Mikä aine?

Nuori oli tosi aggressiivinen ja pupillit olivat todella pienet. Mikä aine olisi todennäköisimmin kyseessä? Asiallisia vastauksia, kiitos…

Opiaatit esimerkiksi subutex pienentävät pupilleja. Samalla ne rauhoittavat ja tekevät muutenkin käyttäjänsä hiukan välinpitämättömäksi ympäristön ärsykkeitä kohtaan - eivät siis sinällään todellakaan aggressiiviseksi.

Mutta itse ainakin olisin aggressiivinen ollut nuorena jos äitini olisi epäillyt minua huumeidenkäytöstä tms.

subutex, heroiini ja kaikenmaailman opioidilääkkeet ainakin supistavat pupillit, mutta pelkistä pupilleista ei kyllä näe että mikä aine.

no ei nyt itelle tulis ekana mielee et kamapäissään on ku alko riehuu, taitaa olla kyseessä luottamus pula tai kommunikaatio vaikeus. noi tuntomerkitkin hieman sotii toisiaan vastaan ei opiaatti käyttäjät yleensä riehu hyvä jos saa puuroutuneesta puheesta mitään selvää.

Mulla on UV valosta tummenevat lasit ja poliisit pyytää aina ottamaan lasit pois ja kävelemääm auton ym päri ja tanään sanoi ettei käy ja tuon paperit että polvet on paskama mutta ajokuky riittää vaikka mulla on ammattiajokortti enkä edes tarvi silmälaseja vaan valokerkkyyden takia niitä pidän ja lappua en löytänyt niin soittivat jonnekkin, lääkkeistä kysyivät niin sanoin että määrätyt määrät ja ajoinko väärin. Ei vaan olet seurattavien listalla. Käskin ottaa pois kun mitään rikettä ei ole tapahtunut vaan tämä on sairaan vainoamista, polvisairasta käsketään kävelemään auton ympari.

minulla kyllä subutex pistää tosi kiukkuseksi jos tulee paljon häiriötä siinä samalla…
ne perus subu äksyt on minulle aika normaalit… mut sit jos olen yksin tai hyvässä seurassa ettei kukaan ala säätämään mitään turhaa niin kevyt olo… mut kyl se texi monet vihaseksi saa… :unamused:

Juu, kyllä opiaatit aiheuttaa ns. äksyilyä ja tiuskimista.

“nuokkuuko” poikasi välillä, eli nukahtelee istualleen yms.?

No mut eihän se välttis kovemmilla olis alottanu, eli joku panacodikin saa kyllä meitsin ärsyyntyyn toisinaan kaiskesta. Tai siis sai. Eli jos kysees on pannarit niin nuori ei kyl nuoku vaan näyttää suht normaalilta ja jos on toi “vitutus” päällä ni kiukuttelua voi tulla paljonkin. Itsellä en tosin oo nähny pupileissa ikinä mitään eroa, eli ei sitä silmistä nähny, olinko ottanu vai en. Ja mikä parasta ni erehdyn itekin usein luuleen, et jonkun pupilit on pienet, kun en nää verrokkina omiani. Ja kun olen kysynyt suoraan, et käytätkö, niin henkilö on ollut ihan hämillään, et kuin? Ja sit kun oon selittäny, et silmät näytti silt niin on yleensä huomattu, et omatkin on ihan samankokosena. Eli valoisuutta on oikeesti vaikee arvioida niin, et pystyis varmaks sanoon, etteikö omat ois samankokosena.

Kehoitan siis menemään peilin kanssa samaan kohtaa kämppää, missä lapsen silmät näytti oudoilta ja tsekkaamaan, et miltä omat silmät näyttää. Ja jos tilanne sattu ulkona niin samaan kellonaikaan samaan kohtaan ja siinä sit vilkaseen peiliin. Silmistä on oikeesti vaikee sanoo onko pupillit isot vai pienet valon vai jonkin muun vuoksi. Ylensä helpompi merkki on silmien harottaminen ja oleminen puoliksi kiinni.

Itse veikkaisin subutexiä. Vähän riippuu myös missäpäin suomea asutte. Esim. täällä melkolailla keskellä suomea mä ja monet muut vedetään oksikonia ja fentanyyliä. Subua käytän vaan jos on pakko, elis nitkut.

Mut esmes hki:ssä subu ja polle on “ne” aineet, apteekkikamat harvemmin.

Näin siis oman kokemukseni mukaan…

ei kaikki opiaatti narkit kilatele vai sä tekisit niin! ite veikkaan edellleen murros ikää.

Mulla on pupillit tosipienet, olen valolle arka ja käytän laseja jotka suojaa mutta heti näen kun pienenevät kun olen lääkekaapilla käynyt. Myös poliisit on viimeaikoina pyytäneet ottaan lasit pois ja kävelemään auton ympäri. Enään ei kävelytys onnistu kun näytän röntgenlääkärin lausuntoa vasemman polven nivelrikosta ja oikean kierukan rikkoutumisesta ja rustokasvaimesta että kävele ite näillä polvilla. Ajokyvystä on todiste vaikka on ammattiajokortti.

^Pystyt autolle kävelemään, mut kyttien pysäyttäessä et pysty kävelemään auton ympäri? Aika valikoiva kipu ja liikerajoitus sulla :laughing:

Mitä itse asiaan, niin mun pupilleihin ei tunnu vaikuttavan mikään aine. Mulla on aina isohkot pupillit, ja vaikka ottais isomman määrän opioideja, ei pupillit pienene. Ei se mua muuten haittaa, mut joskus on epäilty ottaneen jotain just siksi, kun pupillit on olleet niin isot. Enkä silloin ollut mitään käyttänyt pitkään aikaan!

Vastaavia kokemuksia oon kuullut aiemminkin, joten mun mielestä pupilleista ei voi vetää johtopäätöksiä siitä, onko joku jotain ottanut vai ei. Lisäksi yhtyisin dexmexin veikkaukseen ihan vain murrosiän aiheuttamasta kuohunnasta. Etenkin jos A:n äiti on kyse sun omasta lapsesta, ottaen huomioon yhden lapsen kuoleman ja sitä edeltäneet vuodet…

Joo, mäkin oon huomannu,et mitä vanhempi opiaattien käyttäjä sitä vähemmän äksyilee
Jotkut äksyilee vielä kolmikymppisenäkin kyllä, itte oon kans päälle 30, ja en äksyile.
18 vuotiaana vedettiin kaverin kan oxyä samas kämpäs ja naristiin siel viiko, niin loppujen lopuksi tuli tappelu jo jostain vitun meetwurstisiivusta… :blush:

Murrosikä tulee ekana mieleen mullekkin. Pupillien koon seuraaminen ja niistä johtopäätösten tekeminenkin on vähän sellaista ja tällaista. Enemmän kiinnittäisin huomiota sellaisiin asioihin kuin rahan käyttöön, ajankäyttöön ja opiskelumenestykseen. Onko näissä tapahtunut muutosta huonompaan? Oletan ap:n puhuvan alaikäisestä lapsestaan. Jos epäilyksen sijaa tosiaan on, niin ehdottomasti testeihin.

Äläs nasaalisti vedä yksinkertaisia johtopäätöksia, auton penkin asento ei ole niitä mukavampia kun etureuna on niin ylhäällä ja kun nousen sieltä on kankeus niin vaikeaa että ensinmäiset askeleet on vaikeita ja ne voidaan väärin tulkita horjumiseksi. Yleensä seison hetken autosta noustessani etten näyttäis juopolle ja kipeä selkä/jalat tottuu taas uuteen asentoon eli ei sitä saa noin ajatella.

Onko tuolla mitään väliä kun A:n äidin lapsi on jo kuollut? :frowning:

:frowning:

Mut eikö kyseessä oo toinen lapsi nyt? Ei kai nyt kukaan aikoja sitten kuolleen lapsen pupilleja kyselis…

^^Wtf??

Mä yksinkertaistan taas vaihteeks.

Opiaatit=pupillit pienet ja silmät muutenkin sellaiset en osaa nyt sitä oikeaa sanaa sanoa ni sanon että valahtaneet :laughing:

^On joo. Joka tapauksessa kovaonninen kohtalon arpa on osunut ap:n kohdalle, kun näyttää ainakin yhden lapsen menettäneen huumeille.