Mikä on tänään hyvin, mistä olen tänään onnellinen?

Aloitanpa itse. Mulla on koti ja työ. Ja perhe, hassu ihana perhe. Selvä pää. Ruokaa jääkaapissa.

Olen huomannut että pystyn vastoinkäymisen sattuessa kohdalle pysymään lääkkeettömänä. Olen onnellinen että kun minulle sattuu jotain ikävää on elämässäni ihmisiä jotka välittää. Hali Sinulle

Tämä ketju on Lyrican keväinen vastaisku “Kuinka paljon paskaa yhden ihmisen niskaan kaadetaan”-kirjoituksille. Enkä tällä yhtään yritä vähätellä kenenkään pahaa oloa. Vaan saada jokaisen meistä löytämään jotain hyvää sieltä paskan seasta.

Mietitään mitä hyviä, ja kauniita asioita meillä on elämässämme. Voi olla vähän offtopik, mutta miunun mielestäni niiden ei suoranaisesti tarvitsisi liittyä päihteetömyyteen tai siihen pyrkimiseen. Korjatkaa mikäli olen väärässä, mutta kaikki hyvä vahvistaa meitä. Siihen päihteettömyyteenkin.

-Lyrica, jaettu ilo on paras ilo

Hyvä topic lyrica. Just about minuutti sit puhuttiin tästä mutsin kaa. Mä oon onnellinen että mulla on perhe joka auttaa ja tukee ihan milloin vain, upea nainen jota rakastan ja joka on jaksanut katella mua ja mun touhuja näin pitkään. Oon onnellinen että vihdoin sytty joku lamppu tuolla minunkin pääkopassa joka käski mut lopettamaan hölmöilyn. Siitä että mulla on OIKEITA ystäviä monia ja aina valmiita jeesaan, ne on kuin toinen perhe. Mä oon onnellinen että mä oon elossa ja näinkin hyvässä kunnossa, ja tulen vielä paranemaan vaan. Mä olen onnellinen että olen oma itseni enkä kukaan muu, vikoineni ja kaikkeni. Ehkä olen asunnoton mutta aina on katto päänpäälle löytynyt. Vaikka penniäkään ole rahaa niin aina olen jotain särvää saanut maarun pohjalle. Listaa voisi jatkaa loputtomiin…Pitää vain osata katsoa asioita oikeilta kanteilta, vaikkei aina siltä tunnu niin asiani on silti helvetin hyvin verrattuina moniin muihin.

On niin paljon asioita mistä pitää olla kiitollinen…Asioita joita liian monet pitää itsestäänselvyytenä…

Nyt riittää tämän illan pohdiskelut…Mä oon ihan poikki. Koittakaa kaikki pärjätä. Huomena on taas uusi päivä.

Hyvää yötä kuivaushuoneeseen.

<~Ruderalis~>

On kai niitä hyviä asioita elämässä, paljonkin, noilla negatiivisilla asioilla on vaan taipumusta peittää alleen kaikki hyvä.

Mutta kokeillaan.
Olen onnellinen siitä, että mulla on koti, katto pään päällä ja lämmintä. On rahaa ostaa ruokaa itselle ja lemmikeille.
Ja itse ne lemmikit on mun elämäni valopilkku vaikka aika paljon hermoja raastavatkin, joskus vain.
Mulla on yksi hyvä ystävä ja kai sekin on parempi kuin sata huonoa.
Ihana perhe joka välittää musta, mutta jolle en valitettavasti voi olla rehellinen.
Tekisi mieli sanoa, että olen onnellinen siitä, että seurustelen mieheni kanssa, mutta kun musta tuntuu, et en uskalla. Niinkuin en uskalla heittäytyä tähän suhteeseenkaan kun vielä on sitä että kama menee mun edelle.
Mut joo ei ikäviä asioita tähän.

No siinä tuli joitain asioita.

hyvä aihe, ja mukava kun lyrica käyt aina linjoilla tuomassa uskoa kuivattelijoihin :slight_smile:
Siis, antaa palaa tämän topicin mukaisesti !

