Mikä avuksi

Moikka, vuoden verran oon huomannut että oma pelaaminen alkaa lähtemään ihan käsistä. Palkasta pelaan puolet, loppukuusta siirrän joko säästöstä tai lainaan rahaa. Mulla ongelma tuntuu ylipäätänsä olevan se etten osaa lopettaa. Välillä saatan olla montakin viikkoa pelaamatta ja sitten ajatuksella ”jos nyt parikymppiä” ja hups meneekin satasia. Haluaisin kuulla muiden ajatuksia, mikä on ollut se paras tapa päästä eroon pelaamisesta? Onko tullut retkahdettua? Mitä vaan ajatuksia

Tervetuloa tulit ihan oikeaan paikkaa. Täältä löytyy paljon hyviä neuvoja muiden ketjuista (en jaksa niitä kaikkia nyt kirjottaa), kirjastosta, yle areenasta ja tubesta saa myös paljon peliriippuvuudesta tietoa.

Velkaantuminen olisi paras saada loppumaan muuten velat muuttuu pian niin suuriksi ettei niitä enää ihan hetkessä makseta pois.

Terve.
Jos jo puolet pelaat dopamiinihuuruissasi, niin mielestäni on jo liian myöhäistä olla enää kohtuupelaaja koskaan. Toimivin ja samalla henkisesti raskain keino on tukkia kaikki väylät pelaamiseen.
Kassut kiinni banneilla. Rahansiirto kassuille kanssa. Trustly tärkein. Zimpler, Euteller Brite samaan syssyyn. Totuttelet pelaamattomaan elämään. Löysässä hirressä roikkuminen ja näennäinen lopettaminen takaovilla vaan pahentaa tilannetta. Addiktio syö ihmisen elävältä jos sen antaa. Tsemppiä tulevaan!

Olen toitottanut täällä jo pitkään, että olennaisinta on tehdä pelaaminen mahdottomaksi.

Kuten jo edellä viitattiin, sulje itsesi pois kaikilta kasinoilta ja tee estot eri maksunvälittäjäpalveluiden kautta eli Trustly, Euteller, Zimpler ja Brite ainakin.
Niin kauan kun jokin on mahdollista, todennäköisesti pelaat.

Itse olen tovin ollut pelaamatta. Yrittänyt kyllä olen pelata, koska riippuvaisen pää ei kestä, mutta onneksi talletukset eivät ole onnistuneet em. estojen vuoksi.

Kaikkiin kasinoihin estot vaan, täällä päihdelinkissä on hyvä ohje siihen ja noin 300 kasinon sähköpostia minne laittaa menemään sillä ohjeella. Maksuestot myös. Mulla meni kauan, että laitoin mitään estoja kun kuvittelin pystyväni olemaan pelaamatta ilman tai että pelaan vain vähän. Eihän se mene koskaan niin. Tovi sitten laitoin estot kaikkeen ja olo on niin vapaa vaikka pelihimo välillä mielessä mutta sen ajatuksen yli pääsee kun tietää että mahdottomaksi tehty.

Tsemppiä kovasti :exclamation: Helppo tie ei ole mutta ei mahdottomaksikaan tehty.
Hae tukea ympärille myös.
Mulla toimii pelirajattoman live ryhmä missä vertaistukea, sekä olen peli poikki ohjelmassa mukana missä saa myös terapiaa.

Paljon joutuu tekemään ja miettimään miten onnistuu mutta ne hetket kun tuntuu että hengittää vapaasti ilman pelejä on huippuja :slight_smile: