Mikä on koukuttavin huume??

mulla henk.koht se on amfetamiini! en vain saa tarpeekseni siint!! :smiley:

Metamfetamiini, heroiini, alkoholi/bentsot/barbituraatit, lakka/gamma, lyrica.

Mä vastaisin tähän että rauhottavat. Tervetuloa muuten palstalle aloittaja :slight_smile:

Mulle ihan ehdottomasti opiaatit ja -oidit.

Mun puolesta kans tervetuloa sickup86. Haluisitkohan kirjoittaa jotain tänne:
viewtopic.php?f=1&t=18456&start=255

Henkilökohtaisia juttujahan nämä ovat ja riippuvat toki pitkälti siitä, kuinka tiiviisti on minkäkin substanssin kanssa ollut tekemisissä ja mistä sattuu eniten pitämään. Jollei ole koskaan esim. juonut viinaa tai on saanut siitä aina vain huonon olon ja päättänyt täten jättää leikin sikseen jo alkumetreillä, niin eipä siinä pahempaa riippuvuuttakaan pääse syntymään.

Omalta kohdaltani sanon, että bentsodiatsepiinit ovat se kaikkein pahin koukuttaja. No, huume vai lääke, lääke vai huume :confused: ? Tuo tosin pätee kyllä lähes kaikkiin aineisiin. Kyllä sitä piriäkin apteekista saa :wink: . Ihan laillisiksi lääkkeiksi benzot mulle on määrätty ja varmasti tulivat ihan oikeaan tarpeeseen, ainakin aikoinaan, mutta koska olen käyttänyt niitä niin paljon väärin, niin se on pahentanut koukkuani niihin ja kyllä, tehnyt niistä mulle myös huumeen, vaikken niistä mitään erityisempiä oloja nykyisin saakaan, vedinpä sitten kuinka pahoilla liika-annoksilla tahansa :unamused: .

Puhun benzojen “puolesta” tässä asiassa kyllä ihan yleisestikin, sillä niiden vieroitusoireet, myös fyysiset, ovat vieroitusoireita sieltä pahimmasta päästä, siis silloin, kun kunnon koukku on päässyt syntymään. Tämän asian allekirjoittanee aika moni muukin benzoaddikti(siis sellainenkin, jolla olisi riippuvuutta muihinkin roippeisiin, kuten myös itselläni on) ja onpa tästä taidettu ihan tieteellistä tutkimustakin tehdä pilvin pimein.

Piri oli mulle pahin. Nykyään bentsot. Tosin en alpratsolaamista kicksejä saa, mutta vierotusoireita tulis kyllä jos ei sitä sais. Tsolpideemi on mulle nykyään se pahin, koska aiheuttaa hyvänolon. Siitä en tosin huomaa muuta kuin henkisiä vierotusoireita kun se loppuu, koska xanorilla saa tasoitettua oloa. Ja mullekkin 8 vuotta sitten alotettiin ihan tarpeeseen nuo lääkkeet ja riippuvuushan niihin kehittyy.

Tosin mä olen helposti koukuttuva aineeseen kun aineeseen. “Oikeita” huumeita vältän nykyään, tarpeeksi näiden reseptillä saatavien kanssa ongelmia.

LYRICA. ihan lääkkeenä menee reflat on kaameat,joku 150mg riittää helposti ku syä muutaman viikon nii olot hirveät .

BUPRESSA on pitkät reflat nii moni retkahtaa ku ottaa sen kuuluisan yhethelpottavat, ite käytin refloissa aikoinani lyricaa, tenoxia ja tramaleita, niillä pysy työkunnossa mut reflat puski silti läpi.

nopeita ja psykejä mä himoitsen mut en koe poretta tai jotain muuta koukuttavana ku yleensä pussi on tyhjiä alta aikayksikön :laughing: nykyään eituu oikein käytettyämitään paitsi harvoin happoa tai sieniä. nykyää on lääkitys kohillaan ja musta on tullu vastuullinen.

myssy on myös aika addiktoiva sitä on pakko sada ja sitä hiisataan aamusta iltaan ite olin just sellanen joskus, nykyään poltan noin 3-6 viikon välein yhen jolperon.

unohtu nuo benzot itellä ei oo ees paha mut ku kohta 10v syänä säännöllisesti nii huomaa jo reflat.

Joidenkin tutkimusten perusteella, tässä järjestyksessä:

1. Nikotiini
  2. Heroiini
  3. Kokaiini
  4. Alkoholi
  5. Kofeiini
  6. Kannabis

drugsense.org/tfy/addictvn.htm

Nikotiini myös tappaa eniten maailmassa. Alkoholi kakkosena. Reseptilääkkeet kolmantena. Kofeiini neljäntenä. Laittomat huimausaineet tulevat kaukana perässä, eli saattavat olla jopa turvallisempia kuin mitä laillisesti saatavat, vähemmän koukuttavat myrkyt.

erowid.org/psychoactives/sta … nfo1.shtml

Puhdasta paskaa noi tollaset listat, etenki jos joku helvetin nikotiini on ykkösenä… Myötähäpeät oikee iskee. :smiley:

Mielestäni eri substanssien koukuttavuus tapa ja luonne on niin erilaisia, että vertailua on mahdoton tehdä…

Omakohtaisesti pahimman riippuvuuden ovat aiheuttaneet bentsot, alkoholi, nikotiini ja lyrica.
Kannabisriippuvuus ja vieroitusoireet on taas täysi vitsi jos vertaa näihin edellisiin, mutta luonnollisesti jotkut yksilöt tähänkin muodostavat pakkomielteen, kuten kaikkeen mikä aiheuttaa mielihyvää voi koukahtaa…

Opiaatteihin/opioideihin en ole koskaan ollut koukussa. Jotenkin niiden luonne tuntuu niin “vaaralliselta”, että olen jättänyt aina douppaamisen 1-14pv:ään eikä oikeita vieroitusoireita ole tullut. Tramalista tulee jo tuolla kahen viikon käytöllä (300-400mg) aika nihkee olo… :smiling_imp:

Vitut tapa. Tupakka saattaa ehkä tappaakin, mutta sitä nikotiinia voi nauttia myös suht vaarattomilla tavoilla, itse suosin nuuskaa.

Koukuttavin huume on varmasti jokaisella se, mistä saa parhaat olot. Itselläni tämä on (tai oli, enää ei subusta hirveästi irti saa) opioidit. Piriin taas en tunne mitään viehätystä, saatan sitä joskus harvoin käyttää oikeassa seurassa tai jos tarjotaan, mutta yhtä hyvin voin jättää ottamattakin. Bentsojakaan en ole koskaan kokenut mitenkään viihteellisinä millään annoksella tai bentsolla. Lääkkeinä ne ovat kyllä äärimmäisen hyviä ja jos niitä oikeaan vaivaan joutuu syömään niin kyllä se riippuvuuskin tietysti tulee mukaan.

^Samaa mieltä tuosta ekasta virkkeestä!

Aikoinani jo “pää sekaisin keinolla millä hyvänsä” blossit/& alko/& jyvät koukutti suuresti. Myöhemmin piri ja tuolloin myös lääkkeet… Lopulta opparit ja bentsot ovat koukuttaneet eniten. Kh:ssa ja pameja & benepohjaisia nukatamislääkkeitä tarvitsen. Mielelläni myös stimuja adhd:een…

Tasaisempi elämänvaihe, niin kykenisin vähentämään bentsoja huomattavasti, samoin opparia… 14v päivittäistä/lähes päivittäistä hoitoa/käyttöä takana… :open_mouth: Nykyään vain lääkkeillä… :unamused:

Mulla on todella pitkä historia. Vähän kaikkien aineiden kanssa.
Mutta kyllä kokaiini koukuttaa ylivoimaisesti pahiten, sen reflat vaan on hyvin lyhyet. Mutta koukuttavaa se on, varsinkin i.v.

Seuraavaksi sitten ns. oikeat opparit.
Sit bentsot, sit ehkä lyrica, bentsot.

Piriin mä en koukahda, vaikka sitä on tullut vedettyä hyvin paljonkin ja ihan kunnon “luomuakin”…

Mutta jos on kolmen gemman koksupussi ja värkit, [poistettu hehkutusta - Päihdelinkin moderaattori]

Voi vain kuvitella mitä crack tekisi, kun kokkeli pistäenkin koukuttaa tolleen. Siitä on sinällään helppo irtautua jos vertaa oppareihin, koska se on niin hintavaa ja reflat on lyhyemmät. toisaalta esim. nyt rupes tekemään hemmetisti mieli kokkelia vaikka siitä on puol vuosikymmentä kun viimeksi tommosta rätkäissy. Tuli se makukin suuhun.

[poistettu hehkutusta - Päihdelinkin moderaattori]

Se mistä tykkää, koukuttaa eniten. Jollain se on roskaruoka, toisella piri. Kummallallakin saa itsensä mullan alle, jos haluaa. Aikaahan se toki vie, mutta eihän meillä muuta olekaan. Pahita addiktiossa on, että elämä menee ohi, kun silmissä kiintää aina vain se seuraava hampurilainen / piriviiva.

Jenkeissä vuosittain 400,000 kuolee tupakkaan (#1 tappaja) ja 300,000 liikalihavuuteen (#2 tappaja). Tupakointi on tiettävästi hienoisessa laskussa, mutta lihavuus jyrkässä kasvussa, joten ei liene aikaakaan kun hampurilaisesta tulee joukkotuhon(nan) symboli! :wink:

Arkkitehti lienee tilastoriippuvainen :laughing: . No, onhan sitä paljon huonompiakin harrastuksia olemassa. Mä en vain oikein ymmärrä, miten jotkin kuolinsyytilastot liittyvät suoraan siihen, jos nyt puhutaan vaikkapa juuri siitä, mikä on koukuttavin huume :confused: . Tupakkaa tappaa, juu, suklaan liikasyönti tappaa, juu, hampurilainen voi tappaa, juu, mutta jos puhutaan koukuttavuudesta, niin otetaan esimerkiksi ihminen, joka on mieltynyt sekä heroiiniin, että hampurilaisiin. Vaikkei kyseinen henkilö vielä olisikaan varsinaisesti koukussa, niin mitä suurimmalla todennäköisyydellä hän lopulta valitsee heroiinin ja Big Macit saavat jäädä muiden syötäviksi, siis siinä vaiheessa, kun se valinta pitää tehdä. Enkä nyt tarkoita, etteikö heroiinikin tappaisi ja luultavasti se tappaa vielä nopeammin, kuin hampurilainen. Pointtini oli siis se, että jonkin riippuvuuden aiheuttamia haittoja ei voi arvioida pelkästään sen perusteella, kuinka paljon se tekee fyysistä tuhoa tilastojen mukaan. Riippuvuuksien haitat kun ilmenevät paljon monimuotoisemmin, kuin vain keuhkosyöpänä tai verenpainetautina. Sitä paitsi, kukaan ei ole käsittääkseni vielä selvinnyt elämästä hengissä, joten olisikohan tärkeämpää keskittyä pohtimaan sitä, miten elämästään saisi jotakuinkin mielekkään, eikä sitä, mihin aikanaan tulee kuolemaan :confused: :wink: .

Komppaan. Mutta siitäkin psyykkisestä himosta pääsee eroon. Itsellä 2. kannabis mutta se ei taas aiheuta fyysisiä refloja ollenkaan ja psyykkiset menee ohi parissa päivässä.

Piri 3. 4. Alkoholi, joskaan sitä ei tee mieli edes viidesosaa siitä mitä esim bentsoja välillä.

“Sedative God, the most tranquil of them all…”

Tietty me kaikki ollaan yksilöitä. Toinen tykkää äidistä toinen tyttärestä. Jotenkin musta on vaan tuntunut, että esim. ihan kaikki jarrut ovat lakanneet toimimasta, kunhan niitä on kiskonut tarpeeksi :frowning: .

Kuitenkin tuo meidän Kuningas Alko jaksaa aina vaan tuoda sellaisen tosi relan olon 8-10 tölkin jälkeen!?!?
Ihme aine se on kuulkaas :confused:

Jokeri

^ Ei kai sun sitten auta muu, kuin ryhtyä juopoksi, Jokruliini :wink: . Näemmä oletkin jo päässyt melko hyvin sisään ko. addiktioon. Varoituksen sana: alkoholilla on ihan hirmuisesti pahoja haittavaikutuksia :wink: . Niin, ja ahneella on tunnetusti paskainen loppu.