[b]Noooh… Mä heitin joskus samantyyppisen aiheen puoli vuosi sitten, tai enemmän, otsikolla että: ‘Voisiko joku kertoa joskus jotain hyvääkin tänne’ Koska mua otti päähän, ja todella paljon, lukea päivästä toiseen näitä samoja valitusvirsiä…Ja silloin sain vain ‘multaa silmiini’ ja vastauksia kuten ‘Meillä on oikeaus voida pahoin edes täällä, ja jos meidän täällä pitää teeskennellä niin missä me voidaan ollla omia itseäämme’ jne jne…

[/b]
Mutta hienoa jos tää topic toimi
i ja ihmiset nyt heittää niitä hyviä juttuja.

Koska välillä oikeasti surettaa lukea näitä, ja paljon, kuukaudesta toiseen ja päivästä toiseen, sitä samaa ritirallaa, miten paskana ollaan, ja miten potkitaan päähään kokoajan. Ja samoja ihmisiä kirjoittaa tänne samoista asioista kuukaudesta toiseen…

Kun oikeasti, vain Sinä Itse ainoastaan voi muuttaa niitä asioita.

Joku viisas sanoi joskus ‘Jos et siedä sitä että sun päälle astutaan, miksi makaat lattialla’

Mistä itse olen kiitollinen: siitä että asiat ovat hyvin, siitä että ei ole katastrofi jos menee huonosti, siitä että pärjään itse, yksin, ilman ketään jos menee oikeasti huonosti, siitä että vaikka menee todella paskasti niin pärjään silti, ja jos en pärjää niin ei haittaa, koska silloin siinäkin on jokun tarkoitus, minulle, minun elämssä.
En rakenna elämäni muiden ihmisten varaan, luotan niihin, mutta en laske niiden varaan, vaan tiedän että pärjään aivan itse, aivan yksin, jopa pahan paikan tullen. En vaan pystyisi ikinä ajattelemaan niin että ‘Minulla o perhe, tain ystävät jotka auttavat tiukan paikan tullen’ Mitä silloin jos niitä ei oikeasti ole…?

Tämä on joku Uskonto, ehkä, mutta niin se menee.

Lopussa ollaan kuitenkin ihan ‘yksin’, ja siihen on erittäin hyvä tottua…

Kiva kuulla Lyrica & Holly teistäkin.
En ole itsekkään nyt kovin aktiivinen täällä enään ollut. Opettelen & nautín arjesta ja viettämään vähemmän aikaa koneella. Maailamalla voi olla vielä vaikka mitä tarjottavana enkä usko löytäväni sitä koneen ääreltä.
Olen myös välillä väsynyt lukemaan foorumia.
MUTTA:
Olen onnellinen raittiista aamusta.Hyvin nukutusta yöstä, aamulenkistä koiran kanssa, rakkaasta lapsestani, omasta kodistani. Olen onnellinen uusista ystävistäni (raitistuneista), uudesta elämäntavasta joka kyseenalaistaa kaiken sen miten olen aiemmin toiminut, vanhoista ystävistäni jotka edelleen ovat rinnallani,mahdollisuudesta elää tätä elämää “normaalilla” tavalla, hoidosta, keväästä &kesästä& auringosta ym… voisin jatkaa vielä pitkään.

Hei vaan holly, niin heitit.
Hyvää päivää kaikille. Kuivatelkaa ja nauttikaa onnistumisistanne. Myös ja ennen kaikkea niistä pienistä.
Ahis onkin jo aikaisin herännyt tänään.

ikävä tosiasia on ainakin mun kohdalla että vaikka mä miten yrittäisin ja uskoisin tulevaisuuteen hyvällä, joka päivä tulee jotain. se ei ole musta kiinni. en tiedä mistä se johtuu… ehkä mussa on joku magneetti joka kerää kaiken paskan.

olis edes vanhemmat jotka haluis auttaa ja välittää…

mutta olen onnellinen että mulla on ystävä joka jaksaa mun pahanolon kiukuttelua päivästä toiseen ja jaksaa olla rinnalla ja auttaa kaikessa missä pystyy… näitä ystäviä on harvassa! täytyisi oppia hillitsemään pahaa oloa ja purkaa se jotenkin muuten, mutta mulla se purkautuu ensin vihana, huutona, raivona ja sitten hysteerisenä itkuna… sitten se möykky lähtee pois. jäljelle jää tyhjyys, mutta samalla se paha möykky on pois. kumpa ystäväni ei joutuisi sitä enää pitkään kestämään. hän on upeimpia ihmisiä maailmassa.

eli terveisiä sulle jos luet tän :wink: kiitos sulle kaikesta!!!

…huomasin että kuulostaa pikkasen vihaiselta se mun edellinen kommentti tähän ketjuun… ei ollut tarkoitus… tykkään vaan siitä ajatuksesta että tiedän että pärjään aika pitkälle ihan itse, mutta kyllä minä olen onnellinen ja kiitollinen ystävistä, perheestä, terveydestäni, siitä että on koti, ja ei ole sotia meidän maassa, äidistäni olen ehkä eniten kiitollinen kuitenkin. Ilman mun äitiä en ois kai näin ‘hyvällä pohjalla’ kuin olen. Kiitos mutsi :smiley: :smiley: :smiley:

Hyvää tässä päivässä on nätti ilma ulkona ja että oon edelleen raittiina :slight_smile:

Muutto vähän jännittää mutta eiköhän sekin mee hyvin.Ylihuomenna siis pitäs roudaa kamat uuteen kämppään.Ihana päästä muuttaa pois täältä missä kaikki tuntee mut.Eli uus asunto on kans yks onnellisuuden aihe :slight_smile:

Niinpä, kun oliskin se perhe…edes yksi sisarus, mut ei oo ku faija ja sekin asuu liian kaukana…täällä “kotipaikkakunnalla” serkku ja 2-3 muuta sukulaista, joiden kans en pysty omista ongelmista puhuu paitsi “pakosta” yhden kans… ystäviä ei juuri ole, kavereita jonkun verran mut mulla “paremmin asiat” kun heillä, ei kyllä välttämättä uskois mut niin se vaan on…saan hoidettuu kodin, lapsen, kävin 2v. töissä, kesät oli lomaa, nyt kursseilla mut en jokapäivä…repsahtelen tämän tästä kuitenkin, eli tämä koko vuosi 2007 on ollu kaikkee muuta, mitä toivoin ja kuvittelin, en viitti/jaksa toistaa itseäni, mutta jos jotain kiinnostaa, niin lueskelkaa “muista aihepiireistä” Rotan aatoksia…

Mulla on paljon asioita joista oon onnellinen&kiitollinen.

Mä olen onnellinen siitä, että olen saanut tänään paljon aikaiseksi. Mähän en itse tiedä koska ihminen on normaalisti energinen ja milloin mahdollisesti menee hypomaaniseksi jo käytös. Vaihteeksi kuitenkin tosi kiva kun saa tehtyä asioita…ja raittiina.

:smiley:

Edes yksi asia tänään, mikä on hyvin?
Missä olet tänään onnistunut, missä olet tänään itseesi tyytyväinen?
Asia mistä tänään on aihetta hymyyn?

Et mulla on koti. Muuten on nyt vähän vaikeaa repiä noita positiivisia ajatuksia.

Sain ostettua taas jotain esim uuden lampun, valokuvalaatikon, yms pieniä kodin- sekä vauvantavaroita! :slight_smile:

Pääsen lahtemään kuntosalille ja hoitamaan asiota viimeinkin.

Se on tänään hyvin että olen intensiivisesti itseäni hoitamassa ja tulevaisuuskin alkaa jälleen näyttää valoisemmalta.

ISOJA aaltoja :slight_smile: