Mikä on liikaa?

Kärsin helvetin hankalasta migreenistä, ja siihen on särkylääkityksenä Panacod, koska triptaanien teho on aikoja sitten hävinnyt. Kohtauksia on 4-5 kertaa viikossa ja joka toiseen liittyy oksentelua. Hoitavan lääkärin määräämien lääkkeiden lisäksi olen saanut reseptejä myös toiselta lääkäriltä. Tämän vuoden puolella Panacodia on kulunut keskimäärin 4,5 500 mg:n tablettia vuorokaudessa. Jotta päänsärky pysyisi miten kuten kurissa, olen nyt viime kuukaudet ottanut iltaisin nukkumaan mennessä 2 tablettia ja aamulla yhden ehkäisemään kohtauksia. Migreenikohtausten aikana kun nappeja on periaatteessa jo myöhäistä ottaa. Reseptissä maksimi on 3 kertaa vuorokaudessa. Eräs neurologi tosin kirjoitti viime syksynä reseptin, jossa annos on 1-2 tablettia maksimissaan 3 kertaa vuorokaudessa. Nyt olen alkanut olla kusessa tämän seikan takia. Tabletteja menee “liian paljon” reseptiin nähden. Niin pimeältä kuin se ehkä kuulostaakin, olen pelännyt pahimpina öisinä hetkinä jopa vankilaa tämän asian takia. :confused:

Kärsin myös ykköstyypin bipolaarihäiriöstä ja kaikista siihen liittyvistä herkuista. Tällä hetkellä menossa on masennus ja helvetillinen ahdistus. Muita “huumaavia” lääkkeitä en tällä hetkellä käytä.

I’m going slightly mad, again.

Hyvä, että huomasit kirjoittautua oikeampaan osioon :slight_smile: Varmasti tiedätkin, että Panacod on helposti riippuvuutta aiheuttava lääke, tuskin muuten olisit noin huolissasi. En ole tiennytkään, että Panacodia määrätään migreeniin, sillä olen ollut siinä luulossa, että kodeiini voi suurina annoksina nimenomaan aiheuttaa pahoinvointia. Toivottavasti löydät jonkun toisen itsellesi sopivan lääkityksen!