Mikä lääke on vaikutukseltaan lähellä Tenoxia?

Hei kaikille! Olen kärsinyt enemmän tai vähemmän 20 vuotta päihdeongelmista. Vuosi sitten lopetin alkoholin juomisen. Olin silloin kuukauden “koppihoidossa”, koska yksin en olisi siihen pystynyt (virkavalta tosin avitti hoitoon hakeutumista) :blush: . Vuosi on ollut todella vaikea ja kiusauksia täynnä, mutta suuria ilon hetkiäkin on ollut. (Erityisesti juhannuksen raittiudesta olen TODELLA ylpeä!) :sunglasses: Pelkäsin sairaalassa koko ajan, että rauhoittavia aletaan vähentää… Lääkäri kuitenkin sanoi, että: “ei kaikkea kerralla…” Kotona sitten huomasin, että nythän minulla on varaa sellaiseen suureen ylellisyyteen, kuin yksityiseen lääkäriin, kun viinaan ei mene enää rahaa. (Olen lopen kyllästynyt tappelemaan julkisella puolella jokaisesta pilleristä.) Olen toki miettinyt, että katukaupasta lääkkeitä saisi halvemmalla. :unamused: Olen kuitenkin niin pohjaton kaivo, että haluan, että joku kontrolloi lääkitystäni edes jollain tavalla. Eipä vanhoista kavereista juuri kukaan edes ole elossa. Jostain syystä Tenox on ollut mulle aina mieluisin lääke. Niin mieluinen, etten edes pahemmin tiedä muista. (Diapam ja Temesta eivät vaikuta mitenkään, Xanor on mulle vaikutukseltaan hirvittävä lääke, jota en koskaan enää halua syödä.) Ajattelin pari viikkoa sitten, että hankkiuden lääkkeistäkin eroon. Pelästyin ihan älyttömästi, kun sitten tulikin “jano”! Viinaa en ainakaan juo, joten ehkä en vaan vielä ole valmis siihen. :cry: (Tiedän -pilleristin/ narkin kiero tekosyy… Olen toisaalta kyllä kiitollinen, että olen pystynyt EDES tähän.) Tilasin siis taas ajan yksityiseltä, mutta en tiedä, millaista lääkitystä ehdottaisin? Ed. lääkäri ei suostunut kirjoittamaan yli kahta 20mg Tenoxia päivää kohden, koska: “Tenox on unilääke, ei sitä päivällä syödä”. No, sitten sain ahdistukseen juuri tuota Xanoria (siis aamuksi). Huomasin kyllä heti, että on aikas kovaa tavaraa. En silti ymmärrä tuota yhtälöä: lääkekoukussa rimpuilevalle ihmiselle kirjoitetaan kyllä Xanoria, mutta ei tarpeeksi Tenoxia. (En edes olisi pyytänyt yli kolmea päivää kohden. 100kpl riittää kauhealla itsekurilla kuukaudeksi, kun siitä jää pari vielä ylikin.) Mitä siis pyytäisin Tenoxin tilalle?

Kiitos vastauksesta! Mä oon niin herkkä serolle, että JO yli 75mg annoksesta mulle määrättiin kipulääkkeitä kun tuli niin levottomat jalat. :unamused: Sitten vuosi veri nokasta ja lääkäri oli sitä mieltä, ettei niinkään voi jatkaa. Nyt syön Ketipinoria 25mg iltaisin. Kyllä se nyt ihan vähän vaikuttaa 4h päästä, eikä tule niin kova nälkäkään…

Samaa mieltä. Tosin nyt kun ilmeisesti haetaan lääkettä ahdistukseen eikä unettomuuteen, niin suosittelisin ensin kokeilemaan klonatsepaamia (Rivatril).

Muutkin ovat maininneet Insominin ja se on ihan hyvä unilääke, kunhan et kaikkea vedä kerralla. 1-2 kpl kerralla on juuri hyvä.