kuin www.finlex.fi. Siel on Suomen laki. Kyl sieltä löytää - monenmoista, vaik paril ekal kerral sai hiukan pähkäillä, et kui haut toimii